Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje  (gelezen 9861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olef

  • Gast

Wie weet er een leuke, niet te grote camping ( Max 300 plekken) aan het strand, met zwembad en waar kinderen van 8 en 10 jaar zelf naar het zwembad mogen en waar niet al te veel regeltjes rond het zwembad zijn. Ik heb al een aantal keer ervaren dat kinderen in een zwembad in Frankrijk weinig mogen;
Niet springen, niet duiken terwijl het wel diep genoeg is. Niet met een duikbril op, niet ballen, geen opblaasbare beesten/luchtbedden etc. Ik begrijp dat het voor alle zwemmers leuk moet blijven maar er moet wel gespeeld kunnen worden. De laatste camping in Frankrijk stelde zelfs daf je niet ingesmeerd mocht zijn terwijl dat zwembad constant in de brandende zo'n lag. Iemand een tip?
Vast bedankt.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2014, 02:14:22 pm »

Dat zal volgens mij niet meevallen ......... wellicht in Nederland blijven, daar nemen ze het vaak niet zo nauw




(Wij staan zelf al een aantal jaren op een fantastische mooie camping (http://www.campingtreumal.com/nl/) aan de Cost Brava met een klein zwembad voor de kinderen, ik ervaar de camping zelf niet als streng, maar dat is natuurlijk persoonlijk; In Frankrijk zijn onze kinderen bijna getraumatiseerd door de extreme reacties van campingeigenaren die zelfs in de bosjes gingen liggen wachten totdat een Nederlands kind iets deed wat niet mocht)
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2014, 04:05:38 pm door C5CCV »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2014, 03:17:03 pm »

Zoek naar een fijne rivier of meertje. Daar kan je volop ravotten in het water. In een zwembad is dat toch altijd wat beperkt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2014, 03:56:41 pm »

Het ligt niet altijd aan de camping... De regels in Frankrijk zijn tamelijk streng, soms nog aangevuld met lokale regels. Als er een keer een (bijna) ongeluk heeft plaatsgevonden, is het vaak de overheid die overgaat tot draconische maatregelen. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met aansprakelijkheid.

Vorig jaar waren we in de Ardêche op een zeer kleine camping, alwaar het de eigenaar gewoon niets kon schelen... Er was daar zowel een riviertje als een tamelijk groot zwembad. Prachtige kleine camping (max 12 plaatsen en een stuk of 6 gites). Maar de eigenaar was er zelf ook  voor zijn rust.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2014, 04:16:38 pm »

Daar is niet iedere kampeerder het mee eens, Bensi... Check zoover maar even...  KK Ach ja, zoveel mensen zoveel wensen, maar titels als 'beklemmende plek' en 'de website was mooier' nodigen niet echt uit.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2014, 04:29:34 pm »

Ik heb ook niet op zoover o.i.d. gekeken, kwam deze toevallig ergens tegen en las in dittopic het idee om iets aan een meer te zoeken. Vandaar    :)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

eptver

  • Gast
Gelogd

Olef

  • Gast
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2014, 10:27:40 am »

Dag allemaal, dank voor de reacties. Als ik mijn bericht zo terug lees is het net of ik heel vervelende kinderen heb  :) gelukkig valt dat erg mee. Ik ga de plekken die jullie hebben voorgesteld rustig bekijken?
Gelogd

Bri

  • Gast
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #9 Gepost op: juli 18, 2014, 05:05:49 pm »

hallo, ik heb luidruchtige kindjes :)  En die spelen ook graag op een luchtmatras in het water :)  Ik was 2 jaar geleden in een camping in Die aan de rivier.  Nu wat je daar in die rivier doet, daar kraait niemand naar.  Zwembad was enkel restrictie naar zwemshorts toe en daar kan ik mee leven.  Ik vind het ook niet leuk om te zien hoe iemand een zwemshort over zijn onderbroek trekt en zo het zwembad induikt.  Dit was camping le glandasse!  Veel Nederlandse kindjes en Nederlandstalige kinder animatie.

Dit jaar ben ik eerst richting Lac des 3 vallees gegaan, wel nooit meer!  Een puber heeft met mijn 8 jarige zoon 'gegooid' en die was helemaal in schock door het harde vallen op beton.  bovendien kwamen fransmannen klagen dat mijn hond zwom in het supergrote meer.  Ik heb even duidelijk gemaakt dat er eenden opzitten, dat er kreeftjes zwemmen maar mijn hond zou het vuil maken.

Door het slechte weer dit jaar ben ik daar vertrokken en dan richting costa brava gegaan.  Ik ben terecht gekomen in camping neus en ik was blij met de opzet van de camping maar ietsje te ver van het strand voor mij.  Bovendien een camping gevuld met rustzoekers die na 10 minuutjes lawaai van kindjes al kloegen... dus ga ik op zoek naar een soortgelijke camping korter bij het strand, onder de pijnbomen, met goede kinderanimatie maar niet dagelijks een mini disco.... goed maar toch rustig.

De campings waar ik nu aan denk is cala llevado, camping palamos (niet de international) en camping benelux.  mijn jongens zijn 7 en 10.  :J
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Camping gezocht met niet veel regeltjes in Zuid Frankrijk of Costa Brava, Spanje
« Reactie #10 Gepost op: juli 18, 2014, 09:32:17 pm »

Ik ken de camping niet waar jullie heen gaan, maar ik kan me van camping Nautic Almata (baai van Rosas) herinneren dat de kids er vrij "normaal"konden spelen en er niet moeilijk gedaan werd wanneer er een luchtbed of strandbal in het water kwam...

Het is inmiddels wel een jaar of 3 geleden dus of het nu nog zo is...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal