Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Rondreis Noorwegen- Zweden  (gelezen 15010 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Rondreis Noorwegen- Zweden
« Gepost op: juni 23, 2014, 09:23:16 pm »

Na jaren twijfelen willen we nu toch echt een keer naar het Noorden. De bedoeling is dat we met de boot van Hirtshals naar Bergen gaan. Daarna boeken we niets meer. We hebben het forum al afgespeurd en al veel tips langs zien komen. We horen graag wat we zeker niet mogen missen. Tips voor leuke campings zijn ook welkom :)
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2014, 09:40:12 pm »

....ik wil meeeeee ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2014, 09:42:43 pm »

Ik zou de reis beperken tot Noorwegen. Heb alle scandinavische landen gehad en Noorwegen steekt er met kop en schouders bovenuit. Eventueel Zweden gebruiken om naar Finland te gaan want dat is nummer twee!
Gelogd

Dwarreltje

  • Gast
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2014, 09:43:11 pm »

....ik wil meeeeee ;)
Ik óóóók...  :+
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2014, 09:43:25 pm »

Dat gaat vast een geweldige mooie vakantie(reis/trip) worden!!  :J
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2014, 09:51:39 pm »

Prachtig! Wij hebben dezelfde overtocht gemaakt en zijn via Eidfjord, Flam, Jostedal, Geilo en Oslo gereden, vervolgens met de boot weer terug.

Tips: Jostedal (niet alleen de gletsjer, maar je kunt er ook prachtige wandelingen maken, echt een sprookje), Eidfjord, Naerofjord. Activiteiten: gletsjerwandelen en raften. Helemaal super, ook met kinderen. Houd er rekening mee dat je ongeveer 60 km/u rijdt en onderweg vaak stopt voor een picknick en een waterval of een mooi uitzicht.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2014, 10:07:07 pm »

Scandinavie is dermate groot dat 1 vakantie echt niet genoeg is om het te ontdekken. :) ( En de afstanden vallen altijd weer tegen).  Wij zijn nu een keer of 12 naar Scandinavië geweest (zweden en Noorwegen helaas nog niet naar Finland) en wij gaan liever naar midden Zweden.  Noorwegen is inderdaad spectaculairder maar elk land heeft zijn charme. Ons trekt met name het grensgebied tussen Noorwegen en Zweden. Een bijkomend voordeel van Zweden is dat het levensonderhoud daar echt veel goedkoper is dan in Noorwegen.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 10:32:29 pm door chrishoek »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2014, 10:27:42 pm »

Ik óóóók...  :+
Misschien een leuk idee om daar volgend jaar het voorjaarsklapweekend te houden  :H

Ik ben het eens met Jos. Maar dan van een foto reportage van een vriend van ons die werkte in Zweden.  :o
Hij heeft in z'n uppie zweden bekeken en zeer veel foto's gemaakt.
Ik vond de foto's van een collega die Noorwegen aandeed veel meer aanspreken.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2014, 10:30:55 pm »

Wij zijn al meerdere keren naar Noorwegen geweest en we vallen echt voor het westen van Noorwegen met al die prachtige Fjorden.
Mocht je het leuk vinden om ons laatste reisverslag te lezen over onze rondreis 2011 dan kan en mag je altijd kijken op...
http://www.j-edelbroek.nl/j254/index.php/vakantieverslagen
Sinds een paar jaar houden wij onze vakantie bij op onze website.
Voel je niet verplicht om te lezen hoor maar misschien heb je er iets aan.
Fijne vakantie in ieder geval
Gelogd
Jevipro

Dwarreltje

  • Gast
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #9 Gepost op: juni 24, 2014, 07:53:50 pm »

Misschien een leuk idee om daar volgend jaar het voorjaarsklapweekend te houden  :H
I'm in!  :J

Ik ben het eens met Jos. Maar dan van een foto reportage van een vriend van ons die werkte in Zweden.  :o
Hij heeft in z'n uppie zweden bekeken en zeer veel foto's gemaakt.
Ik vond de foto's van een collega die Noorwegen aandeed veel meer aanspreken.
Vreemd toch, ik was ooit verwoed Noorwegenaanbidster... Ben helemaal kwijt hoe mooi het daar was/is. Nu toch de plannen een beetje om en ga richting Noorwegen. Maar wel via de kortste oversteek Denemarken - Zweden i.v.m. de hondjes.
Eerst morgen maar eens kaarten kopen en dan heerlijk me verliezen in -globaal- route uitstippelen... :*
Gelogd

Dwarreltje

  • Gast
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #10 Gepost op: juni 24, 2014, 08:21:28 pm »

Wij zijn al meerdere keren naar Noorwegen geweest en we vallen echt voor het westen van Noorwegen met al die prachtige Fjorden.
Mocht je het leuk vinden om ons laatste reisverslag te lezen over onze rondreis 2011 dan kan en mag je altijd kijken op...
http://www.j-edelbroek.nl/j254/index.php/vakantieverslagen
Sinds een paar jaar houden wij onze vakantie bij op onze website.
Voel je niet verplicht om te lezen hoor maar misschien heb je er iets aan.
Fijne vakantie in ieder geval
Heb de foto's bekeken en veel tekst gelezen. Mooi verslag! Wat mij er aan opviel, was dat het in de maand juli was maar dat jullie het regelmatig koud hadden  :( Dan is een kacheltje niet overbodig dus... Maar daarvoor heb je weer stroom = camping nodig... :( Ik hoopte met mijn Noorse trui en dikke dekbed het zonder kachel te redden... Hoe hoog schat je het in dat het niet te doen is zonder kacheltje?
Doornse gat... Daar loop ik 2x daags met mijn hondjes langs en ga a.s. zaterdag mijn nieuwe aanschaf daar opzetten en mee spelen :+
Groetjes, Dwarreltje.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #11 Gepost op: juni 24, 2014, 09:24:01 pm »

Zeker op hoogte kan het erg fris zijn... (nachtvorst) maar de kou komt mn van dat alles klam word.
Wij hebben een olie radiator kacheltje op elektriciteit en dat.heeft tot nu toe altijd volstaan.
Voor een eerste keer is rondje om / door de Jotumheimen erg mooi.
- Peer Gyntveien
- Gamle Stryn veien
- Auerlandsvegen
- Weg 55

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #12 Gepost op: juni 24, 2014, 10:26:12 pm »

Heb de foto's bekeken en veel tekst gelezen. Mooi verslag! Wat mij er aan opviel, was dat het in de maand juli was maar dat jullie het regelmatig koud hadden  :( Dan is een kacheltje niet overbodig dus... Maar daarvoor heb je weer stroom = camping nodig... :( Ik hoopte met mijn Noorse trui en dikke dekbed het zonder kachel te redden... Hoe hoog schat je het in dat het niet te doen is zonder kacheltje?
Doornse gat... Daar loop ik 2x daags met mijn hondjes langs en ga a.s. zaterdag mijn nieuwe aanschaf daar opzetten en mee spelen :+
Groetjes, Dwarreltje.
Hallo Dwarreltje, Ja voor een kacheltje heb je stroom nodig en dus een camping. Gelukkig zijn de campings in Noorwegen niet duur. Maar het is ook wel te doen zonder kacheltje hoor. Dan heb je wel wat warme kleren extra modig. Weet je wat wij ook vaak deden? We hadden een inklapbare bbq bij ons en dan sprokkelde we hout (kon je ook vaak ergens kopen dan is het zeker droog hout) en maakte we een kampvuurtje. Dat is dus ook een ideale kachel!! Ik heb een voorbeeld erbij gedaan ik hoop dat je kan zien wat ik bedoel.

Helaas hebben we zaterdag andere verplichtingen anders waren we wel even komen kijken/helpen/meespelen  :nl :J
Gelogd
Jevipro

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #13 Gepost op: juni 24, 2014, 10:31:01 pm »

Ik zou me richten op Noorwegen en Zweden gebruiken als terugweg. We vonden dit bijna saai na uit het indrukwekkende Noorwegen te zijn gekomen.

Wij hebben keuzes moeten maken toen en hadden naast onderstaande plaatsen ook nog meer de kust aan willen doen. Je rijdt er gemiddeld erg langzaam en Wilma zal vaak willen stoppen om foto's te maken.. :#
Gebieden die wij hebben gezien en absoluut de moeite waard zijn:
Hardangervidda
Jotunheim
Jostedalsbreen
Weg 55!
Geiranger

De meeste Campings die we bezochten stonden rechtstreeks aan een fjord. Vaak kleine campings die vooral gebruikt werden als doortrekcampings.

Onze ervaring is dat de infrastructuur zich niet echt leent om ritjes in de omgeving te maken. Je kan dan net zo goed je kar alvast weer meenemen  :)
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2014, 10:34:20 pm door GJT »
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Rondreis Noorwegen- Zweden
« Reactie #14 Gepost op: juni 24, 2014, 10:36:10 pm »

De boot is geboekt! Zo gaan we zeker niet twijfelen mocht het weer minder zijn :) Verder boeken we niets, maar zien we wel hoe het loopt. We hebben, net als Jari, een reisschema gemaakt, maar ook dat mag veranderen. De terugreis is afhankelijk waar we op dat moment zijn :), we kunnen dus alle kanten op.

Neem de tips zeker mee, bedankt daarvoor. @ Jari, jullie film en verslag ter voorbereiding aan de kinderen laten zien. Ze zien het ook zitten. Het wordt toch wel een andere vakantie als anders, maar het stond al lang op onze verlanglijst. Nu hopen op mooi weer :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal