Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Reizen naar Karinthie: A10  (gelezen 4637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Reizen naar Karinthie: A10
« Gepost op: mei 20, 2018, 04:48:34 pm »

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Karinthië. De heenreis doen we in 2 dagen, we hebben een hotelletje in Erlangen Dld.

De 2de dag moeten we de Alpen doorkruisen en dan is de A10 van Salzburg naar Villach de meest logische route.

Wat is jullie ervaring met deze route, moet ik rekening houden met vertraging/ file?
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2018, 10:36:59 pm »

Vorig jaar die route gereden, op de terugweg. Heen was via zwarte woud en Tirol, dus maar een klein stukje A10.

Terug ging het prima, maar de grens-overgang was erg druk. Ook het stukje naar de grens-overgang (dus in Dld) was druk. In Oostenrijk zelf viel dat erg mee, uiteraard wel afhankelijk van de dag en tijd dat je daar rijdt.

Veel plezier in ieder geval: het is een prachtige streek!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2018, 12:04:54 am »

Hamvraag: wanneer reis je?

Verder gewoon rustig je reis vanaf Erlangen vervolgen. Je komt er vanzelf en de alternatieve route zal bij file weinig tijdsbesparing opleveren. Je kunt eventueel via Kufstein reizen, maar weet niet hoe relaxed die route rijdt met een vouwwagen. De route is in ieder geval wel erg mooi!

Tip: naar Erlangen heb je via Bamberg geen inhaalverbod.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2018, 01:04:16 pm »

Wij hebben een overnachtingscamping bij de Chiemsee, onder München, dus een stuk dichter bij de grens. Onze beste ervaring met grensovergangen (Zwitserland, Italie) is niet te vroeg, niet te laat. Oftewel, na de ochtendspits op maandag (voor zover die er is in vakantietijd), maar wel voor de middag.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2018, 10:10:59 pm »

Bedankt voor jullie reacties.

Wij vertrekken zaterdag 21 juli dus op zondag 22 Juli rijden we de route Erlangen - Villach.

Waarom zorgen de grens overgangen voor vertraging? Er zijn toch geen controles binnen de EU? Ik zal zelf in ieder geval van te voren een tolweg vignet kopen zodat ik bij de grens niet hoef te stoppen
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 10:19:46 pm door Wanderer200 »
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2018, 10:17:30 pm »

Tip: naar Erlangen heb je via Bamberg geen inhaalverbod.

Ik ga door duitsland de A33 en dan de A7 volgen (we komen uit Friesland) dus dan rijden we inderdaad via Bamberg
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2018, 10:21:00 pm door Wanderer200 »
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2018, 10:26:25 pm »

In het afgelopen jaar zijn er verschillende controles geweest bij de grenzen. Daarbij ontstond vertraging. Maar de grootste kans op vertraging is toch wel bij de tunnels, vooral bij drukte. Dan wordt het verkeer namelijk gedoseerd de tunnels in gestuurd en moet je dus wachten tot jouw blok aan de beurt is.

Wij kopen ons vignet op de grens en maken dan ook een stop. Vorige keer overdag ook geen drukte ofzo gehad. Laat je dus niet afschrikken alsof je uren in de rij moet staan voor een vignet. Maar hier kopen kan natuurlijk altijd.

Wij rijden vanuit Groningen dezelfde route. Heerlijk rustig en mooi, al rijden wij 's nachts en verblijden de kinderen na het ontbijt met het zicht op de bergen. We zitten ook vlakbij Villach.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2018, 12:26:45 am »

We gaan het meemaken. Overdag rijden door duitsland is me de afgelopen jaren prima bevallen, geen serieuse files mee gemaakt. De laatste keer dat ik snachts heb gereden is me dat slecht bevallen, moeite met wakker blijven dus dat heb ik de laatste 3 jaren niet gedaan

Ik zag dat je het vignet in de anwb winkel kunt halen. Ben niet bang voor extreem lange rijen maar het scheelt als ik er geen rekening mee hoef te houden.

Op welke camping staan jullie? Wij op camping Poglitsch.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2018, 03:39:39 pm »

Wij rijden ook overdag. Wel vanaf vroeg (05:00 u), maar dat gaat beter dan de nacht doorrijden. Hebben allebei onze slaap nodig. Op de terugweg doorrijden doen we wel, maar dat is dan meestal tot max 01:00 u en dan lekker thuis.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2018, 05:13:46 pm »

Ik ben van plan iets later weg te gaan. Ik wil rond 5 uur in het hotel en Erlangen is voor ons zo'n 665km en 7,5uur rijden, daar reken ik 2 uren bij op voor pauzes en kleine vertragingen dus in theorie zou om 7:30 vertrekken vroeg genoeg moeten zijn.

Vanaf Erlangen naar de camping is de volgende dag 510km en ongeveer 5 uur rijden, zelfs met wat vertraging bij de grens of tunnels moet het lukken om ergens halverwege de middag aan te komen.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #10 Gepost op: mei 29, 2018, 05:39:14 pm »

Waarom zorgen de grens overgangen voor vertraging? Er zijn toch geen controles binnen de EU? Ik zal zelf in ieder geval van te voren een tolweg vignet kopen zodat ik bij de grens niet hoef te stoppen

Tsja: die controles waren er afgelopen jaar wel degelijk.
Het verhaal dat wij te horen kregen was dat men in Duitsland scherp oplet wat er vanuit het oosten/ zuiden binnenkomt. Dat deden ze door een fuik waar je stapvoets doorheen moet, waarbij ze auto's uit te rij kunnen pikken voor een inspectie. Daar zou je op de heenweg dus weinig last van moeten hebben, maar is wel iets om aan te denken bij de terugweg.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Reizen naar Karinthie: A10
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2018, 09:36:50 pm »

Dat klinkt inderdaad logischer, overigens vind ik het minder erg op op de terugweg in een onverwachte file te komen.

De dag dat ik naar de camping rijd ben ik graag halverwege de middag op de camping om relaxt de vouwwagen op te zetten.

Iedereen bedankt voor het delen van de ervaringen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal