Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wat is wijsheid  (gelezen 3949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MyFirstVW

  • Gast
Wat is wijsheid
« Gepost op: juli 15, 2013, 09:44:03 pm »

Wij zijn het gezeul met een grote caravan zat en zijn op zoek naar een vouwwagen, liefst tweedehands. Back to the roots zeg maar. In de jaren 70 hebben we een Tago gehad, waar we toen met drie kleine kinderen ontzettend veel plezier van hebben gehad - een zee aan berg- en speelruimte.

Al zoekende op diverse sites op internet zijn we het spoor wat bijster geraakt en willen wij hier graag een beroep doen op de ongetwijfeld aanwezige know-how voor tips en/of adviezen.

Onze "eisen" aan de vouwwagen zijn:

- gemakkelijk op te zetten;
- degelijk;
- beslist niet te groot - 2 slaapplaatsen zijn voldoende (met naast de wagentent alleen een luifel met zijwanden).

Wij zouden het zeer op prijs stellen hier wat richtinggevende adviezen te mogen krijgen.
Gelogd

eRJee71

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2013, 10:00:26 pm »

Wij hadden voor onze huidige Holtkamper Cocoon Aero MTT een Holtkamper Spacer expedition en die voldoet zeker aan jullie eisen en is ook goed 2e hands verkrijgbaar.

-snel op te zetten
- niet te groot
- zeer comfortabel bed
- degelijk
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2013, 10:16:46 pm »

Welkom op het forum. Ik kan je een Combi Camp aan bevelen, is een snelle opzetter, en de voortent is erg flexibel. Je kunt de zijwanden er uit laten en alleen het dak gedeelte als luifel gebruiken. De keuken zit op de juiste plaats en je hoeft er niet mee te sjouwen. Als je de hele tent opzet inclusief voorwand ben je met een uurtje kant en klaar, er zijn mensen die sneller zijn. De wagen ligt als een blok op de weg en volgd de auto goed. Heeft een vast deksel, wat zeker voordelen heeft. Je zou ook even op www.cc-club.nl forumkunnen kijken. Hier staan veel voorbeelden van deze vouwwagen.
Suc6 met je zoektocht en veel plezier met klappen.
Henk
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2013, 07:48:21 am »

Ik dacht ook onmiddellijk aan de Holtkamper Spacer maar ook de Holtkamper Cocoon zal zeker voldoen. Ik kan alleen over de Holtkampers spreken omdat ik alleen met dat merk vertrouwd ben. Er zullen er zeker nog andere zijn, andere forumleden zullen wel aanvullen met hun bevindingen. De Spacer is momenteel vaak op MP te vinden vaak tegen een voordelige prijs, waarom iedereen hem weg doet is mij een raadsel voor ons is het een droomvouwwagen!
Gelogd

keijzer

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2013, 08:04:23 am »

Hallo,

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m697640134-holtkamper-astro-membrane-airco.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Een hele jonge Holtkamper Astro voor 4000,00 euro.

Gr,
Sonja
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2013, 08:30:47 am »

Op basis van jullie wensenlijstje, zijn wij bij de Combi Camp uitgekomen, waar we nog steeds heel content mee zijn.


De astro hiervoor is natuurlijk ook een mooie wagen voor een nette prijs.


Een Cabonon Malawi voldoet eveneens aan jullie wensen, maar die zal 'gebruikt' niet of nauwelijks beschikbaar zijn. Nieuw vind ik hem zelf wat duur t.o.v. de andere Cabanon modellen. Prijs wordt m.i. een beetje kunstmatig hoog gehouden.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2013, 08:37:03 am door nunogconway »
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Wat is wijsheid
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2013, 05:56:27 pm »

Het ligt er wel aan of jullie nieuw of tweedehands zoeken en wat het budget is. Als geld niet het probleem zou ik met dit wensenlijstje eens naar Holtkamper gaan voor een Astro of een Cocoon. Of kijken voor een Combi Camp.

Als geld wel meetelt is het een ander verhaal.
Gelogd

MyFirstVW

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #7 Gepost op: juli 20, 2013, 09:09:40 pm »

Mensen bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Op basis van de aangebrachte suggesties hebben we vooralsnog het idee om ons eens nader te gaan verdiepen in de Combi Camp mogelijkheden. Die heeft een gunstig geplaatste keuken en een hard deksel (of hoe noem je dat) waar je bij één overnachting goed kunt bivakkeren. Hij lijkt ook minder hoog dan een Holtkamper, wat bij het op de zijkant overwinteren in de garage een voordeel is.

Zo op het eerste gezicht zijn zowel de Combi Camp als de Holtkamper niet de goedkoopste vouwwagens en onze caravan moet nog verkocht. We zullen zien!
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Wat is wijsheid
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2013, 11:06:58 pm »

Een Zambezi voldoet aan je eisen!
Gelogd

Guus1007

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2013, 11:14:38 pm »

wat is wijsheid...mijn wijsheid is een Combi Camp
Sinds 6 dagen heb ik nu een CC Sport
en dat bevalt me perfect

Groet,
Guus1007
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2013, 11:48:57 pm »

Ga je niet te veel 'verheugen' op het op de zijkant kunnen stallen van een Combi-Camp (of de meeste andere vouwwagens van enig formaat). Ja, er zijn speciale kantelbeugels op de markt. Maar dan nog is het een hele tour.

Om te beginnen moet alles los uit de wagen, keuken en disselbak gehaald worden om te voorkomen dat je dat allemaal op een hoopje terug vindt. Daarnaast mag je wat assistentie van familie of buren vragen, het is nog een behoorlijk zware klus de boel te kantelen. En vergeet als laatste niet de ruimte die je alsnog nodig hebt voor de gekantelde wagen, dat is toch nog gauw 1.15 meter voor een Country.

Ik weet niet of je er de mogelijkheid voor hebt, zelf heb ik in de garage (auto blijft buiten) een soort vlonder gemaakt waar de klapkar onder gereden kan worden terwijl er bovenop allerlei opbergrekken staan. Werkt prima!
Gelogd

Eli

  • Gast
Re: Wat is wijsheid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2013, 09:48:51 pm »

Vergelijk de CC ook eens met de Trigano Alpha (ik preek voor eigen parochie..). Ik zag een nieuwe model 2013, de blauw-witte, voor een behoorlijk scherpe prijs met alle opties, kuipzeil etc. Misschien vanwege het einde van het seizoen. Wij hebben tot nu erg veel plezier met de Alpha, en ik krijg hem desnoods alleen opgezet of ingeklapt. Keuken is vast en onderweg te gebruiken. De klapper ligt als een huis achter de auto, je moet echt oppassen dat je niet over de max. snelheid heen gaat. Van CC wordt gezegd dat de kwaliteit beter is, dat kan ik niet goed beoordelen. Wel is de franse bestikkering van de Trigano wat druk - maar de stickers zitten ook niet erg vast... O0 Succes met de verkoop van je andere kampeermiddel en met de aanschaf van een vouwwagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal