Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Scootertje inrijden  (gelezen 6693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Scootertje inrijden
« Gepost op: augustus 08, 2019, 03:08:09 pm »

Voor mijn 50e-verjaardag heb ik geen Harley Davidson Road King maar een Suzuki Address 110cc motorscooter gekregen. Een briljant ding; goedkoper, kleiner en lichter dan vele andere "big-wheel"-bromscooters. Hij loopt circa 90km/h (op de gps) en verbruikt 1 liter op 48 kilometer. De absolute knaller is dat hij achterin onze Peugeot Partner bestel past.

Deze scooter werd een aantal weken voor onze vakantie afgeleverd en ik mocht de eerste 800km niet harder dan 60km/h. Binnen de bebouwde kom van Almere een route uitgestippeld. Drie rondjes kwamen overeen met een uur rijden, 50 kilometer afstand en een zere kont. Het is inderdaad zeker geen Goldwing.

Het plan kwam op om dat ding mee te nemen naar Zweden. Ons doel was voor de 4e keer camping Grinsby, Arjang. Deze ligt onder de rook van natuurgebied Glaskogen en het gebied kent vele watertjes, bossen en geweldige grindwegen. Hardrijden kan niet, mocht ook niet immers en het is helemaal niet erg na een uurtje een pauze te houden ergens in de natuur. In het gebied grofweg tussen Ed, Amal en Arjang ligt dit scooterparadijs. Er zullen mensen zijn die hier kunnen fietsen, ik niet. Voor grote motoren, denk aan een BMW GS, is het hier niet spannend genoeg.

Een andere maar erg leuke manier van vakantievieren.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Scootertje inrijden
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2019, 04:17:05 pm »

Da's heel leuk om op te rijden. Toen we nog geen kinderen hadden reed ik 8000km per jaar op zoiets (kylco like 125). Echt van genoten altijd, door weer en wind. Zou het zo opnieuw doen. Onthaasten, maar tegelijk ben je met zoiets meestal sneller dan de auto, als je een boodschapje moet doen (stoplichten naar voor, voor de deur parkeren en zo). Echt top.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Scootertje inrijden
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2019, 05:17:41 pm »

De Suzuki heb ik nog niet zo lang. De tochtjes van ongeveer 100km rondom de camping waren geweldig om te ontdekken wat dat ding allemaal kan (en ik nog net niet). Met de bijgeleverde TomTom Vio allerlei karresporen ontdekt en dus gelukkig niet verdwaald. Bij gewone wegen kon ik goed meekomen met het overige verkeer. In Zweden wordt niet zo hard gereden.

Voor de mooi had hij wel iets meer vermogen mogen hebben. Maar meer krachtigere scooter pasten niet in de auto. Ook belangrijk.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal