Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen  (gelezen 3282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jansje53

  • Gast
gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Gepost op: maart 05, 2014, 05:03:57 pm »

Hallo,

Wij denken erover om dit jaar richting het oosten af te reizen. Bijvoorbeeld Oostenrijk en Tsjechië en misschien nog wat verder. Bij de landeninformatie staat wel wat over deze twee landen, maar dat is meer algemene informatie - niet gericht op kamperen. Bij de campingrecensies staat wel wat meer informatie, maar over die specifieke camping.
Ik zit meer met algemene vragen: hoe kampeervriendelijk is een land? Zijn er voldoende campings of is het echt zoeken? In de ANWB-boekjes staan er wel een aantal, maar zijn ze dat ook meteen allemaal of is er (veel) meer? En zijn die campings prettig of zijn het achteraf-grasveldjes/parkeerplaatsen? Is het sanitair over het algemeen netjes of gaat de camping er van uit dat je zelf je (schone) toilet bij je hebt? Is er ruimte met gras voor kampeerders? Zijn er voldoende vlakke plekken? Moet je vooraf reserveren? Hoe prettig is de ondergrond (zacht gras of ondoordringbare rotsen)? Kortom; zou je het land (of een streek) juist wel of niet aanbevelen voor een kampeervakantie met een vouwwagen en waarom?
In de folder van Oostenrijk die dit weekend bij onze krant zat, viel me bijvoorbeeld op dat er helemaal niets in stond over campings... alles was gericht op logeren en huizen en appartementen. Dat gaf mij te denken.
Is dit soort informatie te geven door iemand van jullie of stel ik de verkeerde vragen?! Antwoorden mogen natuurlijk bij de landeninformatie ;-)
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2014, 05:14:09 pm »

Oostenrijk en Tsjechië zijn echt goede landen om te kamperen. Vorig jaar in Slowakije geweest. Ook prachtig. Zijn geen kale grasveldjes meer hoor, maar vooral Tsjechië en Slowakije zijn nog wat minder bekend bij het grote publiek. Wij hebben veel informatie op het internet gezocht en gevonden.
Wij gaan dit jaar ook naar Tsjechië. Wat betreft de faciliteiten, wij hebben bewust gezocht naar wat kleine, Nederlandse campings. Dat kleinschalige vinden wij leuk en onze zoon voelt zich wat gemakkelijker als hij Nederlandse vriendjes kan maken. We verwachten geen(en dat hoeven we ook niet) zwembaden en grote animatieclubs. Maar wat ik tot nu toe heb gezien is het gewoon keurig schoon sanitair. Ik weet niet of er veel zijn, maar we hadden in ieder geval geen moeite wat leuks te vinden.
Oostenrijk is ook heel goed te doen, de campings waar wij in het verleden zijn geweest allemaal prima in orde.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2014, 05:55:02 pm »

Kroatie: 156 campings: http://www.eurocampings.net/nl/europa/kroatie/
Slovenie": 33 campings: http://www.eurocampings.net/nl/europa/slovenie/
Tsjechie :123 campings : http://www.eurocampings.net/nl/europa/slovenie/

Dus keuze genoeg lijkt mij.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2014, 06:14:28 pm »

Tsjechie en Slowakije zijn schitterende landen om te kamperen. De bevolking zelf kampeert ook heel veel. De campings zijn niet wat je gewend bent in NL of Frankrijk. Geen afgezette plaatsen bijv. zet maar ergens neer. Wij hebben daar nog nooit op een NL camping gekampeerd. Overal kom je Nederlanders tegen. Hongarije is ook een mooi land, maar erg vlak en kaal. behalve in het Noord Oosten en het Zuiden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #5 Gepost op: maart 05, 2014, 07:44:21 pm »

Tsjechie en Slowakije zijn schitterende landen om te kamperen. De bevolking zelf kampeert ook heel veel.
die noemen we hier Roma's :)

maar zonder gekheid, wij gaan dit jaar naar Slowakije en de berichten die ik zover heb gelezen is er niets dan lof. maar ook hier bewust gekozen voor kleinere campings.
Gelogd
live life outdoors

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #6 Gepost op: maart 05, 2014, 08:09:20 pm »

die noemen we hier Roma's :)
maar zonder gekheid, wij gaan dit jaar naar Slowakije en de berichten die ik zover heb gelezen is er niets dan lof. maar ook hier bewust gekozen voor kleinere campings.
Die komen daar niet vandaan volgens mij.
De campings zijn veelal eenvoudig. Vermaak dien je zelf voor te zorgen, maar vonden wij nooit een probleem in die landen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #7 Gepost op: maart 06, 2014, 08:23:29 pm »

Al meerdere malen in Slowakije gekampeerd, en ik vind het een erg leuk vakantieland. Campings zijn goed, en het zijn er redelijk wat. Je kunt er goed in de bergen wandelen (mijn hobby) De wegen zijn er goed, en het eten is er goed en uit eten gaan verrassend goedkoop. Bratislava is een soort kleine versie van Wenen, maar helaas hier en daar aangetast door het communisme met lelijke gebouwen op vreemde plekken.

Wat geldt voor het oostblok en vooral voor Roemenie, zorg er wel voor dat je geen campings kiest met een hotel erbij, (komt in het hele oostblok wel voor) dan is de camping vaak bijzaak, en soms niet heel goed onderhouden, of gezellig.

Landen die je eigenlijk voor relaxt kamperen misschien beter kunt mijden zijn:

- Roemenie (weinig campings en de paar die er zijn langs lawaaiige hoofdwegen, het land is wel heeeeeel erg mooi. Boekarest kun je overslaan, ga daar alleen heen als je de absurde excessen van het communisme wilt zien (hele volkswijken gesloopt voor een enorm paleis en een debiel brede boulevard er naar toe, wat allemaal half af is)).
- Bulgarije (nog minder campings, en degene die er zijn zijn rampzalig slecht, land vond ik ook niet bijster spectaculair)
- Oekraine (geen campings, maar wel leuk als dagtochtje vanuit Slowakije, maar misschien met de huidige ontwikkelingen niet handig)
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: gezocht: informatie over VW-vriendelijkheid van oostelijke EU-landen
« Reactie #8 Gepost op: maart 06, 2014, 08:53:23 pm »

Dank voor jullie reacties (tot nu toe)! Mooi dat jullie zo enthousiast zijn over vakanties richting het oosten! En ook bedankt voor de tips waar we niet moeten zijn ;-)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal