Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe laat vertrekken  (gelezen 18415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #30 Gepost op: augustus 13, 2013, 11:31:55 am »

Tja, sfeer heeft het niet, zo'n F1, Ik ga daar niet een middag en een avond doorbrengen ofzo.
Het is voor mij puur een plek voor slapen en ontbijt. En dat is daar gewoon erg efficient.
Auto neer zetten, even chillen en slapen. Douchen, ontbijten en wegwezen. Zonder stress, dat is voor mij zeker wel vakantie.

Wij hebben niet zo'n snelle klapper en daarnaast ligt ie helemaal vol bovenop. Daar ben ik wel een uurtje zoet mee, afgezien van het klappen. Ik vind het een beetje zonde om daar veel tijd aan te spenderen voor een overnachting. Dan nog eten regelen en afwassen, dan vind ik het niet erg relaxed meer.

Misschien gaan we komende jaren wel een keer trekken, maar dan nemen we geen windsurfuitrusting mee en dan zou ik een paar dagen willen blijven staan.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #31 Gepost op: augustus 13, 2013, 11:55:06 am »

Dat klopt je wagen moet er geschikt voor zijn.
En je kinderen moeten kunnen afwassen. ;)

Nee we hebben alles nu zo liggen dat we weinig werk hebben en alles bij de hand hebben.
Dus geen gezoek naar iets te eten nee Om 07:00 opstaan en om 09:00 weer verder met ontbijt met alles er op en eraan.
Ja Panevino inclusief warm broodje eitje en een goede bak koffie. ;)

Dit was trouwens het eerste jaar dat we dit zo hebben gedaan en het smaakt naar meer.
Sterker nog we stonden een week op een camping en het begon al te kriebelen waar gaan we nu heen.
Jammer genoeg niks van gekomen omdat we vervroegt naar huis moesten.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #32 Gepost op: augustus 13, 2013, 09:15:12 pm »

Tja, sfeer heeft het niet, zo'n F1, Ik ga daar niet een middag en een avond doorbrengen ofzo.
Het is voor mij puur een plek voor slapen en ontbijt. En dat is daar gewoon erg efficient.
Auto neer zetten, even chillen en slapen. Douchen, ontbijten en wegwezen. Zonder stress, dat is voor mij zeker wel vakantie.

Wij hebben niet zo'n snelle klapper en daarnaast ligt ie helemaal vol bovenop. Daar ben ik wel een uurtje zoet mee, afgezien van het klappen. Ik vind het een beetje zonde om daar veel tijd aan te spenderen voor een overnachting. Dan nog eten regelen en afwassen, dan vind ik het niet erg relaxed meer.

Hier net zo. Wij hebben heen en terug in een Premi?re Classe hotel overnacht (nog geen 40 euro met z'n drietjes) en dat scheelde een hoop stress. Onderweg gegeten en dan 's avonds rond een uur of half 10/10 uur aankomen in het "hotel". Zoonlief naar bed, wij nog even lezen en ook slapen, zodat we bijtijds weer verder konden. We waren dan rond de lunch op de eindbestemming (totaal 1400 km), wat toch wel erg prettig was.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #33 Gepost op: augustus 14, 2013, 07:30:40 am »

Hier net zo. Wij hebben heen en terug in een Premi?re Classe hotel overnacht (nog geen 40 euro met z'n drietjes) en dat scheelde een hoop stress. Onderweg gegeten en dan 's avonds rond een uur of half 10/10 uur aankomen in het "hotel". Zoonlief naar bed, wij nog even lezen en ook slapen, zodat we bijtijds weer verder konden. We waren dan rond de lunch op de eindbestemming (totaal 1400 km), wat toch wel erg prettig was.
Inderdaad relaxed en niet duur. Amper duurder dan een camping en zonder alle gedoe en plus ontbijt neem ik aan. Naar Frankrijk redden we in 12 uur rijden. Maar toen we naar Hongarije gingen (1600 km) overnachtten we ook voor 65 Euro in een Gasthaus + ontbijt, lekker even douchen en relaxen, wandelen in het dorpje en andere morgen vroeg weer op pad zonder gedoe. beviel ons ook prima. 1x in Polen wel overnacht op een camping, maar gewoon veel gedoe en werk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #34 Gepost op: augustus 14, 2013, 07:40:30 am »

65 euro amper duurder. :P is toch meer dan de helft duurder dan wij gewent zijn. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

H Poulssen

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #35 Gepost op: augustus 14, 2013, 11:45:31 am »

Wij staan al jaren rond 02:00u op en zijn dag voor 03:00u onderweg.
Werkt voor mij prettig want dan heb ik toch redelijk goed geslapen en kan zo op hele rustige wegen tot ca 06:30 - 07:00 doorrijden. Wel koffie onderweg !!! ::)

Zo kunnen we een aardig aantal km's per dag afleggen en zijn vaak al rond 16:00 een km of 1000 verder !
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #36 Gepost op: augustus 14, 2013, 12:23:03 pm »

Toen we nog met de tent (en dus zonder aanhanger) kampeerden vertrokken we meestal rond 5 of 6 uur  en reden dan in een dag naar de camping (vaak zo'n 1000-1200km). En dat begon me steeds meer tegen te staan. Ik heb er geen zin meer in om op achterlijke tijdstippen op te staan, om vervolgens in een dag half Europa door te rijden en dan nog op een camping op te moeten bouwen. Je maakt mij niet wijs dat als je om 2 of 3 uur opstaat, je dan uitgerust aan een reis begint. Ik ben dan in ieder geval niet uitgerust,zeker niet als je dag ervoor nog gewerkt hebt. De meeste mensen beginnen rond 03:00 uur aan de REM slaap, en om dan achter het stuur te zitten lijkt mij niet goed voor de concentratie.

Sinds we met de vouwwagen rijden heb ik de grens gelegd bij zo'n 700 km per dag. En dat bevalt erg goed. Dit jaar hebben we op zaterdag gereden tot even voorbij Neurenberg en daar overnacht. We zijn rond 7:30 vertrokken en waren om 15:30 op de camping. Binnen een kwartier staat de vouwwagen. Daarna lekker aan een meertje gezeten en 's avonds een restaurant opgezocht. De zondag zijn we doorgereden naar Karinthie. We zijn rond 10.00 uur vertrokken en zijn toen (wie zij ook weer dat het zondags zo rustig is op de weg?) rond 18:00 aangekomen op de camping.

De terugweg hebben we nu nog in een dag gedaan. We zijn om 7:30 de camping af gereden en omdat alles erg meezat waren we om 21:00 thuis. Maar dat had wel als gevolg dat de kar nat van de dauw ingeklapt moest worden. En dat we die thuis dus meteen weer open moesten klappen. Daarom overweeg ik sterk om volgend jaar ook de terugreis in tweeen te knippen. Wegrijden als de wagentent droog is en dan iets over de helft een camping zoeken.
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #37 Gepost op: augustus 14, 2013, 12:33:38 pm »

Toch is dit voor mij het prettigste en doe dit al zeker 12 jaar zo! Daarbij komt wel dat wij niets reserveren dus als we geen zin meer hebben om te rijden stoppen we. Ik ga niet knikkebollend over de weg rijden.
Ander voordeel is dat ik met ruim 70.00km per jaar wel gewend ben lang achter het stuur te zitten ! De kids zeggen steeds vaker dat we kunnen doorrijden maar na 07:00u stoppen we toch zo om de 200-250 km. Elke tussenstop nemen we dan ook ruim de tijd en trappen een beetje tegen een voetbal...werkt ook goed !
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #38 Gepost op: augustus 14, 2013, 12:47:33 pm »

Ander voordeel is dat ik met ruim 70.00km per jaar wel gewend ben lang achter het stuur te zitten !

Dat scheelt zeker, ik bedoelde het in het algemeen. Ik wil ze de kost niet geven die normaal gesproken met de auto niet verder komen dan de Albert Heijn, maar op vakantie voor dag en dauw vertrekken en in een dag 1000km met de caravan/klapper naar Zuid Frankrijk denderen, 130km/h over de Peage. En het dan gek vinden dat het (bijna) fout gaat... Ik stel het wat scherp, maar het is wel waar het te vaak op neer komt. Voor professionele chauffeurs gelden de wereld aan beperkingen om maar vooral genoeg rust te hebben, maar zodra je als leek naar de camping gaat is voor velen alles geoorloofd...
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #39 Gepost op: augustus 14, 2013, 01:05:47 pm »

Helemaal mee eens. Het zou veel verstandiger zijn te stoppen met rijden zodra het niet meer leuk is verder te gaan....iedereen raakt dan gestrest en vaak gebeuren dan de ongelukken.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #40 Gepost op: augustus 14, 2013, 02:08:30 pm »

zoals wijnand melde gaan wij ook de laatste jaren.
vorig jaar naar kroatie b.v. vetrokken om 12.00 ong. en stopte om 15.00 ong. volgende dag weer verder om 10.00 eind van de dag waren we er.
En zo hebben wij het dit jaar ook gedaan en bevalt uitstekend.
lekker uitgerust op de camping aankomen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #41 Gepost op: augustus 14, 2013, 02:19:17 pm »

Toch vind ik de terugweg wat anders dan de heenweg. We hebben afgelopen zondag 1150km gereden, 9 uur 's ochtends weg, 9 's avonds thuis. Met lunch en McDonalds onderweg. We rijden allebeide dat scheelt ook, en we hebben geen enkel oponthoud gehad. Thuis rol je de klapkar de garage in en plof je op de bank. Voor de heenreis zou ik dit nooit willen, dan pakken we altijd een overnachting op zo'n 700-800km.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #42 Gepost op: augustus 14, 2013, 03:27:34 pm »

Wij doen het ook zo, met dit verschil dat ik geen 1200 km in twaalf uur haal.
Wij pauzeren elke twee uur en dan altijd minimaal een half uur, als we onderweg iets eten, hetgeen zeker twee keer gebeurt, dan duurt dat zeker 1 uur.
Op die manier ben ik niet op de laatste dag alweer mijn vakantiegevoel kwijt.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #43 Gepost op: augustus 14, 2013, 03:44:13 pm »

Toch vind ik de terugweg wat anders dan de heenweg.
Dat klopt, alleen kan de vouwwagen niet meteen de garage in als het nat van de dauw is ingeklapt. En dan klap ik 'm liever nog voor een nachtje uit op een camping en breek zo de rit in twee.

 
Op die manier ben ik niet op de laatste dag alweer mijn vakantiegevoel kwijt.

Daarom dus...

Om 1200km in 12 uur inclusief stops te halen rijd je behoorlijk illegale snelheden met de kar... Ik rijd meestal ongeveer 5-10km te hard, maar moet dan echt mijn best doen om op een gemiddelde van 85-90 te komen. En wij rusten over het algemeen een keer of drie, in totaal ongeveer een uur.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #44 Gepost op: augustus 14, 2013, 04:09:53 pm »

Dat klopt, alleen kan de vouwwagen niet meteen de garage in als het nat van de dauw is ingeklapt. En dan klap ik 'm liever nog voor een nachtje uit op een camping en breek zo de rit in twee

Tenzij hij dan weer nat is van de dauw :P Moet zeggen dat we mazzel hadden en dat hij kurk droog was. 


Om 1200km in 12 uur inclusief stops te halen rijd je behoorlijk illegale snelheden met de kar... Ik rijd meestal ongeveer 5-10km te hard, maar moet dan echt mijn best doen om op een gemiddelde van 85-90 te komen. En wij rusten over het algemeen een keer of drie, in totaal ongeveer een uur.

Geen illegale snelheid in Frankrijk hoor, en geen oponthoud dus een hoog gemiddelde. En we rijden allebei, dat ontspant ook.

Maar goed iedereen moet natuurlijk doen waar hij zichzelf lekker bij voelt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal