Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 09:03:05 am 
Gestart door Rudienfien - Laatste bericht door Yella
Even een opmerking aangaande het achteruit rij verlichting, dit is niet verplicht inzake de regeling voertuigen, slechts aanhangers die een registratie hebben en/of een kentekenbewijs (dus eigenlijk met een aslast van boven de 750 kg) daar is dat lampje verplicht.
Het zal inderdaad niet verplicht zijn. Maar zoals ik al had opgemerkt hou ik van duidelijkheid voor achteropkomend verkeer. Om eventueel ongemak te voorkomen. Maar ieder zijn eigen keus.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 08:49:59 am 
Gestart door KlapJoeri - Laatste bericht door jsj
Waarschijnlijk de laatste keer met deze combinatie

na 4 jaar met de combi opstap te zijn geweest tijd voor iets nieuws.

Kar staat te koop, de auto nog niet. Wacht nog even op het nieuwe versie van de Model Y (juniper)


 3 
 Gepost op: Vandaag om 08:37:27 am 
Gestart door muis - Laatste bericht door jsj
Staat niet in de lijst ? Tesla model 3

Sinds 2019 achter een Model 3, maar de vouwwagen staat te koop inmiddels..

Briljante auto, volgende auto wordt weer een Tesla maar dan een Y (met een caravan...  :X)

 4 
 Gepost op: Vandaag om 07:23:21 am 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door swbouman
Ook wij hebben nieuwe banden nodig. Mijn oog viel op de nexen N’blue HD plus. Maar ook geen ervaring. Op zich hoeft de wagen alleen maar te volgen en lijkt mij rolweerstand een van de belangrijkste eigenschappen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 5 
 Gepost op: mei 13, 2024, 11:07:46 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door PenH
Veel vouwwagens met een harde deksel hebben ook een rek (of de mogelijkheid daarvoor), zoals de genoemde HK spacer of CC country bijvoorbeeld. Daar kun je ook wel een rolstoel op binden.

Het lastigste is misschien nog wel om de rolstoel erop te tillen. Met zijn tweeën zal het wel gaan.

Op de dissel lijkt mij makkelijker, je zou dan zelfs kunnen werken met een oprij gootje. Twee ‘normale’ fietsen wegen samen ook al snel richting de 35kg. Je hebt alleen de twee gootjes nodig voor de wielen, dat is niet zo zwaar.

Kan de rolstoel nog makkelijk lichter gemaakt worden? Accu of stoel eruit bijvoorbeeld. Dat zou ook nog schelen dan.
En moet de rolstoel op de vakantiebestemming ook nog vervoerd kunnen worden? Dan is een standaard fietsdrager op de dissel (met kogel hulpstuk) makkelijker, maar daar wordt het geheel wel een stuk zwaarder van.

Veel leasemaatschappijen staan overigens wel toe dat je een trekhaak monteert. Dat is dan meteen ook de duurste optie…



 6 
 Gepost op: mei 13, 2024, 10:37:07 pm 
Gestart door kimopo - Laatste bericht door kimopo
Om tóch dit jaar de garage weer vrij beschikbaar te krijgen is de prijs met "basis" accesoires op FB marketplace verlaagd naar € 800 of € 900 incl de luxere accesoires.

Als het via dit forum gebeurt wordt dat voor beide opties nog 'ns € 50 minder...

 7 
 Gepost op: mei 13, 2024, 10:01:25 pm 
Gestart door Rudienfien - Laatste bericht door Avec
Wat @OhPeeCee zegt klopt volgens mij.
Nog als toevoeging: Als je met zo'n aanhanger achteruit rijdt, wel even je alarmlichten aanzetten.

 8 
 Gepost op: mei 13, 2024, 09:38:08 pm 
Gestart door jsj - Laatste bericht door jsj
Deze link werkt beter..  ::)

https://link.marktplaats.nl/m2114684439?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller

 9 
 Gepost op: mei 13, 2024, 09:18:30 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door Ernst
wij hebben het erg leuk gevonden, hebben ook veel geleerd. vooral over niet te veel meenemen voor de kinderen toch niet nodig  ::)

Bedankt voor de mooie dagen en gesprekken.

 10 
 Gepost op: mei 13, 2024, 08:30:29 pm 
Gestart door OhPeeCee - Laatste bericht door OhPeeCee
Heb de oplossing gevonden denk ik. Het idee van een plank en opvouwbaar heb ik laten varen. Te complex en ook de kosten voor een af en toe gebruik fors, kwam al gauw richting de 60 euro. Volgende uitgedacht en getest. Balkjes 4x4 cm, had ik er nog twee van liggen, lengte ongeveer 60 cm. Op de kopse kant een staal plaatje geschroefd met in het midden een buizenklem vast geschroefd met een lange schroef. had ooit twee assteunten gekocht bij de Lidl, nooit gebruikt, waren indertijd wel in de aanbieding.
De balkjes liggen onder het chassis haaks op de dragers. Wat kleine scrap hout om de de buiten pootjes te ondersteunen. Als je nu de dissel zo laag mogelijk wil krijgen dan naar beneden draaien met het neus wiel spindel. Keukenkant komt nu omhoog en dan kan de assteun op het balkje plaatsen. Balkje en het uiteinde ongeveer onder het punt daar waar het hoek elastiek van het grondzeil zit. Assteun geplaatst dan dissel hellemaal omhoog krijgen door het spindel van het neuswiel zover mogelijk uit te draaien. Hoog genoeg dan de assteun op het balkje gezet worden aan de dieselkant. Laat de dissel weer zakken door het spindel vanf het neuswiel weer in te draaien. De wagen gaat nu rusten op beide assteunen, niet met het volle gewicht maar toch zeker met een 50 kg per assteun, genoeg om te voorkomen dat het hoekelastiek de balk omhoog trekt.
Maar zie de foto's, maakt het allemaal duidelijker.
 ::)

De opzet heb ik wat simpeler gemaakt. Nu niet meer met de bigfoots en het neuswiel spelen. Heb 2 losse schaarkrikjes bij Obelink gekocht. ( https://www.obelink.nl/pro-plus-schaarkrik.html) de hoekpunt met een schietlootje uitgezet naar de balkjes, dan krik op balkje zetten, opdraaien totdat balkje klem zit onder de krik. Positie van krik gemerkt op chassis en balk en dat werkt toch wel een stuk vlotter.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal