Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: HELP !!! KEUZES  (gelezen 1869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pyrostyle

  • Gast
HELP !!! KEUZES
« Gepost op: mei 02, 2013, 03:34:44 am »

Hallo allemaal,

Mijn eerste berichtje op het forum en ik weet ook niet of het de goede plaats is  :X
Ik zal mij even snel voorstellen: mijn naam is Peter, getrouwd en trotse vader van 2 dochters van bijna 2jaar en 3 maanden oud.

Wij willen dit jaar op vakantie met een klapkar inplaats van een tent en zijn hier dus naar op zoek.
Er zijn een aantal voorwaardes die we gesteld hebben:

De wagen moet redelijk makkelijk op te zetten zijn.
we zijn erg gesteld op wat ruimte dus er moet een grote tent bij zitten.
We willen er minimaal een jaar of wat mee weg kunnen dus vanaf een leeftijd vanaf 2003 leek me rieel ??
Budget tot ongeveer 3250 euro  :nl

Nou wat gekeken te hebben viel mijn oog op neerlands product Gerjak  :K
Ik weet dat het bedrijf failliet is geweest, een doorstart heeft gemaakt en zich op dit moment niet meer richt op vouwwagens ?!
Heeft dit nog van invloed op het product in de toekomst.

Het type Gerjak Tago Indian leek mij een geschikte kandidaat omdat het slaapvertrekt met gasveren uit te klappen is en snel op te zetten is. Ook de ruime leefruimte van 5 bij 3 meter leek mij geschikt.  KK

Graag zou ik jullie mening willen weten en eventueel gebruikservaringen. Is er een alternatief of is dit een mooie keuzen ?? .
Ik heb veel van het forum gelezen maar kan me er zo niet een weg in banen met het idee dat ik het antwoord heb gekregen wat ik zocht.  I: :zw

Ik hoop wat te horen.



« Laatst bewerkt op: mei 02, 2013, 05:58:18 am door pyrostyle »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: HELP !!! KEUZES
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2013, 01:45:43 pm »

De Gerjak Tago Indian is een typische dubbelklapper. d.w.z. de wagen klapt naar 2 kanten open en je bouwt er vervolgens een voortent aan die op een frame van losse stokken staat. Daaraanvast komt meestal nog een luifel. Deze vouwwagens zien er uit als een bungalowtent.
Van dit soort wagens zijn er heel veel. De Roadmaster family is er ook één van.
Deze wagens hebben als nadeel dat ze niet zo snel op te zetten zijn maar als voordeel dat ze veel ruimte bieden. De breedte van de tent is iets meer dan 3x de wagenbreedte. ca 5 meter
Dat maakt ze vooral geschikt om 1x op te zetten voor een vakantie van een paar weken. Of bij wat onzekerder weer waarbij je meer van de binnenruimte gebruik zult maken.
Een bekend type is de Jamet Arizona
Er zijn tegenwoordig ook wat variaties hierop met bijvoorbeeld een tunnelvoortent.

Dan is er nog een grote groep enkelklappers. Deze klappen naar 1 kant open. En vervolgens klap je de voortent ook meteen open.
Deze wagens zijn sneller te klappen, maar bieden niet zoveel ruimte. De breedte van de tent is iets meer dan 2x de wagenbreedte. ca 3-3,5 meter. Dat maakt ze geschikter voor korte tripjes of om mee te trekken.
Een bekend type is de Trigano Odyssee

Dan is er nog een groep rest zoals bijvoorbeeld Holtkampers. Daar zitten hele snelle klappers bij, maar ook deze bieden doorgaans minder ruimte dan een dubbelklapper. Daarnaast zijn ze vaak relatief prijzig. Ze zijn ook vaak zeer afwijkend van vorm, wat voor sommige mensen een sterke aantrekkingskracht heeft.

De 3 bovengenoemde varianten zijn er met een hard deksel of met een afdekzeil. Dat kan ook een belangrijke afweging zijn

Volgens mij heb je dan de grootste verschillen wel gehad. Ik zou eerst hier een keuze uit maken en vervolgens binnen zo'n groep de detailinvulling bepalen. Voor 3250 kun je zeker wel wat leuks vinden.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal