Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: rapido keuken feluka aan passen.  (gelezen 3122 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert joosten

  • Gast
rapido keuken feluka aan passen.
« Gepost op: juli 27, 2012, 01:32:03 pm »

k zit er aan te denken om onze rapido keuken van de feluka ook te gaan aanpassen :J. nu is mijn bedoeling dat de hele keuken van het frame afgaat en ik alleen het frame over hou en daar dan met watervast multiplex (wat geverfd gaat worden) te bekleden ::). er moet een gasstelletje in. en eigenlijk zou een wasbakje ook niet verkeerd zijnmet kraantje :o.  en het koelkastje van de blokker voor lekker koud  bier en  W: . ik zat te denken aan een keukentje van ongeveer 150 breed en 50 a 55 cm diep en ongeveer 60 a 70 hoog. dit is even afhankelijk hoe hog ik kan. wil de keuken tijdens het rijden niet boven de vw hebben uitsteken 8). maar hoe ga ik dan uitkomen met het gewicht. een plaat multiplex 244 x 122 x 12 weegt ongeveer 20 kilo. dat is volgens mij net zoveel als de whitebox van holtkamp leeg. is er iemand hier die mij daar iets meer over kan vertellen. dus de vraag wat weegt een whitebox van holtkamper volgeladen met koelkastje gasfles en kastjes.

en is multiplex van 12 mm dikgenoeg of zijn er andere oplossingen die lichter zijn. heb niet het budget  :N om een aluminium bak te bestellen in mijn wensen.
Gelogd

despalm

  • Gast
Re: rapido keuken feluka aan passen.
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2013, 03:36:51 pm »

Dag Bert,

Geen idee hoe zwaar een white box is, maar hoe ziet zo'n rapido keuken eruit? Is dat een alu keuken met een deksel die je naar je toe trekt? Of verwar ik nu twee modellen keuken

Eric
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: rapido keuken feluka aan passen.
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2013, 07:29:45 pm »

Ik had de disselbak van onze vorige vouwwagen van 12mm Ocoume multiplex gemaakt, dat is een watervast verlijmde multiplex die ook wat lichter van gewicht is (ca. 550kg per m3). Die plaat hebben ze ook in een gegronde uitvoering, dat scheelt dan heel wat schilderwerk.


Om de disselbak stevig te krijgen heb ik op de hoeken vuren latjes van 20x20mm gelijmd. Dat bij elkaar was stevig genoeg en dat is bij een disselbak meer een probleem dan bij een keuken omdat je daar meer tussenschottjes plaatst.


Ik heb van mijn CC ook de keuken zelf gemaakt; verslag is te vinden bij CC projecten, maar dat is misschien iets te veel van het goede.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal