Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?  (gelezen 8262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Gepost op: mei 29, 2011, 10:02:47 pm »

Waar let je op met het reserveren van een plek op de camping vroeg ik mij af..

Wij hebben net geboekt en gelijk met onze boeking een mailtje meegestuurd met de vraag om een plek met zon en schaduw(half/half) en dat hebben we naar zeggen van de eigenaar van de camping nu ook gekregen.  :>
Wij zijn dus al dik tevreden maar nu las ik in een ander topic dat er mensen zijn die graag dicht bij het toiletgebouw staan, of juist niet ivm met drukte/overlast. Of graag onder de bomen of juist absoluut niet onder de bomen...En zo zijn er vast nog veel meer dingen waar wij helemaal niet bij stil hebben gestaan... ::)

Kortom ik ben benieuwd naar jullie criteria voor een goede plek!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2011, 10:08:10 pm »

Wij kijken eigenlijk alleen of de plakken groot genoeg zijn.

Toen de kinderen kleiner waren letten we meer op zwembad niet te dicht bij speeltuin op het veld zodat we ze makkelijk in de gaten konden houden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Miss BBQ

  • Gast
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2011, 10:10:53 pm »

Dit is toch heel persoonlijk.
Wij zouden niet graag direct naast het zwembad staan (gillende kinderen, etc.) ben er nl. toch ook een beetje voor m'n rust.
Verder inderdaad niet op de loop naar sanitair gebouw, dat ik dan zelf wat verder moet lopen vind ik dan weer geen enkel probleem.
Water  halen 100 mtr. verderop vind ik dan weer minder.
En liefst niet onder naaldbomen i.v.m. die plakhars.

Etc. etc., voor ieder wat wils door de bank genomen.
Veel plezier straks op jullie plekje. Daar gaat het tenslotte om.  W:
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2011, 10:15:08 pm »

Wij willen het liefst niet te dicht bij toilet, zwembad, kantine enz. Geen bomen boven onze wagen. Rustige camping (geen disco of andere poespas). Niet langs een drukke weg of een spoorbaan. In Nederland avondzon in het buitenland ochtendzon (dit i.v.m. rondtrekken). Geen te grote camping tot max. 200 plekken, met het liefst zo min mogelijk of geen vaste plaatsen. Het uitzicht vind ik ook belangrijk. Ruime plekke ik hoef niet zo dicht bij mijn buurman/vrouw te zitten dat ik mijn vork wel in zijn/haar mond kan steken ::). Deze dingen vind ik vooral belangrijk als we meer dan 3 dagen blijven staan. Bij één nachtje maakt het me niet zo veel uit. Nog al een waslijst maar ach je hebt vakantie en dan liever veel rust qua geluid.  :H ::) :# W: bier KK
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2011, 10:19:54 pm door Lien »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2011, 10:17:52 pm »

Wij houden van rust, maar met een gezinsamenstelling met tieners is dat elke keer wat lastig.
Dus rust, maar er moet wel vertier zijn, (die we bij de tent niet horen) en graag een plekje ver weg van "de massa".
Ook niet in de loop naar toiletgebouw.
Graag een camping waarbij geen auto's mogen komen (alleen aankomst & vertrek)
Een lantarenpaal vinden we ook hinderlijk, ook hier ver weg van. (mooie sterrenhemel blijft het mooist zonder verlichting rondom)
Huisdieren, ....tja durf ik niet te zeggen, maar een paadje aan de rand v/d camping ligt het meeste str.nd....blaffende honden omdat ze zijn aangelijnd.
Bomen, heel belangrijk voor de tarp, schaduw en...de hangmat.
Eigenaar met een sportive houding en activiteiten (doe dingen voor de tieners).
Aparte hoek waarbij de jeugd zich ongestoord kan vermaken (kampvuur, muziek, riviertje)
Maar boven alles, het uitzicht......in buitenland de bergen, in nederland bos, duinen of een prachtig grasland aan het rand van het bos.

Ze zijn er wel, de campings met bovenstaande kriteria, maar wel zoeken. We gaan ieder jaar elders heen, dus dezelfde camping doen we niet aan.
Maar vooral de campinggasten én jezelf maken de sfeer en zijn ook bepalend voor het slagen van de vakantie.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2011, 10:25:15 pm »

Wij zoeken veel van de genoemde zaken op de camping, en melden dat behalve elektriciteit weinig wensen aan de camping, wel in Engeland erbij melden: geen hard standing! Nog nooit slechte ervaringen gehad!

Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2011, 11:23:18 pm »

Leuk om te lezen allemaal! Zelf sta ik met de kinderen graag op een veldje maar het is me opgevallen dat dat nog best wel lastig te vinden is op een leuke, niet al te grote camping in Frankrijk... Ik hou namelijk niet van die enorme grote campings met complete waterparadijzen en enorme amimatiefabrieken zeg maar...

En heel belangrijk natuurlijk de grootte van de plek, hebben we ook voor de zekerheid nog even nagevraagd aangezien de Cabanon Columbia niet een van de kleinste vouwwagens is....

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2011, 11:34:16 pm »

Wij gaan ieder jaar naar een andere camping die daardoor dus ook onbekend is.
Hoewel je uit de plattegrond van de camping ook wel wat informatie kunt is het bij de campings waar wij naar toe gaan meestal de camping die bepaalt welke plek je krijgt.
Daarnaast kan de plattegrond wel een mooie plek laten zien daar aangekomen kan het te schuin zijn of met te veel stenen.
Wij gaan de grote vakantie altijd in Frankrijk

Waar letten we daar dan wel op.
Niet op een lage plek van de camping, let ook op de watersporen op de (onverharde)weg.
Als je een plek krijgt onder aan een weg in de buitenbocht waar de watersporen naar toe leiden kun je ervan uitgaan dat wanneer het een keer hard regent je met een boot vanuit je bed naar het douchegebouw moet :#
Vraag dan om een ander plek. Ik heb al vaak gezien dat mensen hun tent aan het leeghozen waren. :N

Als je zelf een plek mag uitkiezen, let je natuurlijk daar ook op, daarnaast ook de ruimte, en een beetje vlak graag.

Dichtbij een toiletgebouw, ach ja liever niet ernaast maar ook weer niet te ver weg anders moet je ook zover met de vaat, kinderen. Een gesloten toiletgebouw is minder storend dan een open complex.

Wat in ieder geval voor ons een 'no-go' is is een plek dichtbij de kantine (lees disco tot midden in de nacht) wat een ellende.

Ook de afstand naar een speeltuin is wel belangrijk 

Graag niet aan een "doorgaande weg" is wat veiliger voor de kids

Kijk hoe de zon draait en bepaal dan (indien mogelijk) je richting en plan in je hoofd al de indeling van de plaats wagen-voortent-luifel-scheerlijnen-tarp-keuken-stroom-auto.


Maar ja afgelopen weekend stonden we voor het eerst met onze klapper op een camping, de keuze voor een plaats had maar één voorwaarde: naast onze vrienden die daar al stonden :#

Je moet het ook niet spannender maken dan dat het is, iedere plek heeft wel iets, niet blijven wikken en wegen maar opzetten die klapper
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

biccie

  • Gast
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2011, 07:12:37 am »

grappig om te lezen allemaal.
maar soms ook wel herkenbaar :#

- het belangrijkste vinden wij het oppervlak van de plek
- veel zon, schaduw kunnen we zelf maken ;)
- niet té ver van een toilet (zwakke blaas, haha), maar ook niet ernaast (wat een zeikerd hihi)
- ruimte om ons heen, we houden niet zo van hutje-mutje

verder vinden we het belangrijk dat de camping schoon en net sanitair heeft

tja, en gezellige buren, maar daar kom je pas later achter :) maar we hebben nog geen ongezellige gehad hoor, wij zijn niet zo moeilijk  :**
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2011, 09:04:24 am »

Hoge plek, zonnige plek, zwembad, natuur, net sanitair, eetgelegenheid, winkeltje, niet onder naaldbomen. Zoiets
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2011, 11:42:45 am »

Plek in de ochtend zon, niets is lekkerder dan 's ochtends ontbijten in het zonnertje, voordat het te warm wordt.
Niet onder bomen vanwege vuil, niet een lage plek in het terrein want daar gaat altijd het water heen, rustige plaats met veel ruimte rondom, kleine terreinen tot max. 80 plaatsen, mooie omgeving

gr. Rob
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2011, 05:12:03 pm »

beschut met de achterkant naar de rest, en het liefst de voorkant naar de rivier die ik altijd wil, als ik een camping uitzoek.
ver van drukte en geluid.
dus stilte en rust mmmm lekker.met rose en BBQ  :P :)
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2011, 05:51:23 pm »

beschut met de achterkant naar de rest, en het liefst de voorkant naar de rivier die ik altijd wil, als ik een camping uitzoek.
ver van drukte en geluid.
dus stilte en rust mmmm lekker.met rose en BBQ  :P :)

Hierop dus....
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2011, 07:28:55 pm »

Wij gaan in principe elk jaar naar een andere camping en als het even kan ook een ander land. Het is dus elk jaar weer een verrassing, maar die probeer ik wel beperkt te houden. Cruciaal voor ons zijn (nadat we het land en de streek hebben bepaald):
  • is het een rustige camping (niet naast een snelweg/ spoorbaan). We hebben ooit met ons hoofdkussen op 50 meter van een spoorbaan langs het Balaton meer gelegen. De trein claxoneerde bij elke overweg, die op 200 meter van de camping lag. Ik kan je verzekeren dat je dan de eerste paar keer recht op in bed zit :I.
  • is er goed en schoon sanitair (liefst foto's op de website, hoewel die vaak gemaakt zijn op de dag van oplevering van het toiletgebouw  :#).
  • de oppervlakte van de plek. Onze tent was al groot (4,5 x 7,5), de Alpha is zo mogelijk nog groter als 'ie helemaal is opgezet. En dat moet natuurlijk wel passen.
  • kan je makkelijk uitstapjes maken. We hebben in Zwitserland weleens op een eind van een dal gestaan, zodat je elke keer als ergens heen wilde eerst een half uur moest rijden voor je op doorgaande wegen terecht kwam.
  • ik krijg jeuk van de "fabriekscampings" zoals ik die noem, die onder andere te vinden zijn aan de Adriatische kust van Italië. Kleinschaligheid heeft bij ons de voorkeur
  • als we een leuke camping hebben gevonden, dan kijken we vaak op sites als Zoover, Campingmening en ACSI om te kijken of er ervaringen van andere kampeerders te vinden zijn. Natuurlijk kan je niet afgaan op een individuele mening, maar als ze allemaal hetzelfde melden zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.

En dan kijken we nog naar zaken als voorzieningen, eventueel een zwembad op de camping of een meer(tje) in de buurt. Maar dat is zelden doorslaggevend.

Groet,
Wijnand.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:waar let je op met het reserveren van een plek op de camping?
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2011, 07:33:58 pm »

Wij zoeken vantevoren iets uit op internet. Boeken niets. Gaan op de bonnefooi met een paar campings als doel en zien ter plekke wel. Foto's op website's zeggen niets. Moet wel redelijk schoon zijn natuurlijk. Niet te groot. Onder bomen zegt me niet zo veel. De bijna nieuwe klappert is toch al vuil en dat voorkom je toch niet, krijg je alleen maar stress door. Op veel campings in het oosten van Europa heb je ook niet zo veel keus wat bomen betreft. Beetje hogere plek zoeken en liefst wat vlak, wat vaak niet lukt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal