Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: vouwwagen kopen.  (gelezen 6342 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
vouwwagen kopen.
« Gepost op: augustus 14, 2013, 04:39:41 pm »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een vouwwagen voor ons gezin te kopen (2 volw en 2 kinderen (6 en 8 jr). Heb mijn oog laten vallen op een jamet Louisiana. De leeftijd weet de eigenaar niet, maar wel dat er een elektrische kraan in de bermkeuken zit. Weet er iemand vanaf welk bouwjaar dit op de jamet zit en of dit in een Louisiana zit?
Verder nog tips voor we gaan kijken naar deze vouwwagen? Zijn er jamet louisana's met een lattenbodem en zo ja vanaf welk bouwjaar? Er misten wat stokken voor de stoffen "kast" die in de voortent gehangen kan worden (hoort bij de hemel zag ik bij andere vouwwagens). Deur voortent was vervangen, doek ziet er op de foto's netjes uit.

Spannend kijken naar een vouwwagen! Hoor graag jullie tips!

vr groet, Agnes
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2013, 05:33:26 pm »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan een vouwwagen voor ons gezin te kopen (2 volw en 2 kinderen (6 en 8 jr). Heb mijn oog laten vallen op een jamet Louisiana. De leeftijd weet de eigenaar niet, maar wel dat er een elektrische kraan in de bermkeuken zit. Weet er iemand vanaf welk bouwjaar dit op de jamet zit en of dit in een Louisiana zit?
Verder nog tips voor we gaan kijken naar deze vouwwagen? Zijn er jamet louisana's met een lattenbodem en zo ja vanaf welk bouwjaar? Er misten wat stokken voor de stoffen "kast" die in de voortent gehangen kan worden (hoort bij de hemel zag ik bij andere vouwwagens). Deur voortent was vervangen, doek ziet er op de foto's netjes uit.

Spannend kijken naar een vouwwagen! Hoor graag jullie tips!

vr groet, Agnes
Welkom op het VW forum Agnes.

Ik, als Smitveld eigenaar, weet niets van de Jamet. Maar  de elektrische kraan is geen indicatie voor een bouwjaar, die kun je namelijk heel erg simpel zelf inbouwen al ie er niet standaard in zit, dus laat je daardoor niets wijs maken.

Veel succes en vooral plezier met het kijken - en zoeken naar een vouwwagen, dat is toch al een stukje voorpret.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:42:14 pm »

Hallo Bensi,

Bedankt voor uw reactie. Dat van kraan kunnen inbouwen was mij niet bekend. Oke jammer,ik hoopte dat het een standaard vernieuwing was. Weet u misschien dan wel hoe ik de leeftijd van een vouwwagen kan achterhalen? Lijkt mij behoorlijk belangrijk voor een deel van de waardebepaling.

Ik hoop inderdaad dat het kijken een stukje plezier opleveren zal, maar ook wel wat spanning hoor. Je weet dat je nog onbekend bent met het kopen van een vouwwagen en hoopt voor je gezin een goede keus te maken!
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
vouwwagen kopen.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:48:17 pm »

Bij de jamet Arizona kan je het oa zien aan de kleurstelling van het doek. Of gordijnen, en volgens mij zit er onder bij de dissel een type plaatje waar het bouwjaar op staat.

Succes!!
Gelogd

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2013, 09:53:21 pm »

Hallo Christal,

Oke zal ik ook op de dissel letten. Bedankt! Het zijn vast allemaal bekende dingen voor iemand die al jaren een vouwwagen heeft.
Zijn er meer gebruikers van een jamet met een elektrische kraan?
Gelogd

Patrickvanw

  • Gast
vouwwagen kopen.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2013, 10:08:53 pm »

En staar je niet blind op zo'n kraantje...jerrycan of kraantje op de kampeer plaats werkt ook prima!!
Gelogd

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2013, 10:36:37 pm »

Bedankt allemaal!

Zit ik alleen nog met de leeftijd van de wagen en het type. Hoe zie ik of het een Arizona of Louisiana is??
Gelogd

Wvdhoven

  • Gast
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:10:46 am »

Hoi

Volgens mij kan je het verschil tussen de Arizona en Louisiana zien aan de breedte van de vouwwagen.
Ingeklapt 1,40m is volgens mij een Louisiana en 1,60m is volgens mij een Arizona.

Wat is de kleur van het tentdoek? En zit er een All Season top op (zeilachtig stof op dak)?

Groet Wilbur
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2013, 10:12:17 am »

Bedankt allemaal!

Zit ik alleen nog met de leeftijd van de wagen en het type. Hoe zie ik of het een Arizona of Louisiana is??
Als het goed is staat dit op de wagen zelf.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Angel

  • Gast
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2013, 10:20:27 am »

Op de dissel staat een getallen reeks en daaruit zou op te maken moeten zijn uit wel jaar de vouwwagen komt (niet helemaal waar, want het is de datum wanneer het onderstel is gemaakt en later is de vouwwagen erop gezet)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2013, 10:26:24 am »

De ene vouwwagen is de andere niet. Ik zou niet zomaar de eerste de beste vouwwagen die je wel wat lijkt kopen. Het lijkt alsof je nog niet zo goed voorbereid bent.
Ik zou eerst heel veel lezen op dit forum om zo een goed gefundeerde keuze te maken.
Er zijn je al heel veel "newbies" voor geweest en er zijn dus ook al veel topics over.

De vragen die je jezelf grofweg moet stellen zijn.

Wil je een ruime tent die langer duurt om op te zetten, of wil je een "kleinere" tent die snel staat.
Blijf je 3 weken op 1 plek, of ga je een aantal keer verkassen.
Wat moet er allemaal in en op de wagen passen en hoe makkelijk gaat dat? (fietsen bijvoorbeeld)
Ga je altijd naar oorden waar het vrijwel uitsluitend mooi weer is? Of ook wel eens naar plekken waar je af en toe binnen moet/wil zitten.
En wil je dan met je bordje op schoot moeten eten, of wil je aan een redelijke tafel kunnen zitten.

Binnen elk budget is vervolgens wel iets passends te vinden.

Wat voor ons erg verhelderend werkte was een paar showrooms bezoeken en eens de ruimte voelen. Wij vonden daarbij de enkelklappers te klein, maar met kinderen van jouw leeftijd had ik misschien een andere keuze gemaakt. Mijn kinderen zijn jonger, 3 en 5.
Ik kan me voorstellen dat jouw oudste misschien al (of binnen 1 a 2 jaar) in een eigen tentje durft en die zelf al op kan/wil zetten.

Als je vervolgens weet wat je wilt kun je je gaan afvragen hoe je de leeftijd van een wagen achterhaald. Waarschijnlijk met een serienummer.
Ik kan je alvast verklappen dat er qua leeftijd heel wat wordt afgelogen op marktplaats.

 
Gelogd

vouwwagenmama

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2005 (met zijcabine)
  • Vrolijke gebruiker van een combi camp country
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2013, 01:57:01 pm »

Het helpt inderdaad om hier veel te lezen! Ik vraag me inderdaad steeds meer af wat ik wil!

Wat ik voor zover weet/wil:
-keukentje met wasbakje en 3 pits gasstel
-goed bed voor mijn man en ik ivm rug
-zitje in de vouwwagen (dus dubbelklapper of klapper met zitje)
-mogelijkheid voor 1 a 2 ondertenten
-geen giga budget helaas, want dan was de keuze snel gemaakt...
-geen mega ingewikkelde voortent, hoeft ook niet ontzettend groot (cheverny etc lijkt me aardig groot).
-wel graag een luifel
-twijfel tussen iets meer betalen en met aardig wat inventaris of afdingen op een "kale" en dan in de loop van dit jaar de rest verzamelen.
-twijfel nu qua wagen tussen: jamet Louisiana rondom bouwjaar 1999, trigano Chantilly, of trigano oceano (staat er 1 bij ons in de buurt voor een schappelijke prijs).

poeh, wat is dit nog moeilijk zeg!
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2013, 05:02:03 pm »

De wagens die jij noemt zijn wel zgn bouwwagens. Reken maar op 2 a 3 uur om ze volledig op te zetten. Als je dat hebt gedaan heb je wel een heerlijk ruim vakantie paleisje. Wij hebben ook zoiets, maar dan toch net iets makkelijker omdat je niet met de stokken hoeft af te spannen.
Volgens mij moet dat bij de Louisiana bijvoorbeeld wel.

Voor een vakantie van 3 weken op 1 plek is dat niet erg, maar als je regelmatig een weekendje wil kamperen is het geen aanrader. Dan ben je relatief veel tijd beig met opbouwen, afbreken en opruimen. Of dan de voortent groot is of heel groot maakt qua werk niet zo veel uit.

Als ik nu weer zou kiezen zou ik toch sterk overwegen een snellere klapper te nemen. Hoewel ik flink zal moeten inleveren op (berg)ruimte

Qua inventaris is het natuurlijk handig als er zaken bij zitten die je echt nodig hebt, maar meer betalen voor overbodige zaken is natuurlijk zonde.
Een toilet bijvoorbeeld kun je wel weglaten.

Een zitje zou ik niet teveel van verwachten. Wij gebruiken het in ieder geval helemaal niet. Onze voortent is groot genoeg.

Een luifel is voor ons onmisbaar. Vooral om schaduw te hebben. Het is ook handig als je die meteen aan de wagentent kan ritsen als je een dubbelklapper hebt. daarom gaan wij nu een luifelrits aan de wagentent laten zetten. Voor de kortere tripjes zetten we dan denk ik de voortent niet op. Dan staat het allemaal toch vrij snel.

Wat ook heerlijk is is een verrijdbare keuken. Die kun je dan eenvoudig overal neerzetten waar je wilt. Als het warm is lekker buiten of anders in de voortent.

Qua bed vat er bij de meeste vouwwagens wel iets van te maken. Als het maar lang genoeg is. Wij zijn nog een beetje aan het zoeken hoe we dat gaan oplossen, maar denken aan een SI matras onder het gewone matras. Bij de meeste vouwwagens zijn wel aanvullende maatregelen nodig om lekker te slapen. Wij slapen in een dicht deksel. Een sterk nadeel daarvan is dat je elke dag je matras moet luchten. Anders kan het transpiratievocht niet weg.
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
vouwwagen kopen.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:53:37 pm »

Hoi wij hebben net onze jamet Arizona weggedaan omdat het wel erg veel werk was om de voortent en luifel op te zetten. Helemaal omdat eigenlijk 1 van ons onze jongens van 3 en 4 jaar bezig moest houden en uit elkaar houden.... Maar als hij eenmaal staat en je blijft er bv 3 weken staan heb je een hele mooie wagen!!!
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: vouwwagen kopen.
« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:57:41 pm »

Kijk ook eens naar een Alpen kreuzer of een Roadmaster.

Ook grote wagens, zoals Taan al zei duurt even maar heb je ook wat.

Vooral als je begint met kamperen op marktplaats letten daar komen regelmatig VW voorbij met "inboedel"
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal