Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: rondreis met de vw  (gelezen 9378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

despalm

  • Gast
rondreis met de vw
« Gepost op: mei 12, 2010, 10:30:13 pm »

We hebben sinds dit jaar een trigano odyssee, omdat deze zo lekker snel staat en weer opgeborgen is.
Volgend jaar willen we hiermee met onze 5 kinderen (dan tussen 2 en 10 jaar) een (lange) rondreis door Spanje gaan maken.
De 'rondreizers' die we tot nu toe tegenkwamen, hadden een camper of een caravan, maar met een vw zijn we ze nog niet tegegekomen.

Wie heeft er ervaring met rondreizen met de vw? Niet alleen in Spanje, maar ook het rondreizen in het algemeen?
We zien reacties graag tegemoet!
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2010, 11:00:39 pm »

Hoi Eric,
Wij hebben afgelopen jaar hebben met onze combi camp 3 weken door Noorwegen getrokken.
We hebben hooguit 2  nachten op dezelfde camping gestaan, en als je de vouwwagen en de auto een beetje logisch indeelt is dit goed te doen.
Ook onze kinderen van 7 en 11 vonden het geweldig, dus aankomend jaar gaan we weer een rondreis maken, waarschijnlijk Portugal.
Wij zouden zeggen gewoon doen en geniet van je reis, je ziet op deze manier van reizen tenminste iets van het land.

Groetjes

G ert
A nita
A nne
F emke
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:rondreis met de vw
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2010, 01:30:18 am »

Sinds 1988 met een paar onderbrekingen met vouwwagens door Scandinavië getrokken.
Eerst met een Conway Contiki, daarna met een Combi-Camp Easy, daarna met een Tago Settler en dit jaar voor het eerst met de Zambezi River Lodge.
Rondtrekken gaat perfect met een vouwwagen, wij houden meestal het zelfde schema aan als "gaaf" dus eigenlijk niet meer dan twee nachten op één camping, maar meestal maar één nacht.
Toen mijn ouders hier in 1988 mee begonnen was ik 10 dus ik denk dat het met kinderen ook goed te doen is, kinderen zijn dan wel meer op zich zelf aangewezen omdat je tijdens het rondtrekken niet echt tijd hebt om vriendjes te maken op de camping.

Ik zou niet anders meer willen dan rondtrekken, moet er niet aan denken om 3 weken op één plek te staan.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:rondreis met de vw
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2010, 10:57:51 am »

ik heb geen tips over hoe je de vw het best inricht en meer
maar kijk ook naar de kinderen of die zoveel verandering aan kunnen want wij hebben vorigjaar in drie weken op 3 campings gestaan in nederland maar onze jongste zoon heeft adhd en die heeft 3 weken problemen gehad was hij net een beetje gewend aan de omgeving en de kinderen om hem heen moest hij alles weer achter laten en dat heeft hem niet veel rust gegeven
en dat is toch waar je voor op vakantie gaat dat iedereen het leuk heeft :J :J
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2010, 11:35:01 am »

Vroeger bijna nooit gekampeerd met mijn ouders, maar wij voeren altijd met een boot. Dat betekent ook altijd maar 1, 2 of 3 dagen op dezelfde plek. Heb dit als kind nooit als lastig ervaren, maar vriendjes maak je ook niet zo snel. Mijn vrouw heeft altijd gekampeerd en altijd op dezelfde camping. Zij heeft er ook goede herinneringen aan. Volgens mij maakt het voor de kinderen niets uit. Dus lekker doen wat jezelf wilt. 8)
Gelogd

fish

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2010, 03:47:47 pm »

Wij trekken altijd met de vw rond. Als het een leuke omgeving is kammen we die uit en blijven we een paar dagen langer staan. We boeken ook nooit. Stel dat het een vreselijke camping is, dan wil ik de volgende dag wel vertrekken.
Gelogd

fam stok

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2010, 04:04:36 pm »

wij trekken ook eigenlijk altijd we hebben altijd wel een richting waar we heen willen bijv. toscane en dan doen we het eigenlijk net zoals nel
is het leuk blijven we wat langer en anders zijn we zo weer weg

wij boeken ook nooit wat gewoon op de bonnefooi

toen wij onze HK kregen in 2007 gingen we gelijk op stap oostenrijk,italie-lago idro/venetie, slovenie bohinje, oostenrijk wenen, en toen nog
overnachten in duitsland en naar huis toe. was super gaaf
Gelogd

despalm

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2010, 04:20:02 pm »

Mensen,

Ik begrijp dus dat het vaak gebeurd, maar wat zijn nou de dingen waar jullie op letten?
Kleding stoppen we in klapkratten onder ons bed, alle slaapplaatsen liggen klaar zodra alles uitgeklapt staat. Voorraad hebben we bij de hand, koelkast blijft in de auto staan. Noem nog eens meer van zulke 'practische' dingen, die het inrichten van de vw voor een rondreis anders maken dan een 'stationaire' vakantie.
Wij hebben het geluk dat onze 5 kinderen zich veel met elkaar vermaken, dus dat maar de wisseling (qua vriendjes) wat gemakkelijker.
bedankt
Gelogd

fam stok

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2010, 04:31:02 pm »

ja eric wat zouden we kunnen zeggen,

1 weet waar je heen wil
2 geniet ervan
3 als je op bestemming ben stal alleen de dingen uit die je
   nodig heb want ja wat je er allemaal uit haal moet je ook weer opruimen
4 oh ja en het hoef niet allemaal binnen 10 min gebeuren he you only life once
Gelogd

fish

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2010, 04:48:28 pm »

Als je aan komt rijden, zie je wel een beetje hoe de omgeving is en hoelang je denkt te blijven. Wij kopen altijd het boekje bij de anwb over de omgeving. (De golden serie) Als we weer vertrekken kan het 100 km verder zijn, maar ook wel 500  :#
We gaan nu naar de Dordogne. Als we steeds regen op ons kop krijgen, vertrekken we naar de Provence. En dat is een stukkie doortrappen :J

Dus als het ons leuk lijkt, slaan we de tent gezellig op, dwz alles indelen, is het ??n dag (of 2) laten we de katoenen opbergshangzakjes (3x woordwaarde 2 x letterwaarde) in de bak liggen en pakken we alleen wat we nodig hebben.

Maak je geen zorgen nu. Alles gaat vanzelf :J
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:rondreis met de vw
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2010, 05:12:11 pm »

Normaal hadden wij wat extra kleren in een tas in de auto bij ons, extra t-shirts en dergelijke voor als het erg warm is.
In de auto stond ook een klapkrat met etenswaren voor onderweg (lunch en dergelijke).
Je moet er gewoon rekening mee houden dat je onderweg niet bij je bagage in je vouwwagen kunt (uitgezonderd sommige modellen natuurlijk).
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #11 Gepost op: september 25, 2010, 12:55:31 pm »

Wij hebben de laatste 2 jaar rondgetrokken door Spanje/Portugal met onze Jamet Arizona. De ervaring is dat we steeds minder meenemen. We laten de voortent met die hele zak vol stokken thuis, dat scheelt heel veel bergruimte in de wagen en de plaatsen in Spanje zijn toch te klein voor die hele voortent. Het weer is er meestal prima, dus we missen het niet. Als het nodig is maken we de luifel dicht, hebben zo een piepklein voortentje. Het idee is dus nu om toch maar een Janetic of zo an tecshaffen, dat trekt vast nog sneller en confortabeler.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:rondreis met de vw
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2011, 08:44:58 pm »

Hoi Eric,
Wij hebben afgelopen jaar hebben met onze combi camp 3 weken door Noorwegen getrokken.
We hebben hooguit 2  nachten op dezelfde camping gestaan, en als je de vouwwagen en de auto een beetje logisch indeelt is dit goed te doen.
Ook onze kinderen van 7 en 11 vonden het geweldig, dus aankomend jaar gaan we weer een rondreis maken, waarschijnlijk Portugal.
Wij zouden zeggen gewoon doen en geniet van je reis, je ziet op deze manier van reizen tenminste iets van het land.

Groetjes

G ert
A nita
A nne
F emke

Hallo mag ik je wat vragen??
Wij gaan komend jaar naar Noorwegen met de tenttrailer.
Heb je nog leuke en of nuttige tips waar wij wat aan kunnen hebben?
Waar zijn jullie heen gegaan??
Wij hebben 3 kinderen van 16 14 en 13.
Tot hoe hoog zijn jullie gegaan??
Wij wouden tot de Trollstegen en we hebben vanaf huis tot aan huis 4 weken.
Hebben jullie een overtocht van Hirtshals (schrijf ik vast niet goed) naar Kristiansand gedaan??
Welke boot (als jullie een boot hebben gedaan) maatschappij hebben jullie genomen??
Gelogd
Jevipro

gaaf

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #13 Gepost op: januari 20, 2011, 10:12:03 pm »

Hallo Jari en familie,
Heel erg leuk dat jullie naar Noorwegen gaan. Wat ons bij is gebleven, is dat we geen verlichting nodig hadden. Dag en nacht licht, dus lampen thuislaten scheelt weer. We zijn eind juni vertrokken en hebben 3 weken gereisd. We zijn heenreis via Denemarken de brug over en via Zweden naar het Noorden gereden. We kwamen de 3de dag in Oslo aan. Camping Ekeberg een aanrader! Mooi zicht over Oslo en vanuit daar Oslo ook lopend te doen. (Neem terug de bus scheelt naar boven sjouwen) Oslo was leuk maar niet de topper. (Wat we mooi vonden was de Norsk Folkemuseum oude nagebouwde huisjes, met de boot te bereiken. ) Lillehamer de skischans opgeweest. Wat een hoogte! Daar springen ze ook in de zomer. Doorgereden naar Lom Camping Nissegarden. Mooi aan het water. Daarvanuit de volgende dag op slippers in de sneeuw gestaan bij Juvasshytta. Zonder VW. Daarna richting Stryn. Daarna de VW weer laten staan voor een dag om de trollenroute te rijden. Erg mooi en afwisselend qua landschap. Met vele haarspeltbochten. Wat jullie zeker moeten zien wat veel indruk op ons heeft gemaakt is het vogeleiland Runde met papagaaieduikers die je bijna kan aaien zo dichtbij kan je komen. Daar is ook een gezellige camping bij zee. Trek daar ook rustig 1 of 2 dagen voor uit. De campingbaas heeft tips waar je ze het beste kan zien en hoe laat. Daarna zijn we zoveel mogelijk via de kust weer naar het zuiden afgezakt. Het Stadje Bergen is ook een aanrader. Verder de preikestolen op geweest en dit was letterlijk en figuurlijk de topper van onze vakantie. Neem hier ook de tijd voor en wacht op een heldere dag! Het was voor ons 3 uur naar boven lopen en 2 uur terug. Goede bergschoenen scheelt. Terug zijn we via Goteborg gegaan op de boot naar Frederikshaven. En zo weer terug naar Nederland. Als ik het goed heb via Stena Line.
Neem de tijd voor je rit, want het schiet niet op met al die slingerweggetjes.
Als je tijd wil besparen neem de boot naar zuid Noorwegen. Scheelt enorm.
Wij hadden mazzel met het weer ongeveer 25 graden gemiddeld en 2 keer regen.
Koop daar spul tegen muggen. Is sterker dan wat hier in Nederland ter verkrijgen is.
Groente fruit en vlees is daar prijzig. Koop thuis wat makkelijk camping'voer'.
Hopenlijk heb je hier iets aan en ik hoop nog te horen of jullie het land net zo mooi vinden als ons. Wij gaan zeker nog eens terug en gaan dan hoger starten. Bij Bergen ofzo.

Groetjes GAAF
Gelogd

CenC

  • Gast
Re:rondreis met de vw
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2011, 05:08:09 pm »

Wij hebben ook een rondreis gemaakt door Frankrijk, letterlijk rondje Frankrijk. Maarja dat was wel met zijn tweetjes.
Het enige wat ik als tip kan meegeven. Probeer de oudere kinderen een taak te geven, al is het alleen al oppassen op de jongste.
Geef ieder zijn eigen krat voor kleding en spullen zodat ieder persoon/kind weet welke van haar/hem is.
En neem niet te veel mee, je blijft in en uit pakken. Ik vind wel dat je op een gegeven moment heel snel een ritme krijgt.
Op tijd een  KK of een  W: en genieten maar
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal