Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: via luik of via brussel  (gelezen 13603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
via luik of via brussel
« Gepost op: juli 27, 2012, 08:25:28 pm »

Over een paar weken vertrekken wij weer naar frankrijk. Ik zat eens op google maps te neuzen hoe ik kan rijden. Ik rij altijd standaard via de route de soleil naar onze eerste tussenstop in de buurt van Dijon (Beaune), maar ik zie dat wanneer ik via brussel rij het volgens google maps maar 2 minuten langer is. Dus ik denk dat ik via Brussel ga rijden om de volgende 2 redenen:

Ik ben sneller in Belgiƫ (uurtje in plaats van 2 uur) en kan dus sneller 120 km per uur rijden.
Als ik via Luik rij dan mag ik daar met de vouwwagen niet door en moet ik dus toch om rijden.

Maar misschien is het wel helemaal niet handig om via antwerpen, brussel te rijden, omdat het daar misschien juist drukker is?

Wij vertrekken na de schoolvakantie op een vrijdagochtend en denken dan rond een uur of 7 bij antwerpen te zijn.

Iemand hierover nog een mening wat het beste rijden is?
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2012, 09:14:16 pm »

Wij gaan ook over een paar weken naar Frankrijk, maar wij rijden Maastricht op aanraden van onze zoon. Hij rijd wekelijks op Antwerpen weliswaar met een trailer van 40 ton.  Wij rijden eigenlijk altijd over Maastricht en altijd door Luik, we zijn er ook wel eens om heen gereden. Heb vorig jaar geen problemen ondevonden in Luik.
Wij rijden de eerste dag tot Grenoble, of net er voor,en nemen dan een Etap hotel, en gaan de volgende morgen om een uur of 7 weer rijden.
moeten dan ongeveer nog 100 tot 150km rijden. We weten nog niet zeker naar welke camping we gaan. Of het wordt La Rochette in Guillestre of we gaan weer naar Le Nautic bij Prunieres. De laatse zijn we al 2 keer geweest maar de andere nog niet. Het voordeel van La Rochette is dat er een Nederelander oploopt voor onderhoud en andere hulp. En gezien ik pas een hartstilstand heb gehad lijkt dat wel handig mocht er wat gebeuren :o en moet ik met mijn MS de dagen en energie goed verdelen. We willen wel leuke dingen doen missien naar de Alpe d'Huez, want daar zitten we redelijk dicht bij. En het gebergte daar is zo mooi dus we geen het zien.
Henk
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: via luik of via brussel
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2012, 09:44:39 pm »

Ligt er gewoon aan van waaruit je vertrekt.
Goes of Venlo maakt al een heel verschil. Gewoon je eigen beste route kiezen.

Het is vakantie en oponthoud laat zich niet bepalen. Neem het zoals het komt......
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2012, 09:47:23 pm »

Vertrekpunt is den bosch
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2012, 09:55:52 pm »

Om 7u op een vrijdagochtend wil je niet op (of richting) de ring in Antwerpen staan, op geen enkele ochtend/avond eigenlijk.  Daarna ga je ofwel de E19 op richting Brussel, waar het aanschuiven is vanaf Rumst of Mechelen tot in Machelen (om de ring op te rijden) en dan nog verder op de ring nog file (als je pech hebt tot Vier-armen in Tervuren, als je de andere kant uitgaat heb je wegenwerken).  Je kan ook de A12 nemen, dan heb je file aan al de verkeerslichten en dan in Meise wegens wegenwerken.

In Luik kan je normaal gezien gewoon de ring volgen hoor en daar ga je zonder problemen door raken.  Het centrum van Luik zou ik niet aanraden, is alleen maar tijdsverlies.  Als je via Luxemburg rijd gewoon  E25 Bastogne/Luxembourg volgen (in de tunnels 60/70 rijden, die hangen vol werkende camera's).

Met m'n vrachtwagen heb ik al elke ochtendspits gedaan, als je rustig en met gemak wil rijden kan ik je Luik aanbevelen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2012, 10:02:23 pm »

het is niet zo dat ik niet door luik wil maar dat je een boete krijgt als je langer bent dan 6 meter of zoiets.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: via luik of via brussel
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2012, 10:22:39 pm »

Ligt er aan waar je in Frankrijk moet zijn en van waaruit je in NL vertrekt.


Wij rijden de laatste jaren voortaan altijd via Antwerpen - Lille - Parijs - Milau. Dit jaar zijn wij op 14 juli gereden en we hebben wederom een zeer rustige rit naar Spanje gehad, terwijl je dan op de verkeersinfo alleen maar problemen te horen krijgt over de route du soleil.


Het is een klein stukje om(30km), maar die tijd verdien je gegarandeerd terug. ( o.o.v.)
Iets na Parijs snijden we altijd een stukje af om daar de 'standaard' file bij de afsplitsing van de A11 te omzeilen.
(Het is dan altijd een beetje g?nant, je rijd dan kilometers langs de file en korter juist na het einde weer op).
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2012, 10:31:59 pm door nunogconway »
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #7 Gepost op: juli 27, 2012, 10:51:00 pm »

Ja dat langer dan 6 meter klopt, maar wij rijden rond een uur of half 6/6uur door Luik en nog nooit last gehad. Ik geloof dat ik er 1 keer omheen ben gegaan. Maar vorig jaar gaf mijn Navigon aan door Luik, zonder dat ik er erg in had.
Henk
 
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: via luik of via brussel
« Reactie #8 Gepost op: juli 27, 2012, 10:51:51 pm »

het is niet zo dat ik niet door luik wil maar dat je een boete krijgt als je langer bent dan 6 meter of zoiets.

Ben eind mei nog nar Frankrijk geweest, gewoon door Luik gereden.
We zijn wel om half 5 vertrokken vanaf Gennep (Noord Limburg) en toen waren we rond 6 uur al in Luik.
Geen enkel probleem gehad door Luik heen, de terugweg 's avonds door Luik gereden, ook geen probleem.
Er staan wel borden met cara...dinges op die mogen er niet doorheen
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2012, 11:01:35 pm »

Vorig jaar sprak ik iemand met een caravan en die had wel een boete gehad iets van 50 of 60  euro. Ik was op de heen weg ook door luik gereden, omdat ik dat toen nog niet wist.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: via luik of via brussel
« Reactie #10 Gepost op: juli 27, 2012, 11:17:54 pm »

Ik ben via Antwerpen/Brussel gereden en ook rond 7u vrijdag 's ochtends op de Antwerpse ring, wel een beetje druk daar, dus even ontbijtje gedaan en weer verder, maar geen noemenswaardige files ofzo. (die kwam ik een dag later in Frankrijk tegen...)

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: via luik of via brussel
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2012, 11:25:57 pm »

Vertrekpunt is den bosch

Als Vughtenaar heb ik de laatste 40 jaar nog nooit noemenswaardige tijdsvertraging gehad als ik gewoon over
Maastricht-Luik-Luxemburg-Metz-Nancy-Dijon-Lyon gereden heb.
Niet op een zaterdag gaan en de tijd nemen is het geheim. Onthaasten al vanaf je voordeur maar in een file komen is niet leuk maar soms onvermijdbaar.
Neem het zoals het komt nadat je vooraf een route hebt gepland.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #12 Gepost op: juli 28, 2012, 01:06:10 am »

het is niet zo dat ik niet door luik wil maar dat je een boete krijgt als je langer bent dan 6 meter of zoiets.

Dat is het centrum van Luik, daar hoef je niet echt door te rijden.  Ik denk ook dat het meer bedoeld is voor de caravans zodat die uit het centrum wegblijven.  Anders zouden de mensen van Luik geen aanhangwagen mogen hebben....
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #13 Gepost op: juli 28, 2012, 07:27:39 am »

Bestemmingsverkeer mag wel naar luik toe. Dus bewoners mogen gewoon met de caravan naar hun huis toe.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #14 Gepost op: juli 28, 2012, 12:42:21 pm »

Angel lees goed wat Ishirra zegt: JE HOEFT NIET DOOR LUIK te rijden. Je volg gewoon de snelweg. Heel, heel lang geleden moest je idd door het centrum van Luik rijden. Nu liggen er tunnels en rij je dus niet door het centrum van Luik. Vergelijk het een beetje met door Lyon rijden ;)
Caravans, vrachtwagens, vouwwagens kunnen allemaal zo snel naar hun bestemming.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal