Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: nieuwe bestemmingen in 2010  (gelezen 6503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
nieuwe bestemmingen in 2010
« Gepost op: november 23, 2009, 07:49:52 pm »

Wij zijn nu opzoek naar een leuke camping.
We hebben nu a lvier campings op het oog...

namelijk
http://www.campingkolodeje.eu/index.htm    in Tjechie
http://www.valette.nl/Default.htm                  in Frankrijk
http://www.campingdutertre.fr/                      in Frankrijk
http://www.lesauzet.nl/                                   in Frankrijk

Wij horen graag meer van insiders
Wij zelf zijn nog nooit in Fr of Tj geweest..
dus alle info van harte welkom..m.b.t. reizen, overnachten, de camping, omgeving etc..

Greetzz
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2009, 08:22:06 pm »

Ik heb een flinke rondreis door Tjechie, of beter gezegd buitenom langs de rand, gemaakt en vond het fantastisch! Het gehele land, met uitzondering van de grote steden, blinken uit in simpelheid, ruige originele natuur, waar de mens niet de overhand inheeft genomen, maar zich een plekje heeft verworven.

"Simpel is goed" is een leus die in mijn gedachten van 7 jaar terug nog steeds de bovenhand voeren.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

fish

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2009, 08:39:41 pm »

Hoe is het daar met de crime marcel? Ik heb op een forum gelezen dat het daar nogal hoog is, en dat ze veel roven uit je tent :? Ik zou ook wel eens die kant op willen, maar durf niet goed.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #3 Gepost op: november 23, 2009, 09:15:10 pm »

Mijn ouders hebben in het voorjaar een week aan de rand van Praag gestaan met de sleurhut en er is niets gebeurd.
Alleen als je in de stad loopt en speciaal op de markten in de stad moet je oppassen voor zakkenrollers, maar dat is in elke stad zo.

Oh ja, als je 's-avonds door Praag loopt en je bent een man alleen of met een groepje mannen dan wordt je helemaal gek van de dames van lichte zeden die je aanspreken.
Ik was daar voor m'n werk en ik liep daar met een paar man door de stad (warme voorjaars avond) en binnen 15 minuten zijn we meerdere keren aangesproken door de dames met de vraag of we een gezellige avond wilden beleven...
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #4 Gepost op: november 23, 2009, 09:17:43 pm »

Mijn ouders hebben in het voorjaar een week aan de rand van Praag gestaan met de sleurhut en er is niets gebeurd.
Alleen als je in de stad loopt en speciaal op de markten in de stad moet je oppassen voor zakkenrollers, maar dat is in elke stad zo.

Oh ja, als je 's-avonds door Praag loopt en je bent een man alleen of met een groepje mannen dan wordt je helemaal gek van de dames van lichte zeden die je aanspreken.
Ik was daar voor m'n werk en ik liep daar met een paar man door de stad (warme voorjaars avond) en binnen 15 minuten zijn we meerdere keren aangesproken door de dames met de vraag of we een gezellige avond wilden beleven...

eN HOE GEZELLIG WAS DE AVOND >:(
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #5 Gepost op: november 24, 2009, 02:56:26 pm »

Tjechie kent overduidelijk een aantal totaal verschillende gezichten...

1. De grote steden
2. De meer toeristische gebieden
3. Het armere platteland

Ik ben alleen even in Brno geweest en heb voor de rest geen stad gezien. Ik ben helemaal langs de bovenzijde gegaan, toen naar beneden en langs de onderkant weer naar het westen. Daar iets omhoog en Duitsland ingestoken.

De grote steden en de meer toeristische gebieden zullen best wat criminaliteit herbergen, maar dat zal niet vreselijk veel meer zijn dan in NL, gok ik zo... Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. Maar dat is natuurlijk wel 7 jaar geleden.....
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #6 Gepost op: november 24, 2009, 06:49:06 pm »

Ik heb geen persoonlijke ervaaring met het land .

Maar als je op de wallen met je zatte kop met paar honderd eurie loopt te zwaaien is dat ook niet gezond.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #7 Gepost op: november 24, 2009, 08:42:55 pm »

Maar als je op de wallen met je zatte kop met paar honderd eurie loopt te zwaaien is dat ook niet gezond.

Heb je daar WEL ervaring mee dan?

 :#
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Richard

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #8 Gepost op: november 24, 2009, 08:44:15 pm »

Heb je daar WEL ervaring mee dan?

 :#

  :H :H :H
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #9 Gepost op: november 24, 2009, 10:18:46 pm »

eN HOE GEZELLIG WAS DE AVOND >:(

Samen met collega's terug naar het hotel gegaan en dronken geworden, daar kwam het zo'n beetje op neer :)
« Laatst bewerkt op: april 04, 2010, 11:24:53 pm door meeder »
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2009, 11:57:24 am »

........Oh ja, als je 's-avonds door Praag loopt en je bent een man alleen of met een groepje mannen dan wordt je helemaal gek van de dames van lichte zeden die je aanspreken........



Waar? Waar? Waar? Ik wilde eerst naar Italie, maarre ik heb mijn plannen bijgesteld...... :# :H bier W:
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #11 Gepost op: november 26, 2009, 12:13:26 pm »

Het lid Shaba is op http://www.lesauzet.nl/ geweest. En dat was hemn zeer goed bevallen.
Ze hebben van de geplande 2 weken zelfs 3 weken gemaakt.

De camping wordt beheerd door een nederlands echtpaar (met kids), Rene (=oud bakker) bakt broodjes en één keer per week pizza's.
Er wordt ook veel voor/met de kids gedaan. Het is een kleine camping, maar wel leuk naar ik heb begrepen.

Zelf heb ik in die regio gekozen voor camping Le Repos du Baladin. Deze vonden wij iets centraler liggen voor de dingen die we wilden doen en bezoeken. Maar dat beslist ieder voor zich.
Deze camping heeft ook een klein familiehotel. Wij hebben daar de laatste nacht geslapen en zijn toen vroeg vertrokken naar huis. Voordeel is dat je rustig de laatste dag kan opruimen en tussendoor nog lekker zwemmen etc...

Maar voor meer info over http://www.lesauzet.nl/ zou je dus shaba even een pb kunnen sturen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2010, 11:11:52 pm »

www.camping-des-alouettes.com/welkom.htm


wordt onze bestemming van 2010  :K
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #13 Gepost op: april 05, 2010, 05:33:45 pm »

Het wordt dit jaar... weer Frankrijk. Dit keer naar de Ardeche en wel http://www.camping-la-digue.fr/
Gelogd

Bsb2010

  • Gast
Re:nieuwe bestemmingen in 2010
« Reactie #14 Gepost op: april 20, 2010, 09:24:20 pm »

Ben natuurlijk enigszins bevooroordeelt met Tjechische familieleden.... maar..... mijn bezoek een behoorlijk aantal jaren geleden, weliswaar niet gekampeerd, maar via een particulier een huisje gehuurd (in die contreien naar onze maatstaven ook een zekere vorm van kamperen overigens, hahhaha) en heb het daar meer dan naar mijn zin gehad.

Heb zelf verbleven in de Zuid Bohemen, dus net over de grens bij Beieren, maar ook een aantal dagen daar gestationeerde vrienden van me in Praag bezocht. Tjechen zijn echte wandelfanaten, je kunt dus feitelijk vanaf elk stationnetje de keurig aangegeven wandelroutes beginnen. De bevolking heb ik als uitermate vriendelijk en behulpzaam ervaren, maar dat kan ook komen dat wij (mijn dinnetje en ik) zo ongeveer de enige buitenlanders waren in het "binnenland" waar wij ons huisje hadden. Wij hebben met grote regelmaat Cesky Krumlov bezocht, een uitermate schattig stadje, veel goede restaurants, een burcht enzovoort. Kastelen bezoeken kan je zo ongeveer om de 15 km in dit gebied, er zijn veel meren, met goed aangelegde "zwembaden" en het levensonderhoud in Tjechie is supergoedkoop. Praag daarentegen hanteert gewoon Nederlandse prijzen.

Als het met mijn kids gaat lukken allemaal wil ik die kant zeker weer eens op.....

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal