Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd  (gelezen 18346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Gepost op: juli 10, 2012, 07:18:37 am »

Wij gaan dus dit jaar voor het eerst op de bonnefooi met de wagen naar Duitsland. Ik vind het spannender dan mijn man geloof ik, of we op het juiste tijdstip een leuke camping kunnen vinden. Mijn lijsten per gebied zijn eindeloos...

Nu een vraag voor als je op een camping aankomt, je wil neem ik aan niet aangeven hoe lang je wilt blijven, maar hoe doe je dat dan, vraag je een plek voor een nacht, meer nachten of zelfs een week, en vertrek je als je het gezien hebt op die camping, of heb je daarmee 'gereserveerd' en is het 'not done' om dan te vertrekken?

Ben dus vooral benieuwd naar hoe je 'aanmelding' op de camping verloopt als je niet weet hoe lang je gaat/wilt blijven? Je wil toch ook niet verkassen op de camping tijdens je verblijf daar|!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2012, 07:42:04 am »

Hoi,

Wij hebben altijd op de bonnefooi gecampeerd, nooit een enkel probleem geweest. Meestal weten we ongeveer wel hoe lang we willen blijven, dan geef je de langste periode aan dat je evt wil blijven, en kan je altijd eerder weer weg.

Is echt heerlijk, bevalt de camping om een of andere reden niet, ben ja na twee dagen weer weg, zonder ergens aan vast te zitten!
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.726
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2012, 08:02:41 am »

Vorig jaar van Luxemburg  waar het niet leuk was camping Harfenmule in Duitsland gebeld en gezegd dat we langs wilden komen voor onbepaalde tijd .
Dit was geen probleem .
eerste keer voor ons ook dacht eerst dat we misschien na 2 dagen weg moesten .
Maar er was nog plek genoeg op de camping  :)

Het jaar daarvoor mensen op Herfenmule aan zien komen toen de camping vol was .
De camping eigenaar heeft ze toen in zijn eigen tuin gezet  :)
Eerst wilden deze mensen maar 1 nachtje blijven maar na een weekje stonden ze er nog  :)
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2012, 08:22:13 am »

Als kind samen met mijn vader, en nu zelf ook nog steeds, wijzen wij voor we op vakantie gaan alleen het land aan waar we heen gaan. De rest zien we wel als we er zijn, dus plaats, gebied, camping is nog niet bekend van tevoren. Wij hebben hier nog nooit problemen mee gehad. Je zit nergens aan vast, dus geen stress, ik raak juist gestresst als ik perse ergens heen moet omdat anders de reservering verloopt of iets dergelijks.

Bevalt de camping waar je staat je niet, dan ga je gewoon weg, zelfs als je gezegd hebt dat je meer dagen zou blijven, je bent niet verplicht het aantal dagen dat je zegt te blijven. Soms valt een bepaalde omgeving tegen en ben je eerder uitgekeken en ga je daarom weg. Het is echt niet "not done"om eerder weg te gaan, in de vakantie geldt meestal: voor jou 10 anderen, die plek komt echt wel vol hoor!

Wij hadden het afgelopen mei nog: stonden we op een camping langs de romantische strasse in zuid Duitsland, waar 10 toerplaatsen waren en meer dan 100 vaste plaatsen. 's Ochtends bij het broodjes halen werden we gewoon weggekeken, dus dan blijf je ook niet met een gerust hart. Dus we hebben alles weer opgebroken en zijn verder gegaan. Uiteindelijk terecht gekomen op een camping bij Zell am See in de buurt na een schitterende rit over binnenwegen (wij nemen op vakantie als we op doorreis zijn als het even kan geen snelweg). Dus zo erg is het allemaal niet, je ziet juist dingen die mensen die plannen niet zien omdat ze naar die ene camping moeten!!!!
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2012, 09:33:35 am »

Wij doen niet anders. Ik pak een richt gebied, zoek daarin enkele leuke campings op, maak op een gegeven moment een keuze en zorg dat ik 1 ? 2 campings in de buurt heb. Klaar

Aankomen is zeggen dat je tussen de 3-8 dagen wil blijven. Als dat qua reserveringen niet past, dan hoor je dat wel. (heb ik pas 1x gehoord en toen is het met schuiven vd reserveringen opgelost). Zo niet, dan bepaal je lekker zelf hoelang je blijft.

Vergeet 1 ding niet : JIJ bent hier de klant! De camping moet blij met jullie zijn. Dan wordt je het andersom vanzelf.  Doorgaans zit dat wel goed hoor. Helemaal in Duitsland. De gemiddelde Duitser is enorm netjes en beschaafd. Stuk beter dan in NL.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Angel

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2012, 09:51:49 am »

Wanneer je dus op de bonnefooi gaat dan kom je aan op een camping en zeg je ik weet nog niet hoelang ik blijf zal bijvoorbeeld een kleine week zijn, maar betaal je dan achteraf pas (omdat je dan pas weet hoelang je blijft) Of moet je dan van tevoren al betalen en als je weg gaat geld terug vragen. Of moet een bepaalde "aanbetaling" doen?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2012, 10:07:12 am »

Wanneer je dus op de bonnefooi gaat dan kom je aan op een camping en zeg je ik weet nog niet hoelang ik blijf zal bijvoorbeeld een kleine week zijn, maar betaal je dan achteraf pas (omdat je dan pas weet hoelang je blijft) Of moet je dan van tevoren al betalen en als je weg gaat geld terug vragen. Of moet een bepaalde "aanbetaling" doen?

Ik ben niet anders gewend dan achteraf het aantal genoten nachten te betalen, zonder aanbetaling. Maar er zullen best campings zijn die dat anders willen regelen. Wij staan meestal op de wat kleinere (boeren)campings waar we inderdaad aangeven niet te weten hoe lang we zullen blijven.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2012, 10:52:36 am »

Nooit vooraf betalen. Vind ik ook gek.
Een camping die dat vraagt, voel ik me nooit vrij op en zal daar nooit langer blijven.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2012, 12:04:29 pm »

In de meeste gebieden gaat het prima, op strandcampings zal het wat lastiger kunnen zijn maar ook daar willen ze graag geld verdienen en zullen ze hopelijk meedenken.

Wij stonden vorig jaar aan de middelandse zee in Frankrijk en hoewel we daar met ver van te voren reserveren nog maar net een beschutte plek konden krijgen deden ze wel alle moeite om ons een andere plek aan te bieden toen wij nog wat langer wilde blijven omdat we het zo goed naar de zin hadden.
We moesten wel naar een onbeschutte plek berkassen maar het kon wel. Dus een klantgerichte camping doet veel voor je.

Eerlijkheid duurt het langst dus geef inderdaad aan of je 3 tot 8 dagen wilt blijven, willen of kunnen ze niet meewerken dan lekker naar een andere camping.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2012, 11:00:12 pm door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2012, 12:15:05 pm »

We stonden een keer in bretange op een kleine camping met nederlandse eigenaar. We zouden tot dinsdag blijven maar het weer sloeg om en zijn op zaterdag vertrokken dus 3 nachten eerder. De eigenaar werd boos en wij moesten deze nachten wel betalen en dat was balen
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2012, 12:22:51 pm »

Ik ben alleen maar gewend dat je voor een bepaalde periode betaald. Ongeacht geboekt of vastleggen bij aankomst. Achteraf betalen lijkt me wel een fijne optie.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2012, 01:59:38 pm »

Wat wij doen als we op de bonnefooi gaan als we op de camping aankomen en ze vragen hoelang we denken te blijven geven we aan dat we dat niet precies weten. Wij zeggen dus nooit we blijven 3 dagen of 4 of zo. Dit is nog nooit een probleem geweest!! Suc6 en een fijne vakantie.
Gelogd
Jevipro

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2012, 07:33:19 pm »

Gaan ook al jaren op de bonnefooi. Zoek een gebied met meerdere campings in de buurt. Mocht er geen plaats zijn, of de camping vind je niets heb je in de buurt nog andere mogelijkheden. Wij geven aan dat we niet weten hoe lang we blijven, ligt aan de camping :) Betalen doen we altijd achteraf.
Wel gaan we al op tijd naar campings zoeken, niet dat we om 17:00 uur nog iets moeten vinden. Groot voordeel is al meerdere malen verteld, leuke camping blijf je, geen leuke camping wegwezen!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2012, 08:23:20 pm »

 :off Al jaren vind ik jullie bonnefooi een geweldig woord, wij Vlamingen gebruiken dat woord niet, ;). Spreken jullie dat dan ook op zijn Frans uit? ter info: Wij gaan (in ons dialect) op de wilde boef ;)

Helaas ik kan geen "echte" ervaringen delen wij boeken onze kampeervakantie liefst vooraf omdat we echt in het hoogseizoen gaan en echt wel wat eisen hebben  :X
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #14 Gepost op: juli 10, 2012, 08:28:12 pm »

Wij spreken het niet uit op zijn frans. Gewoon bonne en fooi maar dan aan elkaar en zonder het en woordje er tussen
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal