Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gehele maand mei Italië  (gelezen 1380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maria89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
gehele maand mei Italië
« Gepost op: december 21, 2023, 10:15:42 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een lange kampeervakantie (week of 4/5) naar Italië aanstaande mei. Met 2 kinderen (2 en bijna 5). In onze vorig jaar aangeschafte vouwwagen (Holtkamper kyte). Het is een grote wens om voordat de oudste leerplichtig is zo’n tour te doen. Door familie omstandigheden was het lang onduidelijk wat kon, maar nu is de mogelijkheid er. Echter, weet ik niet waar ik moet beginnen! Alle tips zijn welkom. We houden van natuur en zo groot mogelijke plekken (in Italië al lastig). Geen massa of tig zwembaden etc. Maar zijn de (kleinere) campings wel open? Is het heel rustig of ook druk in de meivakantie wellicht? Reserveren? Of weer afwachten? Zijn de nachten bizar koud? Is gardermeer dan goed of juist iets zuidelijker? Etc etc

Hopelijk zit hier iemand met beetje ervaring in deze hoek  :)
Hoor graag!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2023, 10:39:17 am »

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2023, 01:27:25 am »

Gardameer zou ik links laten liggen, maar dat is een kwestie van smaak, zoek eens wat Umbrië te bieden heeft.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Maria89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2023, 09:22:11 am »

Dankje! Heb het subforum wat doorgespit maar zal nog verder lezen. Ben vooral benieuwd welke regio nou beetje te doen zijn in mei qua koude nachten maar dat heb ik nog niet zo kunnen vinden. Heb wel leuke camping gevonden in Le Marche lijkt me erg mooi. Umbrië lijkt me ook wel wat. Ben ooit een dagje naar Assisi geweest vanuit Rome, en weet nog dat de omgeving erg mooi was.

Zit nu grofweg beetje te denken. Rond 1 mei lange autorit richting marche en Umbrië, en dan 2-3 weekjes later eindigen richting (randje) bergen in het noorden. Gebied dat al lang op m’n lijstje staat. Eind mei dan hopelijk te doen qua temp 😬 nog even uitzoeken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2023, 01:37:40 pm »

Er zijn wel weersites die ook aangeven wat de kans is welke temperaturen en weer je kan krijgen op een bepaald moment in het jaar in een bepaalde regio. Ik zou daar eens gaan kijken. Wat voor de één te koud is, is dat voor een ander niet. Dus de enige objectieve informatie die je kan vinden is op dergelijke sites en daar kan jet dat afwegen met wat voor jou te warm te koud, te nat of te droog is.


Hier in België zijn ze op 5 jaar ook al leerplichtig.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #5 Gepost op: december 22, 2023, 02:35:02 pm »

Dankje! Heb het subforum wat doorgespit maar zal nog verder lezen. Ben vooral benieuwd welke regio nou beetje te doen zijn in mei qua koude nachten maar dat heb ik nog niet zo kunnen vinden. Heb wel leuke camping gevonden in Le Marche lijkt me erg mooi. Umbrië lijkt me ook wel wat. Ben ooit een dagje naar Assisi geweest vanuit Rome, en weet nog dat de omgeving erg mooi was.

Zit nu grofweg beetje te denken. Rond 1 mei lange autorit richting marche en Umbrië, en dan 2-3 weekjes later eindigen richting (randje) bergen in het noorden. Gebied dat al lang op m’n lijstje staat. Eind mei dan hopelijk te doen qua temp 😬 nog even uitzoeken.

Google voor het weer in Italie in mei  :P

https://www.google.com/search?q=weer+italie+mei&rlz=1C1GCEA_enNL1037NL1037&oq=weer+italie+mei&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBwgAEAAYgAQyBwgAEAAYgAQyCAgBEAAYFhgeMggIAhAAGBYYHjIICAMQABgWGB4yCAgEEAAYFhgeMggIBRAAGBYYHjIKCAYQABgPGBYYHjIICAcQABgWGB4yCAgIEAAYFhgeMggICRAAGBYYHtIBCDY0MTVqMWo0qAIAsAIA&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2023, 07:55:03 pm »

Ik zou wel kijken of campings open zijn…

Zelf nooit in die periode geweest, maar van horen zeggen is in juni veel net open..
Gelogd

Maria89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte
Re: gehele maand mei Italië
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2023, 01:37:08 pm »

Heb intussen drie campings gevonden! In de marken en Umbrië. Casale il sogno, Sempreverde en agriturismo Villa Valente.

Gaan de meivakantie plus ruime week erna. Ze zijn open, maar inderdaad sommige zijn tussen meivakantie en juni weer even dicht. Nu nog hopen op mooi weer 😬 Heb een warme slaapzak alvast gekocht iig.. :-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal