Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?  (gelezen 16081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast

Tja, nog een paar dagen en dan vertrekken we richting toscane. We hebben een abonnement op regen....waar we ook heengaan. Nu is het al weeeeeken prachtig weer, maar net in die week dat wij gaan...onbestendig :-( ...wel warm, dat dan weer wel, maar ik ben zooo klaar met die regen ( en een buitje tegen het stof is best lekker, als het maar niet onweert)
Wat doen jullie? Kijken jullie ook 2x per dag op de verschillende weersites of maak kk mezelf helemaal gek en moet ik het gewoon niet doen?iemand nog een goede tip, behalve weeronline, voor toscane?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2012, 10:43:36 pm »

Klopt....
wij kijken ook elke dag hoe de voorspellingen zijn....
As zondag gaan we 2 wekwn vlieland...... we volgen de voorspellingen dagelijks
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2012, 10:51:31 pm »

Je maakt jezelf alleen maar gek. Dus geen weerbericht voor mij.
Ik ga straks eens naar het zuiden rijden en als het stopt met regenen, dan klap ik de kar open  :#
Gaat het dan alsnog regenen, zie hierboven.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2012, 11:16:05 pm »

Lijk maar eens op 6 verschillende weersvoorspellingen van 1 week.

Dat scheelt al zeker minimaal 10% op neerslag en dergelijke.

Buienradar werkt in Nl het beste. Voornamelijk dat je de satelietbeelden kan zien van de wolken.

Deze wordt ook het meeste gebruikt in de schilderbranche.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 11:42:01 pm »

En zelfs de buienradar liet me, ondanks mooie radarbeelden, afgelopen vrijdag als een verzopen katje achter...
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.358
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2012, 11:56:09 pm »

soms wel, maar waar ik vooral veel naar zit te koekeloeren zijn webcams van de omgeving.
Gelogd
Adventure Awaits

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2012, 12:02:14 am »

Ik kijk de laatste tijd toch wat vaker naar de verwachtingen op weer.nl  en Meteofrance dan normaal en de vooruitzichten zijn GOED vanaf het moment dat wij in Frankrijk zijn, dus daar ga ik dan maar van uit, al was het maar om optimistisch te blijven  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2012, 12:15:11 am »

Tja, als ik mn weerbericht mag geloven kan ik bij de Middellandse Zee stoppen...

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 01:46:11 am »

Ja, af en toe kijken hoe en wat en dan na een aantal de beste kiezen en daar in geloven :#

Als iedereen er vanuit gaat dat hij/zij mooi weer heeft tijdens de vakantie wordt het toch ook een zootje qua weer ;)
Snap wel dat je klaar bent met de regen hoor, wie niet. Laat het weer maar over je heen komen, vakantie is wat je er zelf van maakt, geniet van de mooie momenten :J Een super vakantie gewenst :J
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2012, 07:20:40 am »

Ik kijk ook een paar keer per dag en wordt er helemaal gek van. nu ben ik alleen nog maar aan het kijken om een weekendje weg te gaan in Nederland, maar dat zit er dit jaar niet in ben ik bang voor. Dan maar hopen op goed weer over een maandje in Zuid-Fankrijk. ik kijk naar deze sites, maar ja daar zit ook al zoveel verschil in:

www.accuweather.com
www.weeronline.nl
www.buienradar.nl
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2012, 07:29:43 am »

Ik word op kantoor altijd spottend 'het weervrouwtje' genoemd omdat ik wel 6 tot 10 weersites in mijn favorieten heb staan.

Met een vakantie 'op de wilde boef ;)' voor de boeg en een niet vast bepaald gebied in Duitsland waar we heen gaan, ben ik nu zo mogelijk nog fanatieker in het vergelijken! De voorspellingen voor eind volgende week, die mogen zo blijven :> :> :>!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2012, 07:49:42 am »

Ik heb ook altijd een abonnement op slecht weer, dus wij hadden vorig jaar in Toscane én in Marokko precies hetzelfde. De weken ervoor en erna prachtig weer en toen wij er zaten wisselvallig.

Toch zijn de temperaturen daar zodanig dat het er best goed te doen is en je altijd wel wat uurtjes zon hebt. Wij hadden in Toscane vaak 's morgens regen en lagen 's middags aan het zwembad. Gelukkig was er animatie, zodat ons zoontje zich ook 's morgens lekker kon vermaken en wij gewoon lekker een boekje konden lezen of zo.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Stori

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2012, 08:58:55 am »

Oef, ik ben dus toch niet alleen. Wij hebben ook een abonnement op regen, ook al gaan we op de wilde boef. In mei dit jaar 1700 km gereden om in Spanje in de regen en de kou te zitten terwijl het thuis mooi weer was en op 12 dagen vakantie was dat aantal km's wel het max op zoek naar de zon.
Ik heb bij mijn favorieten een mapje "Weer" en daar zitten 21 links in en ja ik word daar soms gek van, maar ik kan het niet laten. Ik weet zelfs van bijna elke site wanneer die vernieuwd worden in de loop van de dag.  :)

Om terug te komen op de vraag naar een weersite voor Italie: www:tempoitalia.it is een goeie. Vergeet vooral Weeronline.nl, die is veel te optimistisch waar je ook gaat.

En mijn collega's zeggen: vooral geen vakantie plannen in de periode dat Stori vakantie neemt, hoe zou dat komen???
En Hanneke, ik heb pas terug vakantie in september, misschien een goed teken en slechter dan hier nu, kan toch bijna niet?
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2012, 09:58:48 am »

Nope, maar het wordt alleen maar wisselvalligee zag ik....hebben wij weer...ach ja, het kan altijd nog omslaan
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kijken op de weersites? Verstandig of maakt het jezelf alleen maar gek?
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2012, 12:52:01 pm »

Ik zit ook altijd te kijken. Stom maar ik kan het niet laten. Ik ben euforisch als ik een zon zie staan en depri als ik regen zie staan.... En wat helpt het eigenlijk, niks. Ik neem me dan voor om niet te kijken en het te nemen zoals het komt, dat hou ik dan welgeteld één dag vol. Dus eigenlijk maakt het mij gek, maar so what dat ben ik toch al ::)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal