Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inspiratie nodig  (gelezen 5942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Inspiratie nodig
« Gepost op: december 03, 2017, 09:21:29 pm »

Hallo mensen,

Onze jongens worden wat groter (11, 13 en 15) en we merkten de laatste kampeervakantie dat ze wat meer uitdaging nodig hebben. Een leuke camping met alleen een meer of rivier is niet meer genoeg. Gelukkig willen ze nog niet naar campings met discotheken -oef-.
Maar we moeten bv wel ergens in de buurt kunnen raften of canyoningen. Maar kent iemand een leuke kleine camping aan bv een mooi meer of zee waar je bv een zeil- of surfcursus kan volgen? In welk land dit is maakt ons niet zoveel uit. Zou je dit bv in Corsica kunnen vinden? Kortom, we zoeken een mooi plekje waar je veel activiteiten kunt doen.
Alvast bedankt.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #1 Gepost op: december 03, 2017, 09:37:39 pm »

Wij zijn twee jaar terug in de Ardèche geweest. De camping (in Darbres) zou ik met die leeftijden niet aanraden, maar raften, canyoning, kajakken, mountainbiken, racefietsen en wijn proeven ;-) kun je daar prima doen!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Bruud

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon S
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #2 Gepost op: december 07, 2017, 07:27:43 am »

camping collegats in de Spaanse Pyreneeën. zit een NL outdoor organisatie op de camping.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2017, 02:42:13 pm »

in de Cevennen camping l arche.. rotspringen...
in Slovenië, camping menina.. in de buurt veel outdooraktiviteiten ook vanaf de camping georganiseerd
in Frankrijk camping la solaire... klein meertje maar in omgeving voldoende outdooraktiviteiten ook vanaf de camping georganiseerd
en op Corsica het bavella massief... dat was onze mooiste canoying ervaring.. op Corsica zijn meerdere mooie campings te vinden.. camping le camporolo en la Pietra waren daar onze favoriet!

deze campings hebben wij afgelopen jaren bezocht met onze pubers ook omdat ze meer activiteiten wilden doen... vooral de laatste  drie waren goed bevallen... overweeg om dit jaar weer heen te gaan.
« Laatst bewerkt op: december 07, 2017, 02:49:20 pm door linda75 »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2017, 02:48:37 pm »

overigens ken ik de camping in dabres ook  ( les charmilles?) die sanneman denk ik adviseert.. dit was ook een prachtige camping maar idd kleinere kinderen.. maar qua uitstapjes ook perfect.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2017, 02:52:10 pm »

Was inderdaad les Charmilles :-)

Zoals je zegt prima ligging, maar wel echt een camping voor gezinnen met kleine kids.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2017, 09:30:22 pm »

Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2017, 09:35:00 pm »

Dank jullie wel mensen. Ik heb nu al veel inspiratie om het een en ander uit te gaan zoeken, thanks! En Corsica stond al op ons lijstje dus die maakt grote kans.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #8 Gepost op: december 15, 2017, 06:24:15 pm »

Wij zijn een aantal malen naar de Drome geweest bij Die. Op de Drome zelf kun je op vele plaatsen met de kano de rivier op. Wij hadden zelf altijd kano's mee, waren we niet afhankelijk van iets of iemand. We hadden bij Die ook zelf een leuk ravijntje ontdekt waar men aan Canyoning deed, begeleid. Wij gingen op eigen houtje, vele malen. Was niet al te moeilijk en geweldig leuk om te doen. En voor de rest, laat veel aan je fantasie over. In bergachtige gebieden zijn altijd riviertjes te vinden. Gewoon op de bonnefooi de bergen in. En opletten waar auto's van locals zijn geparkeerd. daar is vaak iets te doen. Zo ontdek je snel de omgeving en vindt je de leukste plekjes.
In een klein plaatsje bij Die vonden we zelf ook een heel leuk klein meertje onder een watervalletje. Simpel door achteraf straatjes in te lopen. alleen locals kennen deze plekjes. En Jari die we daar hebben leren kennen.
Nu houden wij niet zo van georganiseerde uitjes en zijn altijd op onderzoek iets te vinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #9 Gepost op: december 15, 2017, 07:59:13 pm »

Jaaaaa dat watervalletje was super. De weg er heen was soms wel eng. En dan helemaal leuk als je daar iemand van de vouwwagenclub leert kennen
Gelogd
Jevipro

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #10 Gepost op: december 16, 2017, 11:24:48 am »

Jaaaaa dat watervalletje was super. De weg er heen was soms wel eng. En dan helemaal leuk als je daar iemand van de vouwwagenclub leert kennen
Dat smalle enge paadje gebukt onder de rots door met naast je een ravijn vond ik net super leuk.  :# Al viel het met mijn lengte niet mee om daar makkelijk langs te komen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #11 Gepost op: januari 07, 2018, 11:58:17 am »

Ik heb goed jullie tips doorgelezen en waren zeer handig, dank!
Wij overwegen om dit jaar naar Corsica te gaan. Dit mooie eiland staat al langer op ons lijstje maar als ik jullie goed begrijp is dit eiland goed geschikt voor gezinnen met wat oudere kinderen die wat meer activiteiten willen.
Zijn er op Corsica campings waar ze bv surf- of zeilcursussen aanbieden? En klopt het dat je bijna nergens kunt boeken bij campings? Is het op de bonnefooi rondreizen op Corsica goed te doen in het hoogseizoen? Of is het dringen voor een mooi plekje?
En klopt het dat je de oversteek beter wel kunt boeken?
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #12 Gepost op: januari 07, 2018, 07:36:10 pm »

Ik heb goed jullie tips doorgelezen en waren zeer handig, dank!
Wij overwegen om dit jaar naar Corsica te gaan. Dit mooie eiland staat al langer op ons lijstje maar als ik jullie goed begrijp is dit eiland goed geschikt voor gezinnen met wat oudere kinderen die wat meer activiteiten willen.
Zijn er op Corsica campings waar ze bv surf- of zeilcursussen aanbieden? En klopt het dat je bijna nergens kunt boeken bij campings? Is het op de bonnefooi rondreizen op Corsica goed te doen in het hoogseizoen? Of is het dringen voor een mooi plekje?
En klopt het dat je de oversteek beter wel kunt boeken?

Wij zijn afgelopen zomer 4 weken op Corsica geweest en kan op al je vragen antwoord geven. Onder reisverslagen staat mijn verslag. Ik wil je telefonisch ook best vragen beantwoorden. Scheelt een hoop typewerk  :P Stuur me dan maar even een PM met je nummer.
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2018, 07:38:11 pm door DrLivingstone »
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #13 Gepost op: januari 08, 2018, 09:20:10 pm »

Dankje, Dr Livingstone. Ik maak graag gebruik van je aanbod. :)
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Inspiratie nodig
« Reactie #14 Gepost op: januari 08, 2018, 09:25:12 pm »

Stuur effe in ene prive bericht je nummer, zodat ik je kan bellen (+ een tijdstip wat gunstig is)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal