Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afmetingen bedden cocoon  (gelezen 1619 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik82

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Afmetingen bedden cocoon
« Gepost op: augustus 15, 2021, 02:05:25 pm »

Hoi Allemaal,
In een speurtocht van 3 dagen, 4 winkels en tig vouwwagens bekeken zijn we bijna bij ons ideale plaatje.
Het wordt waarschijnlijk een Cocoon of Combi Camp Country. Bij ons bezoek in Utrecht meteen verliefd geworden op de cocoon. Nu zijn we bezig om de voors en tegens langs elkaar te leggen.
Velen heb ik hier op het for7m al voorbij zien komen. Voor ons is op dit moment een discussiepunt, het formaat van de binnentent (dat vast zit aan de basis met de kuip) en daar indirect ook het formaat van de bedden.

De nieuwe cocoons hebben een bed van 210x155. Hoe zit dat met eerdere versies en wat voor impact heeft dat op de effectieve binnenruimte van de basistent met kuip? Een nieuwe cocoon wordt ons waarschijnlijk te gek.

We zijn voornamelijk mooi weer kampeerders maar hebben nog twee jonge kinderen. Bij erg slecht weer is binnen droog zitten met z’n vieren wel prettig.

Hartelijke groet,
Erik
Gelogd

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Afmetingen bedden cocoon
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2021, 02:26:25 pm »

Wij hebben 7 jaar met een Cocoon (XL) gekampeerd.
Die had een bed van 2.00*1.40. Voor ons was dat groot genoeg, maar de extra cm waarderen we nu toch.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Afmetingen bedden cocoon
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2021, 02:31:08 pm »

Wij hebben 7 jaar met een Cocoon (XL) gekampeerd.
Die had een bed van 2.00*1.40. Voor ons was dat groot genoeg, maar de extra cm waarderen we nu toch.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Aanvulling: sinds dit jaar hebben we een Aero.
de grotere lengte vind je uiteraard ook binnen terug. De breedte is vrijwel gelijk. Het maakt in mijn beleving veel uit of je een uitbouw naar achter hebt voor slapende kinderen en/of bagage. Ook in de oude Cocoon konden we goed zitten met 3 volwassenen, omdat de rest van de spullen in de XL uitbouw kon.
Een punt van aandacht is ook de luifelruimte voor de wagen, die was bij de oude Cocoon 1,50-1,80 en is nu ruim 3 meter.

Meep


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Afmetingen bedden cocoon
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2021, 10:49:51 pm »

Wij hebben 10 jaar een Cocoon M uit 2001 gehad. Dit jaar een nieuwe Cocoon (zonder keuken) gekocht. We zijn er erg blij mee. Het bed is groter en de bergruimte onder het bed is hoger en dus groter.
Een minpuntje is dat de dissel wat korter is omdat het bed langer is. De Alutec box waar we de Dometic koelbox in hadden staan, past niet meer (is nu te koop!) en moet de koelbox in de auto.
Nu een Thule fietsendrager op de dissel gemonteerd om voor de weekendjes de fietsen mee te nemen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal