Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone  (gelezen 2693 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annsophiec

  • Gast
Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Gepost op: mei 01, 2012, 12:23:06 pm »

Ondanks het feit dat wij chaoten zijn ( zie ons reisverhaal) vertrekken wij georganiseerd op verlof.
Zo doen we het: download enkele goede apss en sites( booking.com, ASCI, google, vouwwagenclub, ...) op je smartphone en neem eveneens een oude gsm mee.
In het buitenland kopen we dan lokale simkaartjes ( kroatië bv 10 euro voor heel veel gebRuik) en steek dit in je smartphone. Kan je lekker zoeken aan lokaal tarief. Voor een overnachting op hotel is bv booking ongelooflijk goed en veel goedkoper dan hotel binnen gaan en prijs vragen.
Wij proberen ook overal de free wifi te vinden! Bv bij mc Donalds.
Op forums vind je vaak ook leuke campings. Kwestie van op voorhand te weten welke de beste zijn.
In de oude gsm steken we dan onze eigen Belgische kaart zodat we nog bereikbaar zijn ( alhoewel ik even graag onbereikbaar ben op vakantie)
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2012, 06:21:40 pm »

Ik heb tegenwoordig een databundel voor europa bij m'n abonnement, erg handig, hoef ik ook niet meer over roamingkosten na te denken.
Maar goed, ik ben voor m'n werk ook veel in het buitenland, dus voor mij kan dat wel uit, kan me voorstellen dat het voor alleen de zomervakantie een beetje teveel van het goede is.
Aan de andere kant kun je ook vaak wel een bundel voor een bepaalde tijd aanschaffen, maar dan moet je even bij je provider kijken, ik weet bijv. dat T-mobile het wel heeft.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2012, 10:02:03 am »

Ondanks het feit dat wij chaoten zijn ( zie ons reisverhaal) vertrekken wij georganiseerd op verlof.
Zo doen we het: download enkele goede apss en sites( booking.com, ASCI, google, vouwwagenclub, ...) op je smartphone en neem eveneens een oude gsm mee.
In het buitenland kopen we dan lokale simkaartjes ( kroatië bv 10 euro voor heel veel gebRuik) en steek dit in je smartphone. Kan je lekker zoeken aan lokaal tarief. Voor een overnachting op hotel is bv booking ongelooflijk goed en veel goedkoper dan hotel binnen gaan en prijs vragen.
Wij proberen ook overal de free wifi te vinden! Bv bij mc Donalds.
Op forums vind je vaak ook leuke campings. Kwestie van op voorhand te weten welke de beste zijn.
In de oude gsm steken we dan onze eigen Belgische kaart zodat we nog bereikbaar zijn ( alhoewel ik even graag onbereikbaar ben op vakantie)
Dat is wel handig. Ik ga zelf dit jaar ook naar kroatie, zijn er daar ook kaartjes met internet bundel?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

annsophiec

  • Gast
Re: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2012, 05:30:15 pm »

ja hoor te koop in oa elk tankstation
ik surf vrij veel en kon met 10 euro een tijdje weg
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2012, 08:41:58 pm »

Aan de andere kant kun je ook vaak wel een bundel voor een bepaalde tijd aanschaffen, maar dan moet je even bij je provider kijken, ik weet bijv. dat T-mobile het wel heeft.

Klopt. 14,95 voor een week, 100 mB, daarna gaat de snelheid omlaag. In beginsel dus onbeperkt internet, maar wel verdeeld in zones. Zone 1 is de gehele EU inclusief Zwitserland, Noorwegen en IJsland. Niet heel goedkoop, maar ook niet heel duur. Klinkt redelijk handig voor de rondtrekkende campingzoeker...

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Camping ( of eventueel hotel of Bb) zoeken in buitenland smartphone
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2012, 10:24:02 am »

Kan je uit ervaring vertellen dat die snelheidsverlaging na 100mb er bij mij niet in zat...  :X
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal