Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.  (gelezen 8548 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Gepost op: maart 31, 2014, 07:04:17 pm »

Nu vraag ik me af hoe jullie er over denken. I:
Is er verschil tussen kamperen gaan en naar de camping gaan. :?

Zie graag een leuke discussie ontstaan. :#

Mr.roadmaster
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2014, 07:21:01 pm »

Dat is makkelijk, kamperen is voor iedereen anders, de een kampeert ergens midden in het bod bij een paalkampeerplaats van staatsbosbeheer, de ander vindt al dat hij aan het kamperen is in een gehuurde stavaravan. Erg subjectief begrip dus.

Naar de camping gaan doe je zodra je door de poort van de camping komt, dat is objectief.

Barst maar los!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2014, 07:23:12 pm »

Ja er is een verschil. Wij allen zijn kampeerders (dus wij gaan kamperen).

En naar de camping gaan zijn mensen die een vaste staanplek hebben, in Nederland (vaak binnen een straal van 20 km vanaf hun woonhuis), vaak hebben ze ook een tuintje om hun staanplek, met een hekje en bloemetjes en een stukje nepgras.
En die zeggen dan: nee wij kunnen dit weekend niet want wij gaan naar de camping.

Snappie?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2014, 07:24:17 pm »

Maar : is de uitdrukking.
Ik ga naar de camping.. is dat kamperen? of is Kamperen het zelfde als naar de camping gaan?
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2014, 07:26:25 pm »

Nee dus.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2014, 07:28:54 pm »

Ja er is een verschil. Wij allen zijn kampeerders (dus wij gaan kamperen).

En naar de camping gaan zijn mensen die een vaste staanplek hebben, in Nederland (vaak binnen een straal van 20 km vanaf hun woonhuis), vaak hebben ze ook een tuintje om hun staanplek, met een hekje en bloemetjes en een stukje nepgras.
En die zeggen dan: nee wij kunnen dit weekend niet want wij gaan naar de camping.

Snappie?
Ik ken campings zonder vaste plekken.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2014, 07:30:34 pm »

Ja maar dan zeg je " we gaan naar de camping", we gaan kamperen, of gewoon we gaan op vakantie.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2014, 07:35:07 pm »

Dit heb ik gehoord in ergens op een plek waar ook chaletjes staan en de mensen die zo'n ding  bezitten zeggen steevast we gaan kamperen en dan een hele lading spullen uit de auto halen die ik nooit zal meenemen als ik ga kamperen of zelfs naar een camping ga.


Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2014, 07:38:15 pm »

Haha :-)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2014, 07:50:02 pm »

"Ik" ga  kamperen als ik in een kampeermiddel slaap dat ik zelf meezeul en zelf vul met mijn eigen spullen.

"Ik" ga naar een camping als ik in iets slaap dat vast staat op de camping. Dus als ik op een camping ga logeren maar eigenlijk gewoon mijn intrek neem in een verblijf dat kant en klaar op mij staat te wachten. Dat kan dus ook een tent of caravan zijn.  Bv toen we vorig jaar van Frankrijk naar huis reden hebben we de nacht in een yurt doorgebracht op een camping dus niet gekampeerd.

Maar misschien zijn er twijfelgevallen  ;) 
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2014, 08:08:08 pm »

Volgens mij kan Nederlands technisch "kamperen gaan" niet, maar moet het zijn "gaan kamperen". Naar de camping gaan kan weer wel...
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2014, 08:23:55 pm »

Als we met ons kampeermiddel op de camping staan en we zijn een dagje op reep geweest, dan gaan we naar de camping, al waar we aan het kamperen zijn.
En camping is toch geen werkwoord, of wel soms.
Ik camping, jij campingt, wij campingen, ...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #12 Gepost op: maart 31, 2014, 08:33:51 pm »

Het is heel makkelijk.

Wij gaan kamperen. Dus dat kan op elke willekeurige camping zijn.
Wij gaan naar de camping. Op welke camping je gaat kamperen is dan al bepaalt.

Op een camping ga je kamperen, dus in een tent, vouwwagen, cara...., camp......,  iets wat je meeneemt als je op vakantie bent waar je in slaapt/verblijft.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #13 Gepost op: maart 31, 2014, 08:42:34 pm »

En naar de camping gaan zijn mensen die een vaste staanplek hebben, in Nederland (vaak binnen een straal van 20 km vanaf hun woonhuis), vaak hebben ze ook een tuintje om hun staanplek, met een hekje en bloemetjes en een stukje nepgras.
Helemaal met je eens Petra. Je vergeet alleen nog de 'camping-smoking', de satellietschotel met flatscreen, de hanging baskets, de tuinkabouters, de feestverlichting en de acht kratten bier. :#

 
En camping is toch geen werkwoord, of wel soms.
Camping kennen we eigenlijk net zoals cara :ca helemaal niet als Nederlands woord. Het is een Engels leenwoord voor 'kampeerterrein' en is in zijn van oorsprong Engelse betekenis wel degelijk het werkwoord voor 'kamperen'.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2014, 08:59:16 pm door Frankie »
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Kamperen gaan versus naar de camping gaan.
« Reactie #14 Gepost op: maart 31, 2014, 08:52:37 pm »

Volgens mij heeft Wikipedia een heel aardige definitie. Het verblijven op een camping is volgens mij sowieso kamperen, van tentje tot chalet. Ik geef wel toe dat de grens richting bungalowpark soms wel vervaagt als je sommige " (vaste) verblijven" ziet.
Kamperen en naar de camping gaan zijn dus inherent aan elkaar. Het soort verblijf en of dit vast of los staat leidt tot de discussie wat iemand nog kamperen vindt. Kern is denk ik "verblijf" en "buiten". Dit kan op vele wijzen worden ingevuld, gelukkig is er voor ieder wat wils. Ik zou me in ieder geval niet op mijn gemak voelen tussen chalets met "vaste" gasten en beeldjes in de tuintjes maar net zo min tussen door senioren bewoonde sleurhutten campings met een seizoen plaats.

Wiki:
Kamperen is een vorm van openluchtrecreatie waarbij men in een tent, caravan, camper, tenthuisje of ander relatief eenvoudige recreatiewoning op een buitenterrein verblijft. Dit is meestal één of meerdere nachten. Er zijn speciaal daarvoor ingerichte locaties: campings.

Bij kamperen neemt men genoegen met relatief weinig luxe, vaak met de bedoeling om van de natuur te genieten en tot rust te komen. Ook het informele, "vrije" karakter van deze vorm van overnachten, kan een belangrijke reden zijn om voor kamperen (in plaats van voor een ander vakantieverblijf) te kiezen. Kamperen kan een grote groep activiteiten omvatten, variërend van survivaltochten waarbij de deelnemers zeer weinig bagage bij zich hebben, tot het verblijven in accommodaties met elektriciteit, gas en stromend water.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal