Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Duitse autobahn en cameras  (gelezen 5090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Duitse autobahn en cameras
« Gepost op: augustus 26, 2010, 06:39:32 am »

Wie kan er vertellen waar al die cameras, schermen en scanners etc. voor zijn die je heel veel boven de Duitse autowegen ziet? In Oostenrijk heb ik ze ook regelmatig gezien. Wordt je hier geflitst, je snelheid gemeten?
Ben er zeer benieuwd naar. Afgelopen vakantie naar en van Hongarije erg hard door D gereden om toch een beetje op te kunnen schieten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2010, 06:43:30 am »

Dat zijn camaras die vouwwagenspotten..en ze naar de juiste campingplaats verwijzen .Alex heeft dat aangevraagd  :K

maar alle gekheid op een stokje ..dit zijn kastjes voor de vrachtwagens..die toll betalen voor de autobahn...deze registreet het kenteken en als je een kastje heb in de vrachtwagen dan schrijf deze een bedrag af die je vooraf heb ingekocht..
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2010, 07:59:18 am »

volgens mijn man ( die 5 @ 6 dagen per week in duitsland rijdt met zijn vrachtwagen) staan er ook cameras langs de weg net zo als hier die je bijna niet ziet, die wel op snelheid controleren :ca. In Duitsland wordt er wel fanatiek gecontroleerd in de vakantietijd
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2010, 08:30:09 am »

volgens mijn man ( die 5 @ 6 dagen per week in duitsland rijdt met zijn vrachtwagen) staan er ook cameras langs de weg net zo als hier die je bijna niet ziet, die wel op snelheid controleren :ca. In Duitsland wordt er wel fanatiek gecontroleerd in de vakantietijd

Zeer fanatiek - 35 euro voor 5 km. te hard.... jammerrrrrr
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2010, 06:59:53 pm »

Zeer fanatiek - 35 euro voor 5 km. te hard.... jammerrrrrr

Maar daar krijg je wel een mooie foto voor terug  :#
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2010, 07:53:11 pm »

Maar daar krijg je wel een mooie foto voor terug  :#

Nou!! wil je niet weten, wat een boevenportret!!
René gaat hem in zijn klaslokaal ophangen. Hij geeft les aan ZMOK pubers met nogal eens een HALT/jeugdrechterverhaal... Geeft een fijne associatie... :zw
Gelogd

meteomarc

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2010, 10:27:33 pm »

Mee eens, de snelheids foto's zijn niet de meest charmante!

Ben in zelf eens gelazerd met 30km/h te hard en moest toen ?70 betalen, vond ik nog wel meevallen.
Evenals een parkeer boete van ?5 in Bocholt. Daarvoor kun je in Nederland in de meeste plaatsen niet eens een uur parkeren!

Remmen als je een camera ziet heeft in Duitsland geen zin, ze flitsen altijd van voren. Dit heeft ermee te maken dat ze dan altijd kunnen aantonen dat jij de bestuurder was op het moment dat er geflitst werd. Momenteel gebruiken ze op de Bundesstraße (provinciale weg) ook veel mobiele camera's met een groen zeil erover, deze zij erg moeilijk te zien.

Erg streng zijn ze overigens op snelheidsovertredingen bij werkzaamheden. In het ADAC magazine stond een foto van een man die met z'n Porsche 911 bij een weg opbreking geflitst was met 219km/. Die rijd dus niet meer! (tenminste niet legaal)
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2010, 06:23:57 am »

Mee eens, de snelheids foto's zijn niet de meest charmante!

Ben in zelf eens gelazerd met 30km/h te hard en moest toen ?70 betalen, vond ik nog wel meevallen.
Evenals een parkeer boete van ?5 in Bocholt. Daarvoor kun je in Nederland in de meeste plaatsen niet eens een uur parkeren!

Remmen als je een camera ziet heeft in Duitsland geen zin, ze flitsen altijd van voren. Dit heeft ermee te maken dat ze dan altijd kunnen aantonen dat jij de bestuurder was op het moment dat er geflitst werd. Momenteel gebruiken ze op de Bundesstraße (provinciale weg) ook veel mobiele camera's met een groen zeil erover, deze zij erg moeilijk te zien.

Erg streng zijn ze overigens op snelheidsovertredingen bij werkzaamheden. In het ADAC magazine stond een foto van een man die met z'n Porsche 911 bij een weg opbreking geflitst was met 219km/. Die rijd dus niet meer! (tenminste niet legaal)

terecht.
Een vriend van me is zo doodgereden, aan het werk langs de weg.
Vrouw zwanger van de tweede aan de kist. Jasses. Dat vergeet ik nooit meer!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #8 Gepost op: augustus 27, 2010, 06:36:54 am »

terecht.
Een vriend van me is zo doodgereden, aan het werk langs de weg.
Vrouw zwanger van de tweede aan de kist. Jasses. Dat vergeet ik nooit meer!
Zulke idioten moeten nooit meer mogen autorijden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

famprima

  • Gast
Re:Duitse autobahn en cameras
« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2010, 06:43:18 am »

Zulke idioten moeten nooit meer mogen autorijden.


Was ´t maar waar... 3 maanden voorwaardelijk kreeg hij, mijnheer `had zijn auto nodig voor zijn werk`. jaja.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal