Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?  (gelezen 3915 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bossie82

  • Gast
Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Gepost op: april 23, 2013, 09:58:26 pm »

Hallo allemaal,

Na een lange zoektocht naar een 2e hands vouwwagen zijn er nog 2 in de race: Alpenkreuzer Parade en Roadmaster Family S.

Het grootste verschil lijkt mij in de keuken te zitten. Bij de Parade draai je deze naar binnen in de bak, bij de Roadmaster zit deze los achterop.

Heeft iemand ervaring met 1 of beide systemen? Wat werkt prettig en waarom?

Bedankt! Groet, Kaj.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2013, 10:20:24 pm »

bij de roadmaster kan je de keuken zelfs buiten op een veldje zetten als het in de wagen te warm is.............
ja, heb er zelf ook 1, bijgenaamd grootmaster( ivm de tussentent)  I:
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2013, 10:24:51 pm »

Ik ben niet bekend met de Roadmaster,  wij hebben wel een Alpenkreuzer gehad.

Ik vond de keuken fantastisch, veel opbergruimte, onderweg te gebruiken, kan aangekoppeld blijven aan de wagen tijdens de vakantie, en kan ook los worden gebruikt (  dus ook buiten).

Ik zou graag deze keuken weer aan mijn Tago willen hebben.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Reactie #3 Gepost op: april 24, 2013, 09:11:00 am »

De keuken van de parade zit in de wagen waardoor je minder opbergruimte overhoudt. Volgens mij houdt dat door de smalle wielbasis sowieso al niet over.

Ik vind de keuken van de roadmaster overigens niet het visitekaartje. Vooral de vak-indeling had van mij iets praktischer gemogen.
maar met een beetje handigheid is daar wel wat moois van te maken.

Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2013, 10:14:01 am »

De keuken van de parade zit in de wagen waardoor je minder opbergruimte overhoudt. Volgens mij houdt dat door de smalle wielbasis sowieso al niet over.

Ik vind de keuken van de roadmaster overigens niet het visitekaartje. Vooral de vak-indeling had van mij iets praktischer gemogen.
maar met een beetje handigheid is daar wel wat moois van te maken.

 ?? Smalle wielbasis? doel je hiermee op de AK? deze is niet smaller dan een ander type VW.
De keuken van de Parade zit idd binnen de wagen, je moet met inpakken dus een beetje opletten anders kun je hem lastig in en uitdraaien onderweg.
Wel vind ik de keuken van de AK te laag (wij zijn beide vrij lang) dus hier ga ik nog wel een aanpassing maken om hem nog hoger te kunnen zetten.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Type keuken - draai in de Parade of aanhangend in de Roadmaster?
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2013, 10:21:39 am »

Persoonlijk gaat mijn voorkeur meer uit naar een 'aanhangende' bermkeuken zoals bij de Roadmaster, dit omdat die in de bak verder geen ruimte inneemt.
Datzelfde geldt overigens voor meerdere merken, onze jametic keuken is ook op die manier bevestigd:
http://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/e/keukens_1.jpg

Ik ben wat minder gecharmeerd van de naar binnen klappende keukens, maar heb als enige voorbeeld de camp-let gezien, en die is denk ik kleiner dan de parade.

De holtkamper keukens zijn doorgaans ook erg handig, kun je soms zelfs kiezen of je ze achteraan of op de dissel wilt meenemen, vindt ik een erg mooi systeem (meest practische keuken die ik gezien heb):
http://www.holtkamper.nl/Image.axd?f=cms/Data/media/Afbeeldingen/Producten/Kampeerkeukens/Greenbox/Greenbox2.JPG.jpg&v=20120804112513&o=6|942|524|2|2

De mooiste keuken die ik zelf tot nu toe gezien heb is ook een holtkamper, is wel iets minder practisch dan de hierboven genoemde disselkeuken (i.v.m. ontbreken deurtjes/laatjes):
http://www.holtkamper.nl/Image.axd?f=cms/Data/media/Afbeeldingen/Producten/Kampeerkeukens/Kyte%20keuken%20(3).jpg&v=20120717164907&o=6|942|524|2|2


Volgens mij moet je vooral kijken of de keuken biedt wat je nodig hebt, en of je in de wagenbak nog voldoende plek overhebt om alles mee te nemen, als je beide vragen bevestigend kunt beantwoorden zal het verder niet zo heel veel verschil maken denk ik.
« Laatst bewerkt op: april 24, 2013, 10:30:20 am door hurenkam »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal