Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: dilemma...  (gelezen 9290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twice3

  • Gast
dilemma...
« Gepost op: mei 15, 2013, 09:35:52 pm »

Wie kan mij duidelijkheid geven in mijn hoofd...
Afgelopen week heerlijk weggeweest met onze Trigano Odyssee safari uit 2009. ik liep er tegenaan dat ik veel moeite had met het slepen van de keuken omdat ik flink last heb van een hernia. Regelmatig viel er regen en zaten we binnen. Best krap met 6 personen (vriendje van onze zoon was ook mee). Ik heb er nl ook 2 kastjes in staat die ik vind dat ik echt nodig heb hahaha. Wel heerlijk veel ruimte onder het bed en met een inritsbaar kuizeil die zijn dienst toen heeft bewezen. Bed is 1.40mtr breed

Afijn; Ik ontmoette daar mensen met een combi camp Venezia...groter bed 1.60mtr , geen gesleep met de keuken,iets grotere voortent, de kastjes zouden op de deksel kunnen staan en nemen dus geen plek weg van de voortent, maar geen inritsbaar kuipzeil en veel minder ruimte onder het bed.

Toen ontdekte ik ook de combi camp country...geen gesleep met de keuken, iets grotere voortent, de kastjes zouden op de deksel kunnen staan en nemen dus geen plek weg van de voortent, veel ruimte onder het bed, maar geen inritsbaar kuipzeil, en bed gelijk aan de Trigano.

Waar zouden jullie voor gaan? Graag MET reden erbij. Ik hoop eigenlijk dat jullie met opmerkingen komen waardoor ik duidelijkheid krijg voor mezelf. Wanneer ik de Trigano Odyssee 2009 zou verkopen dan kan ik er voor dat bedrag een ccv of ccc uit 2003/2004 want ik wil er geen geld meer op toeleggen

Groetjes Natascha
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: dilemma...
« Reactie #1 Gepost op: mei 15, 2013, 09:44:11 pm »

De binnen ruimte van een odyssee is idd klein als met 4 of meer man binnen zit.
Wij zijn met 3 man en hebben met de odyssee een aantal jaren terug ook veel binnen moeten zitten dat is wel te doen met zijn 3e en 4 moet ook nog wel kunnen.
Betreft de keuken zijn er oplossingen om er wieltjes eronder te zetten.
Wij vonden dit ook  erg zwaar.
De cc of ccc is ook een erg mooie vervanger voor de odyssee je kan ook nog bij trigano kijken en dan bij de Alpha.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: dilemma...
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2013, 09:47:08 pm »

Kijk ook eens naar de trigano Alpha.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

nikkel1964

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2013, 09:48:42 pm »

Toen ontdekte ik ook de combi camp country...geen gesleep met de keuken, iets grotere voortent, de kastjes zouden op de deksel kunnen staan en nemen dus geen plek weg van de voortent, veel ruimte onder het bed, maar geen inritsbaar kuipzeil, en bed gelijk aan de Trigano.

De Country (en wellicht ook de Valley) heeft vanaf 2011 w?l een inritsbaar kuipzeil. V??r de voortent is nog een normale of varioluifel te plaatsen. Wij hebben de vario, biedt een ideale extra beschutting bij zon, maar bij regen zorgt deze luifel voor een droge instap. Ander groot voordeel van deze wagen vind ik de modulaire opzet: alleen wagentent, kleine luifel er bij, grote luifel erbij, wanden naar behoefte inritsen, enzovoorts.
Gelogd

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #4 Gepost op: mei 15, 2013, 09:57:38 pm »

Wat dacht je van de goedkoopste, meest praktische en snelle oplossing: verkoop die 2 kastjes, want je kunt echt zonder, koop voor dat geld wielen voor onder de keuken en geniet nog van je odyssee!
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: dilemma...
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2013, 10:01:09 pm »

koop voor dat geld wielen voor onder de keuken en geniet nog van je odyssee!
Ook met wielen moet je nog steeds (zij het minder) tillen. Ook verplaatsen over ongelijke grond kost kracht en energie. En dat lijkt me met een hernia niet gewenst.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
dilemma...
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2013, 10:12:42 pm »

Ik ga helemaal met de tip van Alex mee: Trigano Alpha. Al heeft de CCC dacht ik tegenwoordig ook een inritsbare kuip. De Alpha op zeker.


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2013, 10:14:13 pm »

Ook met wielen moet je nog steeds (zij het minder) tillen. Ook verplaatsen over ongelijke grond kost kracht en energie. En dat lijkt me met een hernia niet gewenst.

Uiteraard is dat zo, en ik bagatelliseer een hernia zeker niet, maar soms is een kleine verandering (iets meer ruimte creëren en de keuken gemakkelijker verplaatsbaar maken) effectiever dan een grote verandering (een hele "nieuwe" vouwwagen, die wellicht ook niet optimaal is).
Gelogd

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2013, 10:14:59 pm »

Ik ga helemaal met de tip van Alex mee: Trigano Alpha. Al heeft de CCC dacht ik tegenwoordig ook een inritsbare kuip. De Alpha op zeker.


// Marcelino Pane e Vino \\
Een alpha is niet te krijgen voor het genoemde budget.
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: dilemma...
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2013, 10:26:06 pm »

Een alpha is niet te krijgen voor het genoemde budget.

Een CC met inritsbaar kuipzeil ook niet deze zijn van na 2009 meen ik.
Gelogd

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2013, 10:28:35 pm »

Een CC met inritsbaar kuipzeil ook niet deze zijn van na 2009 meen ik.
Inderdaad, wij hebben nu een inritsbaar kuipzeil en persoonlijk zou ik niet meer zonder willen, maar dat is persoonlijk natuurlijk
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: dilemma...
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2013, 10:29:00 pm »

Een alpha is niet te krijgen voor het genoemde budget.
Zie nergens een budget. :?
Maar van de week stond er 1tje op mp vanaf 5000 euro bieden.
3 jaar oud volgens mij.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: dilemma...
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2013, 10:33:17 pm »

Wellicht is een camplet een optie. Tegenwoordig met gasveer, en ook een keuken die je alleen naar buiten hoeft te draaien. Deze blijft aan de kar hangen, je hoeft dus niet te tillen. Tegenwoordig zijn ze er ook met bagageruimte onder het bed en met inritsbaar kuipzeil. Ik weet niet precies vanaf welk bouwjaar, en in hoeverre de bagageruimte eventueel bij oudere types achteraf is te plaatsen. De Camplet is over het algemeen goedkoper dan de Alpha en zeker goedkoper dan de Combi Camp's.
Gelogd

villeke

  • Gast
dilemma...
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2013, 10:33:20 pm »

Zie nergens een budget. :?
Maar van de week stond er 1tje op mp vanaf 5000 euro bieden.
3 jaar oud volgens mij.
Zie laatste alinea topicstarter.
Maar een alpha vanaf ?5000,-??? Da's een koopje.....die heb ik nog niet gezien.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: dilemma...
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2013, 10:35:26 pm »

@ Alex:
Wanneer ik de Trigano Odyssee 2009 zou verkopen dan kan ik er voor dat bedrag een ccv of ccc uit 2003/2004 want ik wil er geen geld meer op toeleggen

'T was inderdaad wat verstopt :).
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal