Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie dit?  (gelezen 11196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2014, 12:46:50 pm »

ik kijk thuis altijd eerst via Google maps hoe de route er uit komt te zien. Ik kijk dan wat ik wil vermijden qua drukte. Vervolgens start ik de navigatie en kijk hoe de navi ons stuurt als deze afwijkt van google maps ga ik kijken wat het handigste is en als google maps het is dan pas ik de navigatie aan door middel van het invoegen van een tussenpunt. Standaard heb ik al verschillende tussenpunten in de navi staan. (om luik, om lyon, om lille en 2 om parijs) dit alles om eventuele drukke punten te vermijden. Dit kun je dat tijdens de rit nog aanpassen.
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2014, 02:23:17 pm »

Rijden jullie met navigatie, kaart of beide naar jullie vakantie bestemming?

Wij rijden met navi echter snap ik nog steeds niet waarom dat ding, ondanks de juiste instellingen (nieuwe Garmin, met daarbij de mogelijkheid om aan te geven, niet harder dan 80 assin vrachtwagen en rijdend met aanhanger) en nog zijn we vorig jaar langs de meest onmogelijkste weggetjes gereden..Ik hoor mijn man (koele kikker) nog zo roepen naast me, gas geven gas geven gas geven en vooral niet vaart minderen!!!!!!!!! Al zo scheurend in de 1 de berg op...Nee liever niet nog een keer...

Dus nu is de intentie op dit jaar met navi en kaart op schoot. Maar dit keer ga ik hem voor ons vertrek ook eerst laten uitrekenen hoe de route gaat en ga hem stap voor stap doorlopen thuis met de kaart op schoot om te kijken welke route hij uitstippelt..Stomme alleen is weer dat dat ding ondanks dezelfde instellingen vaak bij een 2e berekening weer een andere route aangeeft die dan ineens weer "beter"is...Sjugt...

Mijn vader is een paar weken geleden met een wat oudere Garmin naar noord Italië gereden en ook hij had de klacht dat het naar zijn idee zeker niet de snelste weg is die via de Garmin uitgestippeld werd. Nu gaf hij de schuld aan het feit dat hij de Garmin normaal gesproken op zijn motor heeft zitten, maar hij staat gewoon ingesteld op de snelste route berekenen.
Wijzelf hebben de TomTom en hebben geen last van het idee dat we via rare routes gestuurd worden (trouwens de tip van kijken hoe alle instellingen á la tol wegen zijn aangevinkt is een goeie die ik nog door ga spelen naar mijn pa  :) )
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2014, 07:54:36 pm »

Ik heb een liefde haat vehouding met GPS. Ding staat aan en ik heb de kaart op mijn schoot. Staat bij ons op snelste route en toch heeft ze soms rare kronkels en dan roep ik ze een halt toe. Man, man moet je ze dan horen protesteren. Keer om aub, doe dit doe dat,enz... Tot ze het opgeeft en dan win ik weer  :>

Mieke, zit hier hardop te lachen om je zeer herkenbare verhaal.

Wij sinds kort na het verslijten van een Medion, 2 TomTom's en 'n Navigon aan de Navigon route app op mobiel, deze bevalt super, en is met de snelheid waarmee wij die apparaten verslijten zelfs met de betaalde kaart updates, stukken goedkoper dan 'n nieuw apparaat aanschaffen.

De vrachtwagen/camper is optie is wel een hele dure optie, dus ik zet 'm op reguliere route en check vooraf hoeveel reistijd er met aanhanger is via ViaMichelin, die geeft altijd een fijne en goed kloppende reistijd op (in ons geval tenminste).

Er is wel altijd een kaart in de auto aanwezig ook nog. Maar vaak raadpleeg ik die niet.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #18 Gepost op: juni 16, 2014, 07:56:14 pm »

Ik kijk thuis eerst op ANWB-site/via-michiel.
De auto die we nu hebben zit ook nav. in maar wel een 7 jaar oude versie van blaupuckt.

Mijn mening is dat je ALTIJD een papierenkaart/wegenboek bij je moet hebben.
1 de batterijen gaan daar nooit van op (of storing oid.)
2 dan leer je vanzelf een bootje de weg kennen.

Van navi. na rijden krijg je veel minder topografische kennis.
Veel mensen rijden "blind" de tomtom na kunnen op nog geen 500km na vertellen waar ze zijn.

Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

villeke

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2014, 08:08:38 pm »

Thuis plan ik de route in grote lijnen via een routeplanner op internet, en weet dan welke grote plaatsen ik langs wil gaan. De navigatie zet ik dan aan met als reisdoel één van die grote plaatsen, of in de buurt van de overnachting, beetje afhankelijk van waar hij langs wil en of dat ook is wat ik wil. Als je dan een tussenstop hebt, kun je een andere plaats instellen.
Tijdens het reizen hebben we ook een kaart bij ons, dan weten we waar we zijn, en ook voor de kinderen is het leuk om dat te zien, want ook zij weten anders totaal niet waar je langs gaat, en waar je heen gaat.

doen wij ook op deze manier

Ik kijk thuis eerst op ANWB-site/via-michiel.
De auto die we nu hebben zit ook nav. in maar wel een 7 jaar oude versie van blaupuckt.

Mijn mening is dat je ALTIJD een papierenkaart/wegenboek bij je moet hebben.
1 de batterijen gaan daar nooit van op (of storing oid.)
2 dan leer je vanzelf een bootje de weg kennen.

Van navi. na rijden krijg je veel minder topografische kennis.
Veel mensen rijden "blind" de tomtom na kunnen op nog geen 500km na vertellen waar ze zijn.



eens!
je een beetje verdiepen in de route inclusief bewustwording van de omgeving vind ik van belang al weet ik uit ervaring (mijn vriendin  :# :#) dat topografische kennis ook deels "in de genen zit"....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2014, 08:32:19 pm »

Van navi. na rijden krijg je veel minder topografische kennis.
Yep. Helemaal met je eens. Ik heb ooit een pompmast die ik gekocht heb in België opgehaald en ik heb toen vanaf Eindhoven tot Genk (provinciale en lokale wegen) blind de TomTom gevolgd en heb ik op geen stukken na geweten waar ik was. Heen noch terug. Maar het punt is dat ik dat eigenlijk geen enkel probleem vind.

Toegegeven, als er iets mis gaat of je kaart is verouderd, dan heb je inderdaad al gauw een probleempje. Met name 's avonds laat als er geen hond op straat is.

Desondanks weet ik op een 'blinde kaart' nog steeds mijn middelbareschool-rijtje

Parijs
Lyon
Marseille
Bordeaux
Toulouse
Lille
Nancy
Nice
Straatsburg

op te dreunen en aan te wijzen. Maar zeg je: 'Heb je daar wat aan?', dan zeg ik: Neuh... niet echt...

Kortom: TomTom aan en voor absolute noodgevallen de twee Michelinkaarten van noord- en zuid-Frankrijk achter de zonneklep. :)
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2014, 08:34:27 pm door Frankie »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #21 Gepost op: juni 16, 2014, 09:29:56 pm »

Wij rijden overal heen op de navigatie. Eerlijk gezegd vergeten we vaak de landkaarten (die we echt wel hebben) en de printjes van de route. Niet slim, want de TomTom heeft echt niet altijd gelijk :# Dit jaar hebben we ons plechtig voorgenomen om de kaarten en de door ons gekozen route mee te nemen :J
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2014, 09:35:28 pm »

Yep. Helemaal met je eens. Ik heb ooit een pompmast die ik gekocht heb in België opgehaald en ik heb toen vanaf Eindhoven tot Genk (provinciale en lokale wegen) blind de TomTom gevolgd en heb ik op geen stukken na geweten waar ik was. Heen noch terug. Maar het punt is dat ik dat eigenlijk geen enkel probleem vind.

onze TomTom begaf het eens in the middle of nowhere in hartje Zweden. We hadden geen kaarten bij. Daar word je niet blij van....... :I ::)
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2014, 09:35:45 pm »

Drie jaar geleden hadden wij problemen met onze auto. Vanwege kortsluiting deed de navigatie het niet meer.
Uiteindelijk zonder kaart en navigatie van Zuid-Frankrijk naar huis gereden. Prima te doen. Enige lastige vind ikzelf is dat het lastig te plannen is allemaal. Nu weet je op nagenoeg de minuut nauwkeurig wanneer je waar kunt stoppen en hoelaat je waar bent... Daar gebruik ik de navi zelfs ook voor als ik gewoon de weg weet...
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2014, 09:37:38 pm »

Drie jaar geleden hadden wij problemen met onze auto. Vanwege kortsluiting deed de navigatie het niet meer.
Uiteindelijk zonder kaart en navigatie van Zuid-Frankrijk naar huis gereden. Prima te doen. Enige lastige vind ikzelf is dat het lastig te plannen is allemaal. Nu weet je op nagenoeg de minuut nauwkeurig wanneer je waar kunt stoppen en hoelaat je waar bent... Daar gebruik ik de navi zelfs ook voor als ik gewoon de weg weet...
naar huis is geen probleem, maar die prachtige camping vinden bij dat idyllisch meertje.......?  :? :?
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2014, 09:40:06 pm »

Leuk om jullie ervaringen te lezen!!
Ik ga de tip van mapsource iig even bekijken en ga maar op zoek naar de handleiding..

De kaart en het michelin wegenboek gaat iig gewoon weer mee!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2014, 09:11:27 pm »

naar huis is geen probleem, maar die prachtige camping vinden bij dat idyllisch meertje.......?  :? :?
Klopt. en dan krijg je 3 minuten voor aankomst ook nog eens een UMLEITUNG  :(

Wij gebruiken TomTom op de telefoon. Werk prima. Maar ook ik ben het niet altijd eens met de TomTom.

In het Sauerland gebruik ik gen nav meer. Maar naar onbekende bestemmingen daar buiten nog wel.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #27 Gepost op: juni 23, 2014, 09:56:18 pm »

ik rij altijd op de Igo8 en tot nu toe zonder problemen. Heb voor de zekerheid bij een "witte boekenwinkel" een kaart van Frankrijk en Spanje gehaald voor 2,95 p/st. En ik kijk van te voren op google maps wat de route is en stel ook ruim van te voren de Igo in. Zo kwam ik erachter dat (nu gaan we naar Spanje) Spanje er niet in stond! DUs snel gedownload maar..Zo kwam ik er ook achter dat de google maps de route Antwerpen-Lille-Parijs aangeeft en de Igo Antwerpen-Brussel-Parijs...tja..Wat ik dus wil zeggen is dat ik ruim vt voren alles nakijk en niet pas bij wegrijden de TOmtom instel.. I:
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Wuppie_84

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #28 Gepost op: juni 23, 2014, 10:23:43 pm »


Wij doen veel met de TomTom, maar vorig jaar toen we naar de Ardennen gingen met een aanhanger achter ons, moesten we ook over rare weggetjes. Soms had ik het Spaans benauwd. Mijn vrouw heeft niet veel richtingsgevoel en kaartlezen is volgens mij ook niet haar sterkste kant.

Ik denk dat inderdaad voorheen al een beetje vooronderzoek doen en dan op de TomTom rijden voor ins het handigst is.

Groetjes.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #29 Gepost op: juni 24, 2014, 06:01:36 am »

ik rij altijd op de Igo8 en tot nu toe zonder problemen. Heb voor de zekerheid bij een "witte boekenwinkel" een kaart van Frankrijk en Spanje gehaald voor 2,95 p/st. En ik kijk van te voren op google maps wat de route is en stel ook ruim van te voren de Igo in. Zo kwam ik erachter dat (nu gaan we naar Spanje) Spanje er niet in stond! DUs snel gedownload maar..Zo kwam ik er ook achter dat de google maps de route Antwerpen-Lille-Parijs aangeeft en de Igo Antwerpen-Brussel-Parijs...tja..Wat ik dus wil zeggen is dat ik ruim vt voren alles nakijk en niet pas bij wegrijden de TOmtom instel.. I:
Ik heb voor in mijn autootje een oude ViaMichelin waarop een handige Japie Igo heeft geinstalleerd. Ik moet zeggen dat Igo beter werkt dan de kaarten van ViaMichelin. Duidelijke instructies, ik hoef niet eens op het scherm te kijken maar alleen te luisteren.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal