Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Trigano chantilly  (gelezen 2857 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boefjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Trigano chantilly
Opzetten Trigano chantilly
« Gepost op: mei 26, 2015, 08:02:25 am »

Hoi forumleden

Ik heb een paar vraagjes na het voor een eerste keer opzetten van een Trigano chantilly uit 1997
Hebben we 4 tentstokken over  :?

Vraag 1: wanneer span je het vouw/ slaapgedeelte af? Voor dat je de tent er aan rits of tegelijk met de voortent? We hebben links ongeveer 3 cm over ten op zichte van recht ::) en kunnen we dit dan nog verschuiven zo dat ze gelijk komen te hangen?


Vraag 2 we kregen het slaapgedeelte niet waterpas en dan voornamelijk links 1 pootje zweef boven de grond.

Vraag 3 zetten jullie de stokken meteen goed op hoogte en op afstand of zetten jullie de stoken iets scheef neer zodat het op die manier ook op spanning getrokken kan worden?

Vraag 4 er zaten bij de tent geen scheerlijnen en haringen maar hoeveel heb je er eigenlijk nodig??
Heb zelf totaal geen idee als beginnende klapper  :H

Alvast bedankt voor de evt. Reacties en wens ieder een fijn klap jaar toe.

Mychiel
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Opzetten Trigano chantilly
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2015, 08:39:08 am »

Had je de link met de opzetinstructies al meegekregen? http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=11084.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.361
Re: Opzetten Trigano chantilly
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2015, 10:24:18 am »

De opzetinstructie is wel erg helder.

hoewel het er wel staat is het mss niet helemaal duidelijk, maar het slaapgedeelte zet je strak voordat je de voortent aanritst. Maar haringen zijn dan nog niet nodig. 

Als je het slaapgedeelte niet waterpas krijgt, dan zou het kunnen dat je plek erg scheef is en je wagen dus al best scheef staat. Klopt dat? de pootjes kan je in principe uitschuiven, maar anders een blokje/plankje er onder.

Scheerlijnen kun je ook op rol kopen, 100 meter voor pak m beet een tientje. http://www.kampeerperfect.nl/camping-onderhoud/scheerlijnen-haringen-rubberringen/scheerlijnen/  Als je bij de bouwmarkt kijkt zie je vergelijkbaar touw liggen. Kan je knippen wat je nodig hebt.  Denk er wel aan dat je dan iets moet hebben om ze af te spannen. Ik heb het liefste zo'n driehoekje http://www.kampeerperfect.nl/camping-onderhoud/scheerlijnen-haringen-rubberringen/scheerlijnspanners/campking-zak-10-driegatsspanner-plastic-21232.html
 maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En hoeveel haringen.. ik heb geen Chantilly dus dat is moeilijk En zelf heb ik altijd haringen teveel, maar ja.. liever mee verlegen dan om verlegen. ook beetje afhankelijk van waar je naar toe gaat. welke je nodig hebt. maar zorg om te beginnen dat je 40 klassieke haringen hebt en net zo veel grondpennen. Ik was afgelopen weekend onderweg met mijn tentje en dat is maar een klein ding. daar had ik er al bijna 20 nodig...

Zitten de elastieken/rubbers wel nog aan je tent? anders wellicht ook daar op anticiperen. Neem een binnenband van een fiets mee als je die nog ergens hebt liggen.  en knip die  doormidden (in de breedte) dan kan je er ringen van af knippen.

Veel plezier en suc6!
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal