Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd  (gelezen 18349 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: juli 10, 2012, 08:41:02 pm »

Ik vind die 'op de wilde boef' fantastisch!!!!  :#
Die ga ik voortaan gebruiken! :J
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Bosje

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2012, 07:16:45 am »

Ja prachtig, wij gaan dit jaar voor het eerst 'op de wilde boef'  :J (geweldige uitdrukking).
Goed om al deze reacties te lezen. Ikwerd wel gewaarschuwd, dat in de ardeche de mogelijkheid beperkt is ivm drukte.
Iemand ervaring in die streek?
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #17 Gepost op: juli 11, 2012, 09:27:13 am »

Vorig jaar zelfs nog op Le Pommier kunnen staan zonder reservering. Kon eigenlijk maar voor 1 nacht, maar als we wilden konden we langer blijven maar dan meteen vanaf een hele week. En da's een camping die vanaf dag 1 van de reserveringen met een wachtlijst moet werken. Scheelt wel als je bij ze op de stoep staat, dan zullen ze je niet snel wegsturen. Heb van anderen die er vaker komen begrepen dat het na Vallon Pont d'Arc een stuk rustiger is.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #18 Gepost op: juli 11, 2012, 06:26:58 pm »

Op de bonnefooi is leuk en wat spannender dan al maanden van tevoren een camping boeken. Sommingen zoeken alles uit, inclsuief de hoeveelheid schaduw op plekkie 28 op 10 augustus om kwart over 9...

Voordeel van niet boeken is dat je lekker flexibel bent, regent het tegeel: Klappen en wegwezen? Valt de camping tegen: Klappen en wegwezen! UItgekeken: Klappen en wegwezen!

Juist voor die flexibiliteit heb je een vouwwagen bij je.

Dus laat je verrassen, een enkele keer zul je pech hebben, maar meestal kom je juist op leuke campings terecht.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #19 Gepost op: juli 11, 2012, 06:39:14 pm »

Wij vinden het uitzoeken en reserveren ook juist zo leuk, da's ook al vakantiegevoel  :>
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Bosje

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #20 Gepost op: juli 11, 2012, 07:39:45 pm »

regent het tegeel: Klappen en wegwezen?
:**

Nou zo ver gaan wij niet hoor; helemaal naar China voor gele regen!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #21 Gepost op: juli 11, 2012, 07:47:56 pm »

Dank voor alle reacties, ga weer een stuk zekerder deze vakantie in! En we zien wel waar we uitkomen, gaan een beetje het betere weer opzoeken, vooralsnog steeds bijna alleen in het zuiden.

Ik heb nu juist meer voorpret dan ooit met alle campings op het net bekijken om een beetje in alle uithoeken vrij vlot naar een camping te rijden die ons wel wat lijkt, heb er er een paar honderd teveel gezien, maar soms zijn een paar foto's voldoende om 'n camping met een dikke streep weg te strepen!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #22 Gepost op: juli 11, 2012, 08:55:28 pm »

Precies. Heb zoveel campings waar ik naar toe wil dat ik 3 weken kan gaan werken en 49 weken vakantie nodig heb. ::)
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #23 Gepost op: juli 11, 2012, 09:08:05 pm »

Ja prachtig, wij gaan dit jaar voor het eerst 'op de wilde boef'  :J (geweldige uitdrukking).
Goed om al deze reacties te lezen. Ikwerd wel gewaarschuwd, dat in de ardeche de mogelijkheid beperkt is ivm drukte.
Iemand ervaring in die streek?

we zijn in het voorjaar nét onder de ardeche geweest, aan de revier Céze.
ligt net buiten het toeristisch gedeeldte en op slechts 30km van de beroemde Pont Ardeche.

er zijn diverse grote en kleine campings waar in het hoogseizoen niet hoeft te reserveren.
er zijn ook verschillende campings met nederlandse eigenaren
Gelogd

Hanneke

  • Gast
'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #24 Gepost op: juli 11, 2012, 10:50:34 pm »

Reserveren doen we niet vaak, ligt eraan waar heen gaan. Meestal valt het alleen maar tegen. We zoeken wel wat uit,maar komen 9 vd 10 keer toch ergens anders terecht. Dit jaar gaan we naar toscane en aan gezien we een simpele kleine en voor italiaanse begrippen goedkope camping willen, hebben we nu wel gereserveerd....maar normaal...niet nodig
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2012, 10:15:56 pm »

Vorig jaar zijn we in de schoolvakantie ' op de wilde boef ' naar de omgeving cap d'agde geweest in Frankrijk. Dat is ons niet heel erg goed bevallen. We hebben pas na ongeveer vijftien telefoontjes vanuit de auto een camping gevonden waar we drie dagen konden blijven. (later bleek langer mogelijk) maar goed, moet eerlijk zeggen dat ik na een paar telefoontjes best baalde.
Dit jaar wilde we eigenlijk weer op de bonnefooi. Maar om die 'startstress' te voorkomen wilde de eerste camping voor een paar dagen vastleggen. Maar ook nu hebben we via internet vele campings bekeken en een paar gebeld. Maar alles vol. Vanaf de week dat wij vertrekken is er op meerdere plekken ruimte. Dus ik denk dat wij net vakantie hebben in het 'hoge hoogseizoen'.
We hebben nu maar besloten om naar Kroatië te gaan.
Oja, bij  camping die wij hebben bezocht moesten we vooraf betalen. Maar dat schijnt in dat gebied heel normaal te zijn.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #26 Gepost op: juli 13, 2012, 07:58:47 am »

 :off Voor alle duidelijkheid je spreekt boef uit met een gedempte, korte "oe"  ;) ik zou niet willen dat heel Nederland als een boef op vakantie vertrekt  :#
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #27 Gepost op: juli 13, 2012, 09:28:42 pm »

:off Voor alle duidelijkheid je spreekt boef uit met een gedempte, korte "oe"  ;) ik zou niet willen dat heel Nederland als een boef op vakantie vertrekt  :#
misschien is dat wel om onherkenbaar de wilde buuf te ontlopen...  :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #28 Gepost op: juli 14, 2012, 07:13:06 am »

Altijd op de bonnefooi. In Oost Europa nooit een probleem. Daar kun je ook niet reserveren en blijf je zolang je wilt. Betalen na afloop.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jacoos

  • Gast
Re: 'Op de bonnefooi', ervaringen gevraagd
« Reactie #29 Gepost op: maart 17, 2013, 05:11:09 pm »

Wij zouden ook zo graag op de bonnefooi willen gaan. Maar ik herinner me nog slepende tochten met mijn ouders langs campings die het net niet waren. Dit jaar geprobeerd om onze camping van vorig jaar (Les 2 rivieres, La Celle en Morvan) nog eens te boeken voor een week, in januari. Maar die was al vol! Een paar jaar geleden gingen we in Bretagne op de bonnefooi naar een camping met NL-eigenaar. We hadden gezegd dat we een week tot 10 dagen zouden blijven. Stond de eigenaresse na een week aan onze ontbijttafel, of we niet even snel zouden inpakken, want de nieuwe mensen kwamen over een uurtje... Geen goede ervaringen dus. En toch stuit het me tegen de borst. Want kamperen is vrijheid, toch???
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal