Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)  (gelezen 13425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #30 Gepost op: september 04, 2020, 09:53:04 pm »

Dit jaar op de heen weg overnacht bij https://a-rigaud.nl

Deze nederlandse eigenaren hebben een B&B en een camping voor 6 plaatsen. Voor 1 nacht wordt het de B&B, vanaf 3 nachten kun je op de camping staan. Ivm rust van de mede camping gangers

Maar wat een heerlijke overnachting, super uitzicht.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Groeten,

Erik

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #31 Gepost op: september 05, 2020, 08:55:13 am »

Dit jaar weer eens beseft dat 's nachts rijden voor mij het beste werkt. Zeker geen hotel, want overdag wil ik niet de weg op. Normaal doen we 5 campings met telkens 400km tussen. Door een paar afzeggingen en het overslaan van Spanje, is dat dit jaar niet gelukt en zat er 800km tussen.

Van thuis naar plek 1: 1300km. 15u (vr) vertrokken, Gereden tot onder Lyon, paar uurtjes in de auto geslapen en tegen 9-10u op de bestemming. En maar goed want die zaterdag stond heel Frankrijk dicht. Overdag rijden betekent dubbel zo lang rijden. Daarvoor rij ik niet graag genoeg.

Naar camping 2 was dus 800km. 's Ochtends alles opgeruimd en toch maar eens op maps gekeken.(Van Oostkust naar Westkust. In Fr). Heel Frankrijk stond (vertrekdag was weer een zaterdag) dicht. 14u onderweg, zei Google maps. Dan lig ik liever aan het zwembad.
Auto met VW buiten de camping geparkeerd en nog een dag van zee en zwembad genoten. Na het avondeten vertrokken, een uurtje of 4-5 geslapen en om 8:30 stonden we aan de receptie. Zonder gehaast, gejaagd en vooral zonder file.

De camping daarna was maar 200km, dat ging overdag.

Van daar naar huis was 800-900km naar huis. Tot 's middags gebleven en hola. Wat een spijt. We hadden tot 's avonds moeten blijven en 's nachts moeten rijden, want nu moesten we dus overdag door Parijs. Ellende. Lang verhaal kort: 13-14u gereden over 850km. Geërgerd, druk, file..  gewoon niet leuk.

Voor volgend jaar heb ik me voorgenomen om zoals gewoonlijk, niet meer dan 450km tussen de campings te zetten, dan ben ik er tegen 14-15u. Is het verder? Dan boek ik de 'overgangsnacht' niet, en rij ik 's nachts en ga ik in de auto wel even liggen. Op de terugweg naar huis zal ik, als het ver is, ook tot 's avonds op de camping blijven met de ingeladen auto, net erbuiten, aangehaakt.

Ieder zijn manier natuurlijk. Op hotel gaan doen ik niet graag, en in de file staan nog minder. Als ik 4-5u slaap, ben ik geen zombie of zo, ik slaap nooit lang. De dag na die korte nacht gewoon wat eerder naar bed, en er kan weer gesport worden. Moest ik overdag rijden was ik die dag dat ik nu wat moe ben, al zeker kwijt aan rijden, le ergeren en in de file staan.

Je bent zo 1 nacht kwijt ipv 2 hele, dierbare vakantiedagen :)

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 05, 2020, 08:58:30 am door metalpe »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #32 Gepost op: september 05, 2020, 09:33:21 am »

Wat maakt 1dag uit op 3 of in jou geval 5 weken vakantie?

1x snachts gereden, nooit meer voor ons...
Na drukke maanden voor de bouwvakvakantie en een volle werkweek vrijdagavond de auto in, na3 snachts kak je je en heb je nog slaap nodig, levert niets op dan alsnog moe met een gebroken nacht op je bestemming aankomen

Sindsdien rijden we op zondag en kan je de hele dag lekker doorrijden, zeker 1000-1100 km
Dan een B&B hotel in , geen gedoe meer met uitklappen en smorgens weer in...
savonds lekker douchen en eten en rond 22u bedje in, om 6-7u vertrekken en de laatste 300-500km, komen wij rond de middag uitgerust aan
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #33 Gepost op: september 05, 2020, 11:36:19 am »

Hemertje, 't is gewoon een kwestie van voorkeur denk ik. Ik heb inderdaad vakantiedagen genoeg, daar moet ik het niet voor laten.
Maar ik ga altijd met de fiets werken omdat ik het haat om stil te staan. Ik rij zielsgelukkig de file elke dag voorbij met m'n speed Pedelec.

Ik hou niet van druk verkeer, en nog minder van tijd verliezen. Dat in combinatie met het feit dat ik niet veel slaap nodig heb, en in de avond eigenlijk even goed, zo niet beter functioneer dan overdag (ik geef avondles in het dagelijks leven en werk dus elke dag tot 22:30, en erna fiets ik nog 20km naar huis), maakt dit voor mij aantrekkelijk.

  Ik stop bovendien altijd met rijden om 1u 's nachts en slaap dan tot 5-6u. Ik heb 1x de hele nacht doorgereden en toen was ik de dag erna een wrak. Dat doe ik nooit meer. Bovenstaande maakt dat deze manier van reizen voor mij de voorkeur krijgt.

Het andere alternatief is 2 dagen overdag rijden. Dan verlies in tijd en erger ik me 2 dagen aan drukte, terwijl ik nu echt geniet van het 's nachts rijden. Ik vind dat zalig.

Ik kan me echter wel perfect voorstellen dat dit zéker niet voor iedereen werkt, en dat mensen die veel slaap nodig hebben, file gewend zijn, 's nachts rijden als stresserend ervaren etc, dit niet leuk vinden. Wat voor mij werkt, werkt niet voor iedereen en vice versa.

Ook het op een parking slapen voor een paar uur. Zelfde verhaal. Ik voel er me prima bij en slaap er ook echt. Als mensen bang zijn voor overvallers, er niet van houden daar te staan of... kan ik me dat perfect voorstellen. Absoluut. Dan moet je dat ook niet doen, maar voor mij werkt dit het beste.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #34 Gepost op: september 06, 2020, 01:00:18 am »

Nu ben ik ook geen file fan. Maar zoveel file-leed als jij schetst hebben wij nooit mee gemaakt.
Het kan wel eens druk zijn rondom Parijs en Lyon maar meestal stroomt het toch wel door. Ja en soms ook niet en sta je stil. Niet leuk, maar ook niet onoverkomelijk.

En woon-werk op de fiets is echt een voorrecht. Ik fiets vanuit het dorp de stad in. Die 10 km gaan op de fiets sneller dan met de auto. Zeker wanneer iedereen besluit om met de auto te gaan omdat het regent. Laat mij maar fietsen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #35 Gepost op: september 08, 2020, 05:41:11 pm »

Dit jaar hebben we overnacht in een Ibis hotelletje te Troyes. Erg goedkoop maar bijna niet geslapen vanwege de matrassen. Voor ons niet voor herhaling vatbaar. Pluspunten: super schoon en de P was 's nachts afgesloten.

Als het even kan rijden we op reisdagen niet meer dan 700km (we rijden beiden). Of bij vertrek om 900 uur kijken we rond 1500 uur naar een camping. Een hele dag in een Berlingo verkort mijn leven met twee.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #36 Gepost op: september 08, 2020, 06:59:19 pm »

Ons vaste recept is ook de heenreis opknippen in 2 stukken. Afhankelijk van de eindbestemming proberen we de eerste camping op max 700km te plannen. Dan hoeven we niet super vroeg weg en kom je toch voor etenstijd aan.

Meestal blijven we een paar nachten op de eerste camping om lekker even uit te rusten. De terugweg doen we eigenlijk altijd in 1 dag, we hebben de luxe van een grote garage waar de auto en vouwwagen in passen dus maakt het niet zoveel uit hoe laat we aankomen.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #37 Gepost op: september 08, 2020, 09:11:16 pm »

Ik slaap in het jaar ook niet erg veel. De meeste nachten maar iets van een 4 uur. En ik zit ook regelmatig 's nachts buiten. Echter met de vouwwagen een hele nacht door rijden terwijl de rest in de auto slaapt, is ook niet direct iets voor mij.


Op zondag rijden maakt inderdaad een heel verschil. Dan nog zo goed als nooit fille gehad. Wij rijden dan tot een uur of 6 in de avond en klappen dan alleen het slaapgedeelte. Dat staat op 20 minuten inclusief de haringen. Voortent is een pak meer werk. We pakken ook niets uit dan. De volgende ochtend staan we niet te vroeg op en zijn we rond 9 uur 30 zeker terug op de baan om meestal in de vroege namiddag toe te komen op de camping.


Zeker in de terugweg klappen we en nemen we geen hotel, omdat dan de tent nog eens kan luchten. De voortent hebben we de dag eerder als ze droog is opgevouwen. Maar de slaaptent moet zeker nog een keer luchten als je ze dan toch moet openklappen voor te luchten kost het niet veel moeite een paar haringen ook te slagen en er in te slapen. Je hebt zo nauwelijks extra werk dan dat je ze bij een B&B een keer gaat luchten en terug dichtklappen.


Ook nemen wij meestal de alternatieve wegen in plaats van de autostrades. Duurt iets langer, maar als je toch in twee dagen gaat, win je niet zoveel tijd. Bovendien vindt ik het veel minder saai rijden dan twee dagen op de autosnelweg te zitten.

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Reactie #38 Gepost op: september 13, 2020, 05:33:57 pm »

En ik zit ook regelmatig 's nachts buiten.

En ik ook, en we weten allebei waarom:-)
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal