Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verkleuring doek mercury  (gelezen 2616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Verkleuring doek mercury
« Gepost op: augustus 20, 2016, 03:37:26 pm »

Hallo Allemaal,

Zou graag willen weten hoe snel het doek van bijv. een mercury verkleurt. Uiteraard snap ik dat deze eigenschap bij katoen hoort en dat het afhangt van de hoeveelheid blootstelling aan zonlicht. Ook zal het donkergrijze sneller verkleuren. Wat zijn jullie bevindingen?
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2016, 04:03:14 pm door sorrento »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.415
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2016, 09:00:47 pm »

Op dit moment staan wij voor de derde week in een zon overgoten bloedheet zuid Frankrijk. Voorgaande jaren altijd in warme zonnige gebieden gestaan en ik kan echt zeggen dat de verkleuring minimaal is :J
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2016, 10:18:34 pm »

Onze Cabanon Chamonix is nu na 2 jaar toch wel echt verkleurd. Het viel vooral op bij de voortent bij het stuk wat direct aan de wagen geritst wordt. Over de eerst 10cm zit namelijk de strook die over de rits zit en hieronder zie je toch zeker een flinke verkleuring. (en natuurlijk als je de binnenkant met de buitenkant vergelijkt) Nu 3 weken volle zon afgelopen zomer in kroatie en voor de rest nu een week of 6 gebruikt bij wat bewolkt weer (in Nl en Frankrijk).

Net afgelopen weekend de luxe luifel gekocht dus ben benieuwd als we die er aan ritsten hoe groot het kleurverschil met de wagen is. Mar goed dat kleurt ook vast wel weer bij over een tijdje.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.359
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2016, 10:22:21 pm »

Hallo Allemaal,

Zou graag willen weten hoe snel het doek van bijv. een mercury verkleurt. Uiteraard snap ik dat deze eigenschap bij katoen hoort en dat het afhangt van de hoeveelheid blootstelling aan zonlicht. Ook zal het donkergrijze sneller verkleuren. Wat zijn jullie bevindingen?

Vanwaar de vraag? Daar ben ik wel benieuwd naar (ik neem aan/hoop het dat het niet van invloed is op de keuze van de vakantiebestemming)
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2016, 07:42:45 pm »

Vanwaar de vraag? Daar ben ik wel benieuwd naar (ik neem aan/hoop het dat het niet van invloed is op de keuze van de vakantiebestemming)

Nee hoor, we hebben een gebruikte mercury gekocht en had de kleuren wat donkerder in mijn hoofd. Als je de internetfoto's en de folder bekijkt lijkt het grijs wel bijna antraciet/zwart, in het echt was dit een behoorlijk stuk lichter/valer maar dit is uiteraard niet te voorkomen. Voor de rest is het een zeer mooie wagen waar we hoop ik een boel plezier van gaan hebben. Bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2016, 08:48:08 pm »

de laatste 3 jaar denk is is het doek donkerder dan daarvoor. Onze wagen uit 2012 was kwa grijze kleur een stuk lichter dan een bouwjaar later!
Gelogd

sorrento

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango tent&trailer XL 2018
Re: Verkleuring doek mercury
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2016, 09:19:47 pm »

bedankt Yvonne, die van ons is ook van 2012 en minder verkleurd als ik dus dacht! Ben ik weer helemaal gerustgesteld  :J
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal