Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Geen electriciteit.  (gelezen 2903 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Geen electriciteit.
« Gepost op: mei 18, 2011, 09:25:49 am »

Hoi allemaal

Even een praktische waarschuwing voor de klappers die electriciteit willen/nodig hebben. Het is ons nu al 3 keer begeurd dat we bij het zoeken van een camping tegen een verbod op electriciteit voor vouwwagens en tenten aanliepen. De eerste keer in Oslo op dit verschrikkelijke Bogstad camping, de 2 keer in Schotland, bij Kircudbright (waar we overigens na erg lang soebatten en argumenteren gewoon tussen de caravans stonden en stroom kregen). en de derde keer nu een camping is wales, aan de kust bij Abersoch. camping Yr Helwig( The Willows). Waar ik overigens later met een waarschuwing op terug wil komen.

Die eerste camping in Oslo: daar bleef een roodharige dame maar volharden in haar weigering met argumentatie dat het wettelijk in Noorwegen niet mocht. Letterlijke tekst: " CombiCamps(= alle vouwwagens, wist dat schaap veel) are not allowed to use electricity on a camping". Ik kon hoog en laag springen maar kreeg het niet voor elkaar. Mijn vrouw in poging 2 met stoom uit de oren ook niet. Terwijl ik wist dat ik gelijk had. Dat gelijk hebben we achteraf ook wel gehaald via de noorse NAF (Norges Automobil Forbund) die mede-eigenaar van deze(overigens verschrikkelijke camping) schijnt te zijn. Maar toen hadden we dar gez**k al gehad.

Dus stroom nodig heeft doet er goed aan om, indien mogelijk, het een en ander van tevoren te checken.

Paul
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Geen electriciteit.
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2011, 10:13:16 am »

Gelukkig heb ik dit in "mijn" vakantielanden nog nooit meegemaakt, maar het zal je inderdaad maar overkomen... We kunnen best zonder stroom, als we daar maar wel even op voorbereid zijn. Als je er op rekent en je krijgt het niet...  ::)
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Geen electriciteit.
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2011, 10:39:32 am »

..............nu een camping is wales, aan de kust bij Abersoch. camping Yr Helwig( The Willows). Waar ik overigens later met een waarschuwing op terug wil komen................


Paul

Vertel eens verder...Ik ben benieuwd!
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

PaulPaul

  • Gast
Re:Geen electriciteit.
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2011, 08:54:48 pm »

Hallo moderator,

wel leuk dat je dit item verplaatst maar het was toch echt wel bedoeld als(een aankondiging van) een tweetal recensies: ten eerste die @#*@camping in Oslo en ten tweede de manier waarop bij bepaalde campings er, wanneer je wilt reserveren diverse, erg vreemde addertjes onder het gras zitten. Maar goed, wie ben ik, niet waar?
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Geen electriciteit.
« Reactie #4 Gepost op: mei 18, 2011, 09:56:37 pm »

Begrijpelijk, maar dit is toch een algemeen reis aspect en de recensies volgen nog als ik het goed begrijp?

Vandaar de verplaatsing naar het 'Reizen' topic.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Piet Peters

  • Gast
Re:Geen electriciteit.
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2011, 04:51:39 am »

In engeland is het zo dat er meestal alleen electriciteit is op de "hard standing" plaatsen dus plaatsen voor caravans. Soms zijn daar wel grasplaatsen bij maar dan sta je inderdaar tussen de caravans, ze denken niet dat je electriciteit nodig hebt in (wij toendertijd) tent of vouwwagen. ze snappen daar zo wie zo al niet dat je daar achter hun zekering gewoon je spullen aansluit en niet alles zelf nog eens afzekerd. vinden ze levensgevaarlijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal