Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe laat vertrekken  (gelezen 18416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosje

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2013, 11:08:18 pm »

Naar Souillac vertrokken wij om ca 21.00u

lekker doortokkelen en rond het middaguur op de bestemming. Let wel op of je dan gelijk de camping op kan, soms zijn ze strikt en mag je pas na 14 of 15.00u de camping op.

en nachtrijden, daar moet je van houden. Ik vind het heerlijk kids slapend op de achterbank, vrouwlief slapend naast me. En ik met een heerlijk rijk gevoel ontspannen onderweg.... moet nog 10 dagen wachten...
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #16 Gepost op: juli 23, 2013, 09:34:13 am »

Wij vertrekken in de regel tussen 5 en 6 en dan vaak eerder 6 dan 5. Dit jaar om 6:00 uur vertrokken om 's avonds om 20:30 in Spanje op 'onze' camping aan te komen, een rit van 1420km. Dit ondanks het oponthoud door 3 ongelukken. Voorheen reed ik het in 2 keer, maar het is me nu toch wel erg goed bevallen om in 1 keer door te rijden ( vrouwlief rijdt overigens nooit).


De rit op zich is voor mij eerder ontspanning dan inspanning en ik kom fit op de camping aan. De CC staat vervolgens wel in 1 minuut slaapklaar, waarna we hem 's morgens verder op hebben gezet.


's Nachts rijden is het overigens het laatste wat ik zou doen. In het verleden ooit een keer om 22:00uur aangereden en de nacht is me toen zeer zwaar gevallen. Ook waren we veel te vroeg op plaats van bestemming (een uur of 6 in de ochtend) en hebben toen een poos kunnen wachten alvorens we de camping op konden. Ik was echt uitgeput en heb een paar dagen nodig gehad om terug in het normale ritme te komen
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #17 Gepost op: juli 23, 2013, 09:47:50 am »

Wij vertrekken 's ochtends erg vroeg. Meestal zo rond 5 uur, dan kunnen de kinderen nog een uur, anderhalf uur slapen. Vervolgens een ontbijt stop ergens in België/Noord Frankrijk tussen 7 en 8 en de vakantie is begonnen!

We zorgen dat we genoeg te doen hebben in de auto voor de kinderen, muziekje aan en lekker op ons gemak kilometers draaien. De stops zo veel mogelijk in de buitenlucht, dan blijf je langer fit als je weer de auto in moet.

Verder zorgen we dat we niet te gek ver moeten rijden per dag. We gaan dit jaar 850 km, dat is ongeveer onze 1-daagse max. Tussentijds ergens overnachten is ook leuk en ontspannen, mocht je verder moeten.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2013, 10:18:32 am »

Naar Bretagne rijden we meestal zo'n 1100km. Op de heenweg doen we altijd een overnachting bij Honfleur dat is voor ons ongeveer 750km. Vertrek rond een uur of 8 en ontbijt in de auto. Rond een uur of 4 zijn we dan in Honfleur. Tweede dag is afhankelijk van de bestemming zo'n 450 km. Merk zelf wel dat een goede "normale" nacht belangrijk voor me is. Toen we nog met de tent kampeerden reden we altijd in een keer die kant op. Vertrek rond een uur of 4 's ochtends en dan slaap je niet rustig (met de gedachte dat je er vroeg uit moet). Ander nadeel was dat onze kinderen niet weer gingen slapen en zo ook een hele lange dag hadden. Dan was ik 's avonds op de camping altijd kapot. Terug rijden we wel in een keer maar dan rol je thuis je vw de garage in en zie je de volgende dat wel weer. Meestal doen we 12 uur over de terugreis. Verder rijden we altijd op zondag, bijna nooit files. (moet er natuurlijk niet een vrachtwagen met een klapband boven op de pont normandie staan  ::) )
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2013, 04:13:23 pm »

Dit jaar zijn we pas vertrokken toen thuis alles klaar was...en het werd zondag om 12.30 uur....vreemde tijd. Maar best goed bevallen want dan begint de vakantie. Wij zijn in België neer gestreken...2 nachten verbleven om de rust in te krijgen en toen weer verder....beviel best goed.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #20 Gepost op: juli 23, 2013, 08:44:23 pm »

Met een hummeltje van bijna twee op de achterbank is de nacht doorrijden onze enige optie als we door willen rijden. Deze vakantie om 20:15 uur gaan rijden vanuit Hoorn. Om 8:00 waren we 1308 km verder en hebben we heerlijk gespeeld op een Aire. Laatste stukje was vervolgens een eitje.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #21 Gepost op: juli 23, 2013, 09:30:18 pm »

Als ik het goed versta willen jullie in een keer rijden zonder overnachting? Als je overdag wil rijden moet je toch rekenen op een reistijd (inclusief rustpauzes) van 11-12u dus je kan eigenlijk zelf bepalen wanneer voor jou de geschikte vertrektijd is. Ben je een ochtend of een avond,nachtmens? En wanneer mag je op de camping aan komen? En ben je dan ook nog fit genoeg om alles op te stellen? Vragen waar alleen jij het antwoord op weet ;) ;)
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #22 Gepost op: juli 23, 2013, 10:04:26 pm »

Zijn dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op pad geweest. Op de heen reis (740 km) om 5.30 uur vertrokken en waren na een rustige rit met een paar stops om 14.30 uur op de camping. Om 19.00 uur stond alles op zijn plek.
Op de helft (van de drie weken) een verplaatsing gedaan van 360 km, echt op onze gemak.

Na het relaxed inklappen van de vouwwagen zijn we de terug reis om 12.00 uur begonnen, onderweg besloten mede door weersverwachting, bewolking en regen, om een hotel te nemen waren daar om 20.30 uur. Dit is heel goed bevallen om 9.00 uur de volgende dag vertrokken en om 13.00 uur waren we thuis. Onderweg inderdaad veel regen gehad.

Beide ritten waren echt zonder enige op onthoud of ellende onderweg. Voor ons is de voorkeur max 800 km op een dag, overdag rijden of eind van de middag.
Rijden beiden hebben wel een zoon van 4,5 jaar.

Groeten,
John
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2013, 05:15:44 pm door John Boender »
Gelogd

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #23 Gepost op: juli 24, 2013, 09:57:20 am »

Afgelopen 2 jaar zijn we telkens strak om 05:00 vertrokken vanuit Brabant, om vervolgens rond 17:00/18:00 te stoppen (afgelopen jaar het Como-meer) op de overnachtingscamping. Vind dat wel een prettige tijd om weg te rijden, je rijdt in het schemerduister weg, geen ritme-stoornissen maar wel voor de drukte rond Venlo de Autobahn op kunnen schieten. De volgende ochtend rond 09:00 weer weg en om 14:00 stonden we in zuid-Toscane!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

Angel

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #24 Gepost op: augustus 12, 2013, 12:49:51 pm »

dit jaar ook in de buurt van Sarlat geweest wij zijn om 05.00 uur vertrokken (wel op een donderdag) gereden tot camping les grands pins (Velles net na Chateauroux) en we zijn via de francelienne gereden.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #25 Gepost op: augustus 12, 2013, 02:16:44 pm »

Vanwege potentieel zeurende en ongeduldige kinderen (nu 3 en 5)  op de achterbank wilden wij nooit overdag rijden. Dit jaar hadden we geen andere mogelijkheid dan overdag te rijden en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Met een portable DVD-speler en wat speelgoed waren ze hartstikke lief.
Gewoon om 8:00 vertrokken en elke 2 uur pauze.  Ondanks een uur vertraging bij Parijs waren we om 20:30 bij de camping. 900 km verder. Vervolgens alleen de wagentent opgezet en de kinderen in bed gestopt. Zelf nog even chillen met een drankje en daarna ook slapen. De volgende dag de voortent en de luifel eraangezet.
Heerlijk relaxed eigenlijk. Ik rij wel stevig door op de franse tolweg. 120-130 ongeveer. Maar als het rustig is op de weg is dat heel goed te doen.

Ik kwam er trouwens pas bij terugkeer achter dat je in belgië ook 120 mag met een aanhanger. Hoewel dat op veel trajecten ondoenlijk is vanwege het slechte wegdek.

Vorig jaar gingen we na de avondspits weg en dan rond 02:00 'snachts een overnachting in een formule 1. En dan 's Ochtends het laatste stukje. Dat werkt ook best goed. En dat zou ik ook doen als we verder moeten.
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2013, 02:19:32 pm door Taan »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #26 Gepost op: augustus 12, 2013, 03:33:48 pm »

wel voor de drukte rond Venlo de Autobahn op kunnen schieten.
Drukte rond Venlo....?
Gelogd

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #27 Gepost op: augustus 12, 2013, 04:40:36 pm »

Drukte rond Venlo....?

Sorry, had een sarcastische bui ;). Maar van drukte is eigenlijk nooit sprake om eerlijk te zijn, vind het gewoon prettig om vroeg weg te rijden en rond ontbijt-tijd al aardig wat kilometers te hebben gemaakt!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2013, 07:29:31 pm »

Met een hummeltje van bijna twee op de achterbank is de nacht doorrijden onze enige optie als we door willen rijden. Deze vakantie om 20:15 uur gaan rijden vanuit Hoorn. Om 8:00 waren we 1308 km verder en hebben we heerlijk gespeeld op een Aire. Laatste stukje was vervolgens een eitje.
Dan heb je flink doorgereden, in minder dan 12 uur zo'n 1300 km. Geen boete op de A2? Wij helaas wel, trajectcontrole, 99 km gemeten.
Wij vertrokken dit jaar om 23.45 uur richting Die en kwamen aan om 12.20 uur. Wel een klein stukje omgereden omdat de routeplanner meende niet over tolwegen te moeten rijden. Gemiddelde snelheid was 97 km per uur volgens de boardcomp. Naar Die is 1155 km. Overal wel aan de max. snelheid gehouden en waar het mocht op de snelwegen, max. 120. Men vergeet nog wel eens dat je in Luxembourg maar 90 mag met de aanhanger.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #29 Gepost op: augustus 13, 2013, 10:05:42 am »

Vanwege potentieel zeurende en ongeduldige kinderen (nu 3 en 5)  op de achterbank wilden wij nooit overdag rijden. Dit jaar hadden we geen andere mogelijkheid dan overdag te rijden en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Met een portable DVD-speler en wat speelgoed waren ze hartstikke lief.
Gewoon om 8:00 vertrokken en elke 2 uur pauze.  Ondanks een uur vertraging bij Parijs waren we om 20:30 bij de camping. 900 km verder. Vervolgens alleen de wagentent opgezet en de kinderen in bed gestopt. Zelf nog even chillen met een drankje en daarna ook slapen. De volgende dag de voortent en de luifel eraangezet.
Heerlijk relaxed eigenlijk. Ik rij wel stevig door op de franse tolweg. 120-130 ongeveer. Maar als het rustig is op de weg is dat heel goed te doen.

Ik kwam er trouwens pas bij terugkeer achter dat je in belgië ook 120 mag met een aanhanger. Hoewel dat op veel trajecten ondoenlijk is vanwege het slechte wegdek.

Vorig jaar gingen we na de avondspits weg en dan rond 02:00 'snachts een overnachting in een formule 1. En dan 's Ochtends het laatste stukje. Dat werkt ook best goed. En dat zou ik ook doen als we verder moeten.

Nou voor ons geen f1 meer.
Vorig jaar wel gedaan maar dit wat rustiger aan gedaan en onderweg gewoon een camping opgezocht.
Dit beviel veel beter.
Eerste dag zondag )5:30 weg en om 14:45 op de eerste tussen camping 750 km verderop.
Maar het was zo warm dat we de wagen neer hebben gezet en eerst in het zwemmeertje zijn gaan zwemmen. :P
En na etenstijd pas de wagen opgezet in de avond koelte het echte vakantie gevoel begint bij ons op de camping en niet in een f1 hotel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal