Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tol betalen in België  (gelezen 11382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Tol betalen in België
« Gepost op: april 10, 2013, 09:37:48 am »

Kwam onderstaand bericht tegen op internet daar wordt je inderdaad niet vrolijk van als Frankrijk ganger. Dus wij zijn het inderdaad eens met de stelling van de ANWB.

http://nos.nl/artikel/493951-actie-anwb-tegen-tolvignet-belgie.html

Weet iemand misschien wanneer dit precies in zou kunnen gaan?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Tol betalen in België
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2013, 09:48:48 am »

Nee, dat soort tol systemen zijn niet handig. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je veel mensen door je land heen rijden en je daarvoor wel je wegennet moet onderhouden je soms daar wel wat voor terug zou willen zien, en op het totale budget van een vakantie gaat het nergens over.

Maar het is een drempel. Nu komen wij nog al eens in België, gedurende het jaar. Dat soort dingen doe je dan niet meer, omdat je dan eerst weer wat moet kopen.

Hetzelfde geldt voor andere landen waar he zo'n vignet hebt. Wij hebben nog steeds de lijmresten van Oostenrijk op het autoraam.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tol betalen in België
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2013, 09:53:49 am »

Niet meer dan logisch van België: voor de meeste Nederlandse vakantiegangers is België niet meer dan een obstakel op weg naar Frankrijk. Vaak wordt er niet eens getankt... maar wel volop geklaagd over de kwaliteit van de weg en de bewegwijzering.

Ik hoorde dat een jaarvignet ong. 100 EUR kost en dat er ook voor kleinere delen iets te koop is (10 dagen en 2 maanden dacht ik). Nou ja, dat kost dus een paar tientjes. Wel hoop ik dat ze dan de wegen wat beter gaan maken, dan krijgen we er ook iets voor terug.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Tol betalen in België
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2013, 10:30:47 am »

Volgens de anwb:
http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/tol-in-belgie
Zou het in 2016 in moeten gaan.

Persoonlijk vindt ik het niet erg als de Belgen wat terug willen zien voor al het verkeer dat door hun land trekt, en ik vindt het ook niet erg om te betalen voor wat ik gebruik. Echter de aangekondigde vignetten passen niet goed op mijn persoonlijke situatie, want voor een 2 weken vakantie in de ardennen of frankrijk moet je dus een 2-maanden vignet nemen (betaal je dus te veel), en voor een dagje antwerpen moet je dus meteen een 10 daags vignet kopen.
Waarom niet ook een 'dagvignet' (van 1 a 2 euro)? dan kun je voor dagtochtjes ook nog voor een redelijke prijs terecht, en als je op doorreis gaat koop je er 2 (1x heenweg, en 1x terugweg).

Nog liever had ik een soort van 'strippenkaart', dat je gewoon een tiental dagen (naar keuze) kan reizen in belgie (is natuurlijk wel wat lastiger te administreren). 7 euro voor 10 dagen vindt ik prima, maar ik gebruik ze zelden op rij.
Het allerbeste zou natuurlijk zijn als hier een Europese afspraak over komt, want ook in andere landen (b.v. Oostenrijk) heb je vignetten en/of tolwegen (b.v Frankrijk). Maar voordat je alle landen op 1 lijn hebt zitten zijn we waarschijnlijk 10 jaar verder...


Mark.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2013, 10:35:03 am door hurenkam »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Tol betalen in België
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2013, 11:29:21 am »

Nee, dat soort tol systemen zijn niet handig. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je veel mensen door je land heen rijden en je daarvoor wel je wegennet moet onderhouden je soms daar wel wat voor terug zou willen zien, en op het totale budget van een vakantie gaat het nergens over.

Maar het is een drempel. Nu komen wij nog al eens in België, gedurende het jaar. Dat soort dingen doe je dan niet meer, omdat je dan eerst weer wat moet kopen.

Hetzelfde geldt voor andere landen waar he zo'n vignet hebt. Wij hebben nog steeds de lijmresten van Oostenrijk op het autoraam.
Ik zou er ook niet zo veel moeite mee hebben maar dan moeten ze die wegen ook WEL ONDERHOUDEN, en dat is juist in Belgie een ramp, wat een slechte wegen daar, en om daar dan voor te moeten betalen  ???????   :I
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Tol betalen in België
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2013, 11:53:43 am »

Ik zou er ook niet zo veel moeite mee hebben maar dan moeten ze die wegen ook WEL ONDERHOUDEN, en dat is juist in Belgie een ramp, wat een slechte wegen daar, en om daar dan voor te moeten betalen  ???????   :I

Ieder land heeft zijn eigen inzichten over wanneer iets goed genoeg is en hoeveel geld verdeeld moet worden.

Het maakt reizen door het ?vrije Europa? er niet makkelijker op.
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Tol betalen in België
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2013, 12:12:36 pm »

https://www.youtube.com/watch?v=mPzoj1Pw1sY

Wel leuk, er staan er zo nog wel meer op. Wij rijden ieder jaar de E25 & E40 meerdere keren, maar "goed wegdek" is een groot woord, maar zo slecht zijn ze ook weer niet.
Ik snap het wel wij zouden in NL hetzelfde moeten doen, kunnen al die PL nummerplaten op de vrachtwagens ook eens een beetje terug doen.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2013, 12:14:14 pm door Lutgerink »
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Tol betalen in België
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2013, 12:41:05 pm »

In Duitsland moet vrachtverkeer "maud " betalen
In Oostenrijk/Zwitersland/Tjechie/Slowakije moet je een vignet hebben.
In Frankrijk/Spanje/Italie?/Portugal moet je tol betalen.

In Nederland hoeft een buitenlander niks te betalen?
Mooi 1 Europa :N

Gebruiker betaalt over behalve in Nederland.
Ik zeg alles wat geen NL kenteken heeft ook vignet oid. verplichten.
Dat is een goede en eerlijke manier om ons wegennet beter te onderhouden.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Qwaqa

  • Gast
Re: Tol betalen in België
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2013, 12:42:26 pm »

Oei, wat komen er ineens onderbuikgevoelens los!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tol betalen in België
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2013, 01:07:45 pm »

Korte militaire actie :#

Maar eerlijk gezegd is het niet onredelijk, iedereen wil zo snel mogelijk door dat lelijke land met zijn smerige steden en verlopen industriegebieden. We willen allemaal naar dat mooie Frankrijk met z'n zon.

Alleen moeten die Belgen wel iets bieden als ze geld willen voor onze doortocht. Dus goede wegen en een vlotte doorstroming.

Tevens zullen ze begrijpen dat ieder schip dat nog via de Weterschelde naar Antwerpen wil ook tol moet gaan betalen. De hoogte van die tol is net zo hoog als de tol die wij aan de Belgen betalen. Dan kan de Nederlandse overheid via de belastingdienst dat geld weer aan haar burgers teruggeven. De administratiekosten van dit geheel komen vanzelfsprekend ook voor rekening van onze zuiderburen.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Tol betalen in België
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2013, 03:53:26 pm »

In Duitsland moet vrachtverkeer "maud " betalen

Dat zou Maud wel willen :).  Detail, het is maut
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Tol betalen in België
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2013, 04:10:16 pm »

Tevens zullen ze begrijpen dat ieder schip dat nog via de Weterschelde naar Antwerpen wil ook tol moet gaan betalen. .

Ik ga er maar even vanuit dat je in de overdrijvingen-modus zit.:))

Onze Vlaamse buren hebben >80% betaald van de kosten van het uitdiepen van de Westerschelde, dus niet het sterkste argument.

En, op de Westerschelde is het lastig kamperen, om maar en beetje forum gerelateerd te blijven.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Re: Tol betalen in België
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2013, 05:04:35 pm »

Ik ga er maar even vanuit dat je in de overdrijvingen-modus zit.:))

Onze Vlaamse buren hebben >80% betaald van de kosten van het uitdiepen van de Westerschelde, dus niet het sterkste argument.

.

Natuurlijk overdrijf ik. Maar je argument dat de Belgen het uitdiepen betaald hebben is niet van toepassing. natuurlijk hebben ze dat betaald! Het gaat immers om de bereikbaarheid van Antwerpen, het uitdiepen geschiedt dus ten behoeven van de Belgen van ons hoeft het niet. Sterker nog, Nederland was tegen, Antwerpen is een soort van concurrent van Rotterdam, dus wij hebben geen belang bij een goed bereikbare Antwerpse haven. Zelfde argument waarom we alles doen om die IJzeren rijn tegen te werken.

Maar on topic: Tol in Belgie betekent hogere kosten voor ons en daar is niemand blij mee! Daarom mag wat compensatie in de vorm van goede wegen en een goede doorstroming wel.Voor de kwaliteit van de Belgische wegen heb ik geen cent over! Voor hun  bier daarintegen wel.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Tol betalen in België
« Reactie #13 Gepost op: april 10, 2013, 05:13:34 pm »

Huh? Eerst is je argument dat ze dan de uitdieping moeten betalen, en als ik aangeef dat ze dat gedaan hebben is mijn argument niet juist? Ik geloof dat ik niet zo veel kaas gegeten heb van discussiëren?

De IJzeren Rijn is en ander verhaal, het zou de steden Weert en Roermond een stuk onleefbaarder maken, en desastreus zijn voor één van de mooiste natuurgebieden die wij hebben: De Meinweg.

Tenslotte getuigt het van kleinschalig denken als je bang bent dat Rotterdam zal invoeren ten opzichte van Antwerpen. We moeten juist blij zijn dat we zo dicht bij elkaar verschillende grote havens hebben en elkaar als versterkend beschouwen.

En on topic: niemand betaald graag meer voor iets wat hij al die tijd gratis heeft kunnen gebruiken, ik ook niet.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2013, 05:34:19 pm door Qwaqa »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Tol betalen in België
« Reactie #14 Gepost op: april 10, 2013, 06:05:27 pm »

In de lijn van het Oosterschelde argument, de Fransen moeten de vakantiegangerstol maar betalen, zij hebben er baat bij.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal