Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: weervoorspelling lange termijn voor heel europa  (gelezen 11228 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Gepost op: mei 21, 2014, 09:05:33 am »

Hoi,

a.s. dinsdag (27 mei) is het zover en gaan meneer en mevrouw Zjeeraar op de bonnefooi richting onze vakantiebestemming :)
Deze bestemming hangt vooral af waar het lekker weer is. Nu is dit ook mijn dillema; hoe bepaal je dit?

We willen maximaal 800km rijden, maar hoe minder hoe beter. We hebben inmiddels een aantal landen de revue laten passeren, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, België. Maar voor elk land moet je apart een weersvoorspelling opzoeken. Weet iemand een goed overzicht van onze (over)buurlanden met de weervoorspelling van 14 of 16 dagen erbij?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2014, 09:09:31 am »

Hoe betrouwbaar zou een weersverwachting van 14 tot 16 dagen vooruit kunnen zijn ???????     :N
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2014, 09:31:14 am »

Niks is veranderlijker dan het weer. Lange termijn voorspellingen kloppen meestal niet. Dus gewoon lekker vertrekken zou ik zeggen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2014, 09:42:22 am »

In Sint Nicolaasga erg warm in die periode.
specifiek camping Blaauw
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2014, 09:45:37 am »

In Sint Nicolaasga erg warm in die periode.
specifiek camping Blaauw
Mooi is dat. Hebben we als het ff tegen zit nog geel gras ook.
Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2014, 09:54:50 am »

Ik weet dat zo'n lange termijn voorspelling niet heel betrouwbaar is.. Maar ik zou ongelofelijk balen als we 800km hebben gereden en we veel regen hebben en in eigen land het zonnetje schijnt ;)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2014, 10:47:50 am »

Ik weet dat zo'n lange termijn voorspelling niet heel betrouwbaar is.. Maar ik zou ongelofelijk balen als we 800km hebben gereden en we veel regen hebben en in eigen land het zonnetje schijnt ;)

Helaas zit dat risico er altijd wel in natuurlijk!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2014, 10:51:22 am »

Nooit van I-net gehoord?

Beetje flauw natuurlijk, maar er zijn ontiegelijk veel sites waar je lange termijn voorspellingen voor heel Europa kunt vinden. Kwestie van kaart erbij locatie kiezen en deze intikken en voila!

Het zijn en blijven voorspellingen, maar een trend is er altijd te ontdekken, daarnaast zul je ook moeten leren leven met onzekerheid.

gelukkig heb je een klapkar en als het weer niet bevalt, klappen en wegzwezen!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2014, 10:54:06 am »

Het zijn en blijven voorspellingen,
Eveneens een beetje flauw:  ;)
Het zijn geen voorspellingen, maar verwachtingen.  :#
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2014, 11:03:59 am »

Tje, 14 dagen vooruit in zeeklimaat is zelden nauwkeurig. Als je wat verder landinwaarts gaat worden ze in principe betrouwbaarder (minder afwijking) En ja buien kunnen heeeeeel lokaal zijn. Ik zou als ik op de bonnefooi wegging richting Duitsland gaan, maar dat is een kwestie van smaak....
Zou eigenlijk wel eens richting Berlijn willen. Ik ben geen grote stedenmens, dus een camping op 40 km, en dan met de trein dagjes de stad in.... musea bezoeken. Wil ook nog een keer naar Munchen naar het Technisches museum..... Helaas wil moeder de vrouw geen 800 km met de vouwwagen weg.... ik probeer het elk jaar wat op te rekken (afgelopen jaar Zuid Engeland) komend jaar België (slechte wegen, en wat dichter bij, maar goed.....)
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2014, 11:15:25 am »

Kort (2 a 3 dgn) voordat je vertrekt bekijken waar de beste verwachting is en dan hopen dat dit iets langer aanhoudt.
Zoals gezegd een paar dagen vooruit gaat nog redelijk. Verder vooruit is een beetje met een natte vinger.
Het oude gezegde, "er is niets zo onvoorspelbaar als het weer" doet nog steeds opgeld.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2014, 11:42:10 am »

Eveneens een beetje flauw:  ;)
Het zijn geen voorspellingen, maar verwachtingen.  :#

Touché!

Geef de natriumchloride maar door, maar dat is weer een heel flauwe manier om interessant te doen, kan ook gewoon zout zeggen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2014, 11:47:22 am »

Alles overziend, zou ik bij een beperking van rond de 800 kilometer zelf kiezen voor Zuid-Normandië /Noord-Bretagne. Om dan inderdaad vlak vor vertrek nog even naar de weersverwachting voor de eerste week na vertrek te kijken.
Het voordeel van die streek is dat je altijd makkelijk voor ofwel de kust, ofwel wat meer het binnenland kunt kiezen, afhankelijk van het weer. Beiden zijn aantrekkelijk. En vanuit het binnenland (met wat grotere kans op campings die nog plek hebben) is de kust vrij goed bereikbaar. Dat maakt ook dingen mogelijk als een dagje strand of bijvoorbeeld een wadwandeling naar Mont St Michel als je dat leuk vindt. Je kunt daar in een straal van 50-75 Km zeer verschillende omgevingen tegenkomen.  :)
Gelogd

zjeeraar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2014, 01:03:50 pm »

Nooit van I-net gehoord?

Beetje flauw natuurlijk, maar er zijn ontiegelijk veel sites waar je lange termijn voorspellingen voor heel Europa kunt vinden. Kwestie van kaart erbij locatie kiezen en deze intikken en voila!

Uiteraard ben ik bekend met het fenomeen i-net en websites als weeronline. Ik ben ook prima in staat om de websites van de weer-instituten van het desbetreffende land te gebruiken zoals meteofrance enzo. Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk.. ik zoek een website waar je in een goed overzicht de weersvoorspellingen van ALLE landen in een regio (bijvoorbeeld heel Europa of West-Europa) bij elkaar ziet. Die zijn er ook wel, maar dan met max 3 dagen voorspelling. Ik vroeg mij af of er iemand een site wist waar de lange-termijn voorspelling bij staat.

Maar nu doen we het gewoon zo, alle potentiële locaties op Weeronline in verschillende tabbladen, werkt ook wel ;)
Gelogd

Jasper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: weervoorspelling lange termijn voor heel europa
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2014, 01:29:12 pm »

wij willen ook tussen hemelvaart en pinksteren de zon opzoeken.
In eerste instantie gebruikte ik de GFS kaarten via wetterzentrale.de, maar dat is nogal een gedoe met doorklikken naar de juiste kaarten.
Ik kwam nu dit tegen;
http://14-tage-wettervorhersage.de/wetter/karte/europa/

De verwachting is niet bepaald geweldig, maar gelukkig toch nog niet echt betrouwbaar zo ver vooruit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal