Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Oriënteren voor aanschaf  (gelezen 6099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nickos

  • Gast
Oriënteren voor aanschaf
« Gepost op: juli 26, 2013, 03:08:54 pm »

Hallo allemaal op dit geweldige forum.
Ik ben Nick en zit al een klein weekje ongeregistreerd te lezen op dit forum. Mijn vrouw Wendy en ik zijn sinds aug. 2012 de trotse ouders Vera, onze dochter. Ik heb altijd gezegd dat we een vouwwagen aan ga schaffen zodra we een kindje hebben. Het is dus zover en we gaan vanaf deze week oriënteren om in 2014 voor het eerst met een vouwwagen op vakantie te kunnen. Klappers-2-be dus.
Haha, ik heb nog niet eens een trekhaak op mijn huidige auto...  :I Maar das snel zat gebeurd.

Na een korte periode op internet rondgesnuffeld te hebben zijn er een 3-tal vouwwagens die onze aandacht vasthouden. Dat zijn de Jametic Panorama, Trigano Galleon en de Cabanon Manga. Wij gaan deze 3 dan ook a.s. zaterdag in het echt bekijken op de caravan boulevard in Heerhugowaard.
Deze keuze(s) lijkt me wel duidelijk te maken wat voor model wij leuk vinden en wat voor soort vouwwagen wij zoeken.

Wij hebben natuurlijk geen oogkleppen op en zullen ook naar andere modellen / merken kijken. Misschien heeft iemand hier nog een leuke/goede suggestie in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Gelogd

danny060473

  • Gast
Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2013, 08:09:44 pm »

Als je ervaringen wilt horen/lezen overdejamet panorama magje ze stellen. Wij hebben de Rondo xl lees Panorama 1.0
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2013, 10:09:57 pm »

Hoi hoi welkom hier en succes met het makenvan jullie keuze!!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nickos

  • Gast
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2013, 11:23:24 am »

Dank voor de welkom!

Zaterdag wezen kijken bij alle 3. De Cabanon Manga viel eigenlijk snel af omdat de zijkanten van de voortent te laag zijn voor mij. Die ruimte valt dus helemaal weg.
De Galleon is een mooie wagen, wat een ruimte!! Vindt het alleen erg jammer dat de bedden niet voorzien zijn van lattenbodems, toch minder slaapcomfort en ventilatie. Helaas is dit ook niet achteraf in te bouwen. Misschien dat Trigano voor 2014 de Galleon wel voorziet van lattenbodems, maar dat weten we natuurlijk later dit jaar pas. Hierover hou ik het nieuws even in de gaten.
De Panorama (v.h Rondo XL) is een mooie wagen. Lattenbodems, bedden lang genoeg. Mooie grote leefruimte. En redelijk snel op te zetten. Voor deze gaan we de aanbiedingen eens goed in de gaten houden :D

De keuze zal eind dit jaar (november ofzo) gemaakt gaan worden. Tegen die tijd worden de 2013 modellen hopelijk tegen mooie prijsjes verkocht en zijn ook de 2014 modellen te bewonderen.

Nogmaals, ik sta open voor suggesties.
Budget is vastgesteld op max ?6500,- incl. minimaal keuken, imperiaal (fietsen moeten mee), luifel.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2013, 01:16:46 pm »

Als je voor een panorama/ rondo xl gaat. Kijk dan even bij obelink zij hebben nog modellen 2012 staan. Zij schrijven in hun nieusbrief dat zij voor de modellen 2012 scherpe offertes willen maken.
Misschien ook eens kijken bij de combicamp flexi verhuurmodellen komen in najaar vrij en zouden dan ook in budget kunnen vallen.
Gelogd

nickos

  • Gast
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #5 Gepost op: juli 30, 2013, 05:45:02 pm »

Als je voor een panorama/ rondo xl gaat. Kijk dan even bij obelink zij hebben nog modellen 2012 staan. Zij schrijven in hun nieusbrief dat zij voor de modellen 2012 scherpe offertes willen maken.
Misschien ook eens kijken bij de combicamp flexi verhuurmodellen komen in najaar vrij en zouden dan ook in budget kunnen vallen.

Die had ik inderdaad ook voorbij zien komen tijdens mijn internetspeurtocht par.
Obelink zit 255 km hier vandaaan, hoe zit het met eventuele garantie werk? Kan ik dat bij elke jamet dealer laten doen of zit ik aan Obelink vast? Als het laatste het geval is betaal ik liever een halve rug meer om bij de Vries in Heerhugowaard aan te kloppen, das namelijk maar 20 minuuutjes rijden.
CombiCamp flexi heeft standaard wel een flink kleinere voortent, wij vinden ruimte toch wel erg prettig. Wij gaan voor buiten leven maar moeten wel uit kunnen wijken naar binnen als het weer wat slechter is.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2013, 07:23:22 pm »

Welkom mede-Noord Hollander! gefeliciteerd met de komst van de kleine en uiteraard met het voornemen om ook te gaan klapperen  WW Goede voornemens moeten we stimuleren, dus laat ik ook maar wat bijdragen aan jullie speurtocht.

De Cabanon is een mooie wagen, maar inderdaad laag. Jammer hoor want we hebben deze zomer een paar Cabanon's gezien en het ziet er allemaal wel erg goed uit.

PAR verwijst ook al naar de Combicamp flexi, dat is een hele mooie wagen en absoluut het bekijken waard. Het is een afgeleide van de Aart Kok Kavango (welke ik regelmatig richting het zuiden breng  :J) en een echte snel klapper. En het hij valt binnen jullie budget, dus ....... De flexi is trouwens te bewonerderen in Zeist, Heemstede en Boxtel.

succes met kiezen!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

nikkel1964

  • Gast
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #7 Gepost op: juli 30, 2013, 08:03:00 pm »

De flexi is trouwens te bewonerderen in Zeist, Heemstede en Boxtel.

... en niet te vergeten: ook in Roden. Leuk als je eens een dagje Noorden doet!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #8 Gepost op: juli 30, 2013, 11:01:57 pm »


De Cabanon is een mooie wagen, maar inderdaad laag. Jammer hoor want we hebben deze zomer een paar Cabanon's gezien en het ziet er allemaal wel erg goed uit.


Dan heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de Columbia/Chamonix....wij hebben de Columbia juist gekozen voor de hoogte.... :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2013, 11:24:11 pm »

Dan heb je waarschijnlijk niet gekeken naar de Columbia/Chamonix....wij hebben de Columbia juist gekozen voor de hoogte.... :#

nee idd, toendertijd..... wellicht dat die Cabanon's net niet op de vakantie jaarbeurs stonden of dat onze aandacht juist te veel getrokken werd door die geweldige openritsbare dakjes van de Kavango  :>

keuzes..... ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2013, 11:30:41 am »

Iets dichterbij als obelink, zit deze http://www.bravovouwwagenwereld.nl/
Ik weet niet of ze veel modellen hebben staan om te bekijken. (ben er zelf nooit geweest.)
succes met de zoektocht...
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2013, 03:45:17 pm »

Mooi hoor zo'n Jametic Panorama. Dat lijkt me ook wel wat. Ik zou alleen wel kritisch zijn naar de afwerking van een Jamet. Die laat nogal te wensen over. Zonde hoor.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2013, 10:58:17 am »

Hmm onze jamet is anders prima, heb indertijd heel wat roadmasters bekeken, en die vond ik weer minder..... :p
Obelink zou ik niet heen gaan, hoor allen slechte verhalen over hen (heb er zelf eens 1,5 uur staan wachten op een luifel die niet kwam, en een collega heeft een tent zonder stokken thuisgestuurd gekregen, drie weken te laat 2 dagen voor hij ermee weg wilde)
Succes met de zoektocht, denk bij het aanschaffen na over de 'toekomst" kleine kinderen worden groot (eigen hondenhok) en leefruimte is handig (mijn ervaring met 3 kids)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2013, 03:29:11 pm »

Hmm onze jamet is anders prima, heb indertijd heel wat roadmasters bekeken, en die vond ik weer minder..... :p

Roadmaster is hier geen onderwerp van gesprek en daar heb ik zeker geen roze bril van op. Ik vind alleen het aantal klachten over Jamet dusdanig aanwezig, dat het wat mij betreft niet meer exemplarisch is. Een waarschuwing daarvoor is dus wel op zijn plaats. Zodat een koper extra op de zwakke plekken kan letten.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Oriënteren voor aanschaf
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2013, 07:05:03 pm »

Tja, als Jamet door de soms wat mindere afvalt en  ook Roadmaster voldoet niet aan jullie eisen, dan is een Trigano wellicht een optie,  ruime keuze aan modellen (min of meer gelijk aan Jamet) en ook snel klappers. De Trigano's komen uit de zelfde fabriek als de Jamet's, maar als het A-merk net iets beter van kwaliteit en afwerking.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk 4

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal