Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: hoe laat vertrekken  (gelezen 18413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #45 Gepost op: augustus 14, 2013, 04:18:50 pm »

Geen illegale snelheid in Frankrijk hoor, en geen oponthoud dus een hoog gemiddelde. En we rijden allebei, dat ontspant ook.

Maar goed iedereen moet natuurlijk doen waar hij zichzelf lekker bij voelt.

Ik ben normaal ook niet zo'n doorrijder, de reis naar het Zuiden en terug gaat over het algemeen in twee of drie dagen. Maar afgelopen meivakantie -het was de dag na hemelvaart- zat alles mee. 's Morgens om 9:00 vertrokken we vanaf La Roque-sur-C?ze. Voordat we het wisten waren we Lyon al voorbij. Cruisecontrol op 125-130 per uur en zo nu en dan even stoppen voor een bermbroodje of kopje koffie. Om half zeven 's avond waren we eigenlijk tegen de verwachting in al weer in Nederland en besloten toen maar wat te eten en het restje daarna ook nog te rijden. Half elf waren we thuis en doken de kinders hun eigen bedje weer in. Was eigenlijk beter te doen dan ik verwacht had!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #46 Gepost op: augustus 14, 2013, 04:20:05 pm »

En we rijden allebei, dat ontspant ook.

Dat zullen lang niet alle mannen met je eens zijn... :#
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #47 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:02:42 pm »

Afgelopen keer om drie uur 's ochtends vertrokken, wilde na 1000km eigenlijk stoppen, maar de reis verliep zo voorspoedig dat ik er nog 200km bij heb gedaan, dus al met al prima. De volgende dag rustig de laatste 200km gereden, vrij veel stops ivm wagenziekte en een airco die ook met vakantie besloot te gaan...
Het verschil in gemiddelde snelheid door de extra stops op dag 2 is dan ook snel te zien, kruissnelheid zal in Frankrijk rond de 130 hebben gelegen, beide dagen, dag 1 gemiddeld 95km/u en dag 2 80km/u.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #48 Gepost op: juli 05, 2014, 10:31:01 pm »

Ik ben vrachtwagen én touringcar chauffeur geweest. Mijn vrouw had haar rijbewijs al en kon al leuk rijden. Maar die heb ikzelf nog een hoop geleerd en ze heeft haar motorrijbewijs er nog bij gehaald. Ik zit heerlijk ontspannen naast haar. Ze weet wat ze kan. Jammer genoeg, vooral voor haar, is ze nachtblind.
Afgelopen jaar had ik net 3 uur zitten sturen kregen we een hoosbui over ons heen toen zij net een kwartier onderweg was. Heb ik het weer overgenomen voor een uurtje. Daar merk je het verschil in ervaring.
Vorig jaar zijn wij om 04:00 gaan rijden en waren om ongeveer 15:00 op de plaats van bestemming. Ongeveer 900 km gereden. Beviel goed. Ondanks de extra stops ivm het weer/ wisselen. Dit jaar dezelfde afstand maar we zijn er nog niet over uit. Misschien om ongeveer 16:00 rijden tot 23:00 of 00:00 uur en de rest de volgende dag.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: hoe laat vertrekken
« Reactie #49 Gepost op: juli 05, 2014, 10:32:45 pm »


Dat zullen lang niet alle mannen met je eens zijn... :#

Ik ben vrachtwagen én touringcar chauffeur geweest. Mijn vrouw had haar rijbewijs al en kon al leuk rijden. Maar die heb ikzelf nog een hoop geleerd en ze heeft haar motorrijbewijs er nog bij gehaald. Ik zit heerlijk ontspannen naast haar. Ze weet wat ze kan. Jammer genoeg, vooral voor haar, is ze nachtblind.
Afgelopen jaar had ik net 3 uur zitten sturen kregen we een hoosbui over ons heen toen zij net een kwartier onderweg was. Heb ik het weer overgenomen voor een uurtje. Daar merk je het verschil in ervaring.
Vorig jaar zijn wij om 04:00 gaan rijden en waren om ongeveer 15:00 op de plaats van bestemming. Ongeveer 900 km gereden. Beviel goed. Ondanks de extra stops ivm het weer/ wisselen. Dit jaar dezelfde afstand maar we zijn er nog niet over uit. Misschien om ongeveer 16:00 rijden tot 23:00 of 00:00 uur en de rest de volgende dag.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal