Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch  (gelezen 10521 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Gepost op: mei 12, 2013, 09:41:21 pm »

Deze meivakantie hebben we doorgebracht op De Lemeler Esch. De planning was om de zondags naar Oostenrijk of Italie te rijden. Door ziekte van onze dochter en de twijfels van een lange rit bij een hoogzwangere vrouw hebben we (gelet op het voorspelde weer) gebeld of er nog plek was voor 10 dagen op de Lemeler Esch. We zijn uiteindelijk de woensdags vertrokken toen onze dochter weer was opgeknapt.

De camping is (naast het feit dat we het erg hebben getroffen met het weer) zeer goed bevallen. De camping beschikt o.a. over een enorm veld voor enkel tenten en vouwwagens. Bij aankomst viel meteen op dat er overal op de camping vouwwagens stonden! We hebben er heel wat gezien en met grote diversiteit. Te veel om om te noemen. Het voelde bijna als een klapweekend!
De plekken op het veld zijn enorm ruim en autovrij. Andere delen van de camping zijn naar keuze niet autovrij. Er zijn karren beschikbaar voor de boodschappen.

De camping is een natuurcamping maar wij vonden het vooral een gezellige camping in een natuurlijke omgeving. Voor de kinderen is er een vrij groot speelbos waar met water, touwen, aanwezig houtstronken en takken etc. van alles kan worden gedaan! Ook een hut bouwen kan. Er is bovendien een speelvijver aanwezig met een cm of 15 á 20 water. Er kan dus echt buiten worden gespeeld! Genoeg schone kleren meenemen!
Hiernaast zijn er voor de kinderen diverse speeltoestellen en een animatieteam beschikbaar. Hiervan maakte onze dochter dankbaar gebruik. Ook een zwembad ontbreekt niet. 

Net buiten de camping ligt een prachtig natuurgebied waar de wandelaar en ook fietser (mountainbikeroutes) aan zijn trekken komt. Er werd ook een tocht georganiseerd met een boswachter door het gebied.

Het (verwarmde) sanitair was prima. Bij aankomst ontvingen wij twee SEP-keys waarop in principe voldoende tegoed staat om je gedurende het gehele verblijf te kunnen douchen, wij hadden nog tegoed over. Heet water voor afwassen was gewoon gratis en LOEIheet.

De camping is ons zo goed bevallen dat we er zeker nog eens naartoe gaan. Voor de organisatoren van het klapweekend: ze ontvangen ook groepen volgens de website.. 

http://lemeleresch.nl/






« Laatst bewerkt op: maart 25, 2015, 05:21:51 pm door Klavertjes »
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: NL: De Lemeler Esch
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2013, 10:28:54 pm »

onze eerste kampeer ervaring was op de lemeler esch. Dat was super. Zodat we vele jaren hier naar toe gegaan zijn. We stonden altijd op het grote autovrije veld. Kopje koffie, krantje erbij en de kids aan het spelen
Gelogd

Boraxx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Bedouin 25th anniversary
Re: NL: De Lemeler Esch
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2013, 10:35:17 pm »

Klinkt goed.  ;)
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: NL: De Lemeler Esch
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2013, 10:58:40 pm »

Zekers een hele leuke camping, alleen mogen onze viervoetige vriendjes hier niet komen!!   ::)
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: NL: De Lemeler Esch
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2013, 07:00:11 pm »

Zekers een hele leuke camping, alleen mogen onze viervoetige vriendjes hier niet komen!!   ::)

Wilde ik net de website gaan bewonderen..hoeft dus niet...wij hebben ook 2 viervoeters.....helaas.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: NL: De Lemeler Esch
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2013, 07:54:43 am »

Voor de organisatoren van het klapweekend: ze ontvangen ook groepen volgens de website.. 

 :J  leuk voor het volgende weekend   ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

DannyST

  • Gast
Re: NL:Overijssel:Lemele:De Lemeler Esch
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2014, 12:39:26 pm »

Lemeler Esch... Die staat vanaf nu op onze short-list.

Nog een ANWB Camping Key Europe (CKE) camping ook; lekker voordelig overnachten  O0

http://www.anwb.nl/kamperen/voorbereiding/camping-key?gclid=CJjsutif8bwCFQoYwwoddyYALg
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: NL:Overijssel:Lemele:De Lemeler Esch
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2014, 08:40:02 pm »

Blij om te horen dat dit een leuke camping is, wij gaan 'm komend weekend bezoeken. :)
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #8 Gepost op: september 24, 2017, 09:17:57 pm »

Afgelopen weekend hebben we een nacht doorgebracht in een trekkershut op deze camping. Afgelopen zomer stonden mijn ouders op deze camping. Ik heb hier dus niet zelf gestaan met de vouwwagen maar genoeg ervaring om te delen dat dit een erg leuke camping is die volgens mij zeer geschikt is voor tenten en vouwwagens.



* Vriendelijk: 8
* Sanitair: 8
* Schoonheid van de camping zelf:9
* Animatie team: nvt
* Voorzieningen:9
* Eet gelegenheden op de camping: 7


Camping: Er is een enorm groot veld waar alleen tenten en vouwwagens mogen staan. Op de overige velden staat alles door elkaar. Er zijn zeer veel originele speeltoestellen op deze camping die passen bij een natuurcamping. Veel klautertoestellen, schommels waterpompen , vuurschaal om een kampvuur te maken en een poel waarin gespeeld kan worden. Voor de warme dagen is er een openlucht zwembad. Verder is er een grote vliegerweide waar kinderen kunnen spelen. Persoonlijk vind ik het fijn dat er geen honden zijn toegestaan op de camping.


Ligging: De camping ligt aan natuurgebied de Lemelerberg. De camping is startpunt voor wandelroutes, zodoende lopen er ook niet gasten over de camping. Het hoogste punt (Archemerberg) ligt op dik 20 minuten lopen. Aanrader als de heide in bloei staat. Bij goed zicht kan je Zwolle zien liggen.


Sanitair: Je krijg een key met hierop 6 minuten douchetegoed per dag. Dit kan je opladen bij het sanitairgebouw maar het is onduidelijk hoeveel minuten je krijgt per euro. De douchehokjes zijn ruim en de douche heeft een prima straal. De WC hokjes zijn wat krap, ik stootte een aantal keer mijn elleboog aan de WC rol.
Wat ik niet begrijp is dat je in het toilet je handen niet kan drogen na het handen wassen.


We hebben geluncht in het boscafé op de camping. Dit was prima maar niet bijzonder. Er is een winkeltje met een beperkt assortiment voor hoge prijzen.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #9 Gepost op: september 26, 2017, 03:34:16 pm »

Ik ben hier van de zomer ook geweest met mijn zoon van 10, ik sluit mij hier bij aan.

Aanvulling mbt het zwembad: is klein maar fijn, toen wij er waren was het niet opperbest weer. Bij mooi weer zie ik het snel te vol stromen. Voornamelijk bedoeld voor de kinderen.

Cijfer 7,5


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2017, 11:11:50 am »

Dank jullie wel voor de aanvullingen! De camping stond al op onze overzichtskaart maar aanvullingen op recensies zijn altijd welkom  :J
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2023, 07:57:07 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #11 Gepost op: juli 28, 2019, 12:56:39 am »

Meivakantie 2018 gestaan, super camping en omgeving!
Grote plekken op veld, zandbakje in het midden, geen caravans op veld, geen herrie. Autovrij!

Kids waren toen 8 en bijna 6. Ze willen nog eens terug. Het knutselen in de ochtend vonden ze heel leuk. Ook een spel in het bos was leuk.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2020, 04:51:29 pm »

Zojuist geboekt: In juli 2020 gaan wij hier opnieuw een weekje naar toe! Eerst 5 nachten op een basisplaats-autovrij, daarna nog 2 nachten op het tentenveld-autovrij. Leuk!

(Momenteel, 2e pinksterdag, is het zwembad open, 6 rondes per dag, steeds 20 mensen in het grote bad en 8 in het kleine, op inschrijving. Het knutseluur verwacht ze ook wel van de zomer, maar zonder kijkende ouders erbij).
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2021, 05:05:31 pm »

Afgelopen weekend weer terug geweest naar deze fijne camping. Heerlijk genoten van de rust. We stonden op het tentveld waar je alle ruimte hebt.


Er zijn tov mijn vorige review een aantal zaken veranderd. Het vliegerveld is er niet meer. Deze is nu begroeid met hoog gras. Dat past ook wel bij de camping.


Voor het douchen heb je geen betaalkey meer nodig. Douchen is nu gratis en gaat met een drukknop, dat vind ik persoonlijk minder fijn. Fijn is dat het nu wel mogelijk is om je handen af te drogen bij de toiletten.

Dit blijft een topcamping en zeker in de late zomer met de bloeiende heide een absolute aanrader.
Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: NL: Overijssel: Lemele: De Lemeler Esch
« Reactie #14 Gepost op: september 09, 2021, 11:57:20 pm »

Wij hebben hier in juni een weekje gestaan. Prachtige, goed verzorgde camping in een mooi gebied. Je loopt of fietst zo de heuvels in en de heide op.
Enige verbeterpunt betreft in onze optiek de privé sanitair units. Die wij hadden was verouderd, smoezelig (schimmel) en heel erg krap. Omdat je er toch best veel voor betaalt, valt dat een beetje tegen.
Desalniettemin een prima verblijf gehad.
Wij stonden er met zijn tweetjes, op een ruime plek met genoeg privacy. Kom je hier met kinderen of wil je meer aanspraak dan is het tentenveld echt een aanrader.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal