Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: via luik of via brussel  (gelezen 13604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ishirra

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #15 Gepost op: juli 28, 2012, 01:38:51 pm »

Een GPS durft deze route inderdaad nog aangeven, maar het beste is gewoon de E25 te volgen hoor.  De ring in Luik is niet zo lang als Brussel en het vlot heel goed.  Maar zoals ik al zei, in de tunnels mogen vrachtwagens 60, auto's 70 dacht ik.  Hou je best aan deze snelheden want in elke tunnel hangen camera's en geloof me, ze werken  :#

Ik weet dat momenteel de ring in Luik richting Aken een nieuwe asfalt laag krijgt maar de vertragingen daar zijn verwaarloosbaar.  Het langste oponthoud dat ik daar met de vrachtwagen heb gehad (wij mogen namelijk niet inhalen) is 20-25 minuten en dat kwam dan wegens een voertuig dat in panne stond waardoor we even naar opzij moesten.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #16 Gepost op: juli 28, 2012, 02:48:39 pm »

Auto's mogen 80 km/u in de tunnels, vrachtwagens 60 km/u.

Hou op de E313 tussen Antwerpen en Luik wel rekening met wegenwerken (putten wegwerken-nieuw wegdek) ter hoogte van Grobbendonk. Volgende week start in Belgie de bouwsector opnieuw, met drukker verkeer(lees kans op files) tot gevolg.
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #17 Gepost op: juli 28, 2012, 03:17:55 pm »

Ik denk niet dat ze via Antwerpen gaan maar via Maastricht, dan kom je op de E313 niet  :#  Maar idd, grote wegenwerken daar, in beide richtingen file.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: via luik of via brussel
« Reactie #18 Gepost op: juli 29, 2012, 01:35:58 pm »

Angel lees goed wat Ishirra zegt: JE HOEFT NIET DOOR LUIK te rijden. Je volg gewoon de snelweg. Heel, heel lang geleden moest je idd door het centrum van Luik rijden. Nu liggen er tunnels en rij je dus niet door het centrum van Luik. Vergelijk het een beetje met door Lyon rijden ;)
Caravans, vrachtwagens, vouwwagens kunnen allemaal zo snel naar hun bestemming.

Maar je rijdt wel een ?20 km om met de rondweg
Gelogd

DannyST

  • Gast
via luik of via brussel
« Reactie #19 Gepost op: juli 29, 2012, 02:17:23 pm »

20 km op een reis van, wat, 1.000 km?

Als je die 20 km "om" niet doet vanwege de brandstofkosten is dat misschien verkeerde zuinigheid helemaal als die 20 km extra wel sneller is...

Of begrijp ik je verkeerd?
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: via luik of via brussel
« Reactie #20 Gepost op: juli 29, 2012, 06:10:05 pm »

Inderdaad, die 20 km kan je aan vaste snelheid rijden, geen oponthoud in het centrum en je wint er zeker tijd mee.
De kortste weg is niet altijd de beste/goedkoopste.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: via luik of via brussel
« Reactie #21 Gepost op: juli 29, 2012, 07:39:28 pm »

IDD deze topic begint een beetje uit de bocht te vliegen.
Een paar weken weg en dan meuten over een een beetje reistijd meer of minder.

Geniet gewoon al vanaf het moment dat je vertrekt. Waar gaat het eigenlijk over ??  :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal