Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: (instructie) Cabanon Malawi  (gelezen 5599 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
(instructie) Cabanon Malawi
« Gepost op: mei 11, 2015, 07:49:20 pm »

Hierbij een paar belangrijke bladzijden uit de instructie van de Cabanon Malawi. Verder staat er niet zo veel bruikbaars is. Van De Wit kregen we nog de tip om bij het schoonmaken van de tent geen leidingwater te gebruiken maar gedestilleerd water, regenwater of flessenwater. Dit om kalkkringen op het katoen te voorkomen.
« Laatst bewerkt op: maart 05, 2018, 12:32:35 am door muis »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2016, 01:11:33 pm »

 WW
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2016, 03:52:40 pm »

Hierbij een paar belangrijke bladzijden uit de instructie van de Cabanon Malawi. Verder staat er niet zo veel bruikbaars is. Van De Wit kregen we nog de tip om bij het schoonmaken van de tent geen leidingwater te gebruiken maar gedestilleerd water, regenwater of flessenwater. Dit om kalkkringen op het katoen te voorkomen.
Waarom zou je kalkkringen moeten voorkomen. Als je die al ziet op het doek. In regenwater zit ook zat viezigheid en na 1 vakantie ziet de tent er toch niet meer als nieuw uit. Ik spuit bijna ieder jaar wel de tent schoon met kraanwater.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jvangerv

  • Gast
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2016, 12:16:20 pm »

Ik heb vorig jaar de Malawi gekocht en voor het eerst er mee op vakantie gegaan. En tot volle tevredenheid. Wel had ik wat moeite om de luifel goed strak te krijgen zodat er geen waterzakken in komen.
Dat heb ik dus wel een keer gehad. Heeft iemand een tip voor mij?
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2016, 07:30:57 pm »

Hierbij een paar belangrijke bladzijden uit de instructie van de Cabanon Malawi. Verder staat er niet zo veel bruikbaars is. Van De Wit kregen we nog de tip om bij het schoonmaken van de tent geen leidingwater te gebruiken maar gedestilleerd water, regenwater of flessenwater. Dit om kalkkringen op het katoen te voorkomen.
Gedestilleerd dat klopt,en dat zal je hier wel vaker lezen hier op het forum.

Beter nog is al het niet nodig geen water te gebruiken, maar met een zachte borstel het vuil er af te borstelen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #5 Gepost op: maart 14, 2016, 07:33:13 pm »

Ik heb vorig jaar de Malawi gekocht en voor het eerst er mee op vakantie gegaan. En tot volle tevredenheid. Wel had ik wat moeite om de luifel goed strak te krijgen zodat er geen waterzakken in komen.
Dat heb ik dus wel een keer gehad. Heeft iemand een tip voor mij?
Ik weet niet of het bij de Malawi kan, maar bij onze oude Alpen Kreuzer zette ik bij regen de voor poten van de luifel heel laag zodat er geen water in blijven staan.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2016, 09:44:55 am »

Ik heb vorig jaar de Malawi gekocht en voor het eerst er mee op vakantie gegaan. En tot volle tevredenheid. Wel had ik wat moeite om de luifel goed strak te krijgen zodat er geen waterzakken in komen.
Dat heb ik dus wel een keer gehad. Heeft iemand een tip voor mij?

Ik denk toch gewoon beter afspannen. Onze malawi stond in de bui van 70 uur die in augustus Nederland trof en wij hebben geen waterzakken gezien. Wij hebben wel een extra stok in de wagentent gemonteerd, omdat daar eerder wel wat water bleef staan (na een tip van hier). Wij hebben overigens onze luifel aan de voortent zitten en niet aan de wagen zelf, geen idee of dat nog verschil maakt.
Gelogd

P.G.K.

  • Gast
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2016, 11:12:10 pm »

De waterzakken bij de luifel van de Malawi kennen wij bij de Combi Camp Country.
We gebruiken het dak van de voortent als luifel, direct aan de wagen bevestigd. Hoe strak we de stokken spannen, het blijft een probleem. De stokken lager zetten kan niet i.v.m. de constructie.
We hebben de oplossing gevonden door D-ringen aan de flappen boven de zijritsen te bevestigen. Zo'n 50 cm. van de hoek af. Als die met scheerlijnen uitgespannen worden trekt het de stof verder over de stang strak. Bij ons helpt dat goed.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2016, 08:21:55 am »

Heeft de luifel van de Malawi een frame?
Want wij hebben bij de frameloze luifels van onze ex Jametic en de huidige Cocoon nog nooit last van waterzakken gehad. Er blijft soms wel wat water op staan, maar op een gegeven zakt het doek iets door door het gewicht en ontstaat er een geultje en loopt het water zo weg. wel de voorwaarde dat er elastieken zitten aan de scheerlijnen van de stokken. dan kan de boel wat bewegen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Cabanon Malawi
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2016, 08:38:02 am »

Als je een luifel met frame hebt, zijn nokbogen de simpelste oplossing. Weet ik nog uit onze caravantijd...:)6] https://www.obelink.nl/nokboog.html?sqr=Nokboog&
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal