Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?  (gelezen 8572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Gepost op: april 25, 2015, 10:17:34 am »

Aangezien onze klapper nog in de stalling staat en we aan het nadenken zijn over herindeling van greenbox kitchen. Wil graag weten wat de binnen maten zijn van in ieder geval het kleine kastje waar de campingaz fles in past. Wij hebben een campingaz fles maar ik vraag me af of er ook 2,5 kg eurofles in past.
Als iemand de afmetingen van de beide kastjes binnen en buitenmaten op wil meten dan kunnen we gaan tekenen.

Of als iemand weet waar ik alle maten van greenboxkitchen kan vinden, dan is het natuurlijk ook opgelost

Alvast bedankt
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2015, 02:09:02 pm »

Waarom niet gewoon de gasfles buiten de keuken? Holtkamper doet dat al standaard de laatste jaren, heeft met veiligheidseisen te maken. Nieuw mag de fles niet meer in de keuken volgens HK. Voordeel; Je houdt meer ruimte over voor spullen en/of voorraad in de keuken, want zo groot zijn die Greenbox keukens niet. Een leiding en een paar snelkoppelingen en de zaak is er klaar voor. Tenzij je er een dringende reden voor hebt om de gasfles in de keuken te willen/moeten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2015, 03:44:13 pm »

Jaren lang een greenbox gehad en vond het erg plezierig dat de gasfles zijn eigen plekje had. Ik zou geen externe aansluiting maken.
Wij gebruikten zo'n blauwe gasfles 907. Deze heeft een diameter van 20 cm en hadden in het kastje nog een paar cm over.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2015, 04:11:42 pm »

Jaren lang een greenbox gehad en vond het erg plezierig dat de gasfles zijn eigen plekje had. Ik zou geen externe aansluiting maken.
Wij gebruikten zo'n blauwe gasfles 907. Deze heeft een diameter van 20 cm en hadden in het kastje nog een paar cm over.
@Diep, Je Kyte is van 2014, net als onze Cocoon. Heeft je Kyte geen externe gas aansluiting? Bij onze Jametic hoorde de gasfles in de keuken, maar wij hadden deze altijd achter de keuken staan. Vonden het geen enkel probleem vanwege de ontstane extra ruimte in de keuken. Nu bij de Cocoon benutten we de ruimte lekker voor spullen in de keuken. Maar vooruit, ieder mens doet het anders.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2015, 04:16:34 pm »

De reden dat we de optie nog even open laten is dat de gasfles tijdens vervoer een plaatsje heeft en niet perse in de auto of in de bak van de wagen hoeft. Op plaats van bestemming kan deze best op de grond / naast de kitchen dat is niet het probleem. En dan is het lege kastje snel gevuld

Voor dit jaar hebben we een campingaz 907 (voor een koopje kunnen overnemen) maar een vulling van een groene 2,5 kg fles is rond een 10 tje en die van de 907 25-30 euro in nederland. Vandaar het in mijn ogen toch wel een interessante optie is om te onderzoeken of dit mogelijk is.

Ik heb ook geen idee wat we gaan gebruiken aan gas in een vakantie. Vorige jaren hadden we een ander gasstel en daar gebruikten we ong 500 gram (1,17L gas) per week. Onze BBQ thuis heeft een grote BP gas tank van 5 of 6 kg en die gaat al 2 jaar mee met regelmatig gebruik en die is nu bijna leeg. Ik wil ook niet gaan slepen met een grote tank terwijl een kleine meer dan voldoende is.
De evt 2,5 kg fles kan dan ook mooi aan de BBQ thuis. Als blijkt dat dit voldoet dan heb ik liever 2 kleinere gasflessen dan 1 grote, ivm met ruilen.

De komende hemelvaart of zomervakantie is om alles uit te proberen zoals hoe het nu is, maar ik vind het wel leuk om alvast plannen te maken voor evt verbeteringen aan de kitchen die voor ons gaan werken.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2015, 04:21:50 pm »

Voor dit jaar hebben we een campingaz 907 (voor een koopje kunnen overnemen) maar een vulling van een groene 2,5 kg fles is rond een 10 tje en die van de 907 25-30 euro in nederland. Vandaar het in mijn ogen toch wel een interessante optie is om te onderzoeken of dit mogelijk is.
vulling 907 kost bij Obelink 19,95 wij doen bijna 3 jaar met de fles dus 8 euro per jaar vindt ik het een prettige fles.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2015, 05:22:24 pm »

@Diep, Je Kyte is van 2014, net als onze Cocoon. Heeft je Kyte geen externe gas aansluiting? Bij onze Jametic hoorde de gasfles in de keuken, maar wij hadden deze altijd achter de keuken staan. Vonden het geen enkel probleem vanwege de ontstane extra ruimte in de keuken. Nu bij de Cocoon benutten we de ruimte lekker voor spullen in de keuken. Maar vooruit, ieder mens doet het anders.
Ik heb op Kyte ook een externe aansluiting. Dit moet ook wel want de ruimte onder het keukenblad is de zelfde ruimte onder het bed. Dus bij een gaslek zou de ruimte onder mijn bed vullen met gas.
Bij mooi weer hadden wij de greenbox wel eens niet in de voortent en dan is het wel plezierig dat de gasfles in de greenbox zit zodat je hem 's avonds kunt afsluiten.

Shoppie, Als je een groene 2,5 kg fles wil gaan gebruiken moet die er inderdaad buiten maar ook wij doen net als Olaf73 bijna 3 jaar met een fles. Moet dan wel toegeven dat wij tijdens onze vakantie geregeld buiten de deur eten (of gaan halen).  :O
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2015, 05:27:58 pm »

Lijkt erop dat we gewoon eerst gaan proberen met de 907 totdat deze leeg is. Ook in een nieuwe en verbeterde versie van de greenbox kitchen (mocht dit onze wens worden) kunnen we ook rekening houden met een plekje voor de gasfles.
Ook wij koken gedeeltelijk niet  :# en we nemen ook nog de gas bbq / kookplaat mee (aangezien we hier ook nog gasflesjes voor hebben). Dus zonder gas komen we niet te zitten als het goed is.

Bedankt voor jullie meedenken!!  WW
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

muis

  • Gast
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2015, 05:36:15 pm »

Wij gaan volgende week weer op pad en kan dan wel even meten voor je als er dan nog geen antwoord is op je vraag  :J
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #9 Gepost op: april 25, 2015, 05:59:51 pm »

Wij gaan volgende week weer op pad en kan dan wel even meten voor je als er dan nog geen antwoord is op je vraag  :J

Dat zou super zijn!!!
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

muis

  • Gast
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #10 Gepost op: april 25, 2015, 07:14:03 pm »

Geen probleem,  ik denk dat we hem vrijdag uit de stalling halen dan is het zo gedaan  :J
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #11 Gepost op: april 25, 2015, 09:15:08 pm »

Campingaz gewoon omruilen in het buitenland. Praten over 20-30 euro, waar de campingplaatsen vaak veel meer kosten. Fles op marktplaats kopen voor weinig en dan omruilen in la douce france bijvoorbeed. Hoeft dan niet echt veel te kosten
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #12 Gepost op: april 26, 2015, 09:33:34 am »

Campingaz gewoon omruilen in het buitenland. Praten over 20-30 euro, waar de campingplaatsen vaak veel meer kosten. Fles op marktplaats kopen voor weinig en dan omruilen in la douce france bijvoorbeed. Hoeft dan niet echt veel te kosten
In France zijn vullingen bijna net zo duur als hier. 2 jaar geleden eentje omgeruild, kostte 24 eu bij zo'n grote super. Bij een kleinere winkel ook 30 eu. Zullen ongetwijfeld ergens goedkoper zijn, maar dan moet je ze wel weten te vinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2015, 02:23:32 pm »

Even voor je nagemeten in onze white box, ik vermoed dat de afmetingen niet anders zijn. Breedte 21 cm hoogte31,5 cm. Bij de hoogt moet je wel nog rekening houden met de rand van de box zelf dus een fles van 31,5 cm krijg je er volgens mij nooit in. + er moet op de fles nog een onspanner.
Ik weet dat een 907 er goed in gaat, we komen zo'n 3 vakanties toe met die fles. Die fles op heel mijn vakantie zal de kost niet maken. Wij hebben altijd 2 flessen bij, nog eentje voor de skottel. Is er een leeg heb je ze zo wel even omgeruild in de meeste landen. Ik betaal dan wel even iets meer voor dit gemak.
Ik kocht geen van mijn flessen nieuw. Heb er ondertussen 3 staan, nog maar ooit 1 vulling gaan halen in de winkel. De rest op een 2de handsite meestal zo goed als vol voor minder dan een vulling aangekocht.
Vroeger deden we het zelfs met de kleinere maatjes, 904 en 901.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Binnenmaten 'gasfles' kastje greenbox keuken?
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2015, 03:14:23 pm »

Bedankt voor het nameten, die groene fles van 2,5 kg gaat niet passen dan want die heeft een diameter van 23 cm. Dus de 907 die we hebben is de enige goede optie.

Ik heb nog een kook optie verzonnen, aangezien we thuis gewend zijn om ons eten te koken in de stoom oven ben ik aan het overwegen om voor op vakantie ook een compacte stoomkoker te kopen.  En elektriciteit hebben we toch ivm koeling licht etc. Die dingetjes nemen ongeveer 800-900 W dus dat kan op de meeste campings.



Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal