Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?  (gelezen 2015 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Welke vouwwagen?
« Gepost op: mei 23, 2021, 08:43:54 pm »

Hallo iedereen,

na jaren met de Holtkamper Astro op reis te zijn geweest, wordt het tijd voor wat anders gezien de nieuwe gezinssituatie.
We zijn op zoek naar een VW voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

We zouden graag grote bed hebben, dus liefst minstens 140cm breed en 200cm lang, liefst op lattenbodems. Ook vinden we het belangrijk dat er in het slaapgedeelte ramen zitten voor een goede ventilatie. Daarnaast ook een lekker ruime voortent. Liefst een VW waar je geen 2 uren mee bezig bent om op te zetten. Ook een bermkeuken mag niet ontbreken. Onze voorkeur gaat uit naar een symmetrische VW, omdat we dat het gezelligste vinden om te slapen. Ons budget is 1000 à 1500 euro.

Wat zijn jullie ideeën?
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2021, 10:52:34 am »

Er zijn veel wagens die aan deze voorwaarden voldoen. Kijk eens naar Aart de kok wagens of de combicamp flexi comfort.
Gelogd

Tgroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer XL
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2021, 05:09:15 pm »

Als je een snelklapper wilt zou ik eerder voor een asymmetrische vouwwagen gaan, dan heb je een ruimere keuze. Bij een symmetrische heb je over het algemeen meer tijd nodig om op te bouwen (kan zo even alleen de trigano olympe bedenken, misschien jamet dakota)
Qua asymmetrische wagens kun je denken aan idd combi camp flexi, trigano odyssee, jamet jametic, teun, tago settler enz.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2021, 07:16:20 pm »

Denk dat de CC flexi de camplet en Aart Kok afvallen qua budget, Jamet of Trigano lijkt me realistischer als je een niet al te oude wagen wil hebben.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2021, 10:12:59 pm »

Wij hadden ooit een trigano chantilly die aan deze specs voldoet. Moet te vinden zijn voor dat budget.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2021, 04:09:41 pm »

Als je een snelklapper wilt zou ik eerder voor een asymmetrische vouwwagen gaan, dan heb je een ruimere keuze. Bij een symmetrische heb je over het algemeen meer tijd nodig om op te bouwen (kan zo even alleen de trigano olympe bedenken, misschien jamet dakota)
Qua asymmetrische wagens kun je denken aan idd combi camp flexi, trigano odyssee, jamet jametic, teun, tago settler enz.

Vind ik nu net niet leuk die twee bedden zo vlak naast elkaar. Ik mis die ruimte tussenin van een symmetrische klapper.
Gelogd

edison

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2021, 04:14:36 pm »

Ik heb een optie op een Trigano Vendome van 20j oud. Wat een grote bedden. Snel klappen is dat niet, maar dat neem ik er dan maar bij.

Nu heb ik een vraag over het tentdoek: hoe lang gaat dat mee? Vanaf welke leeftijd is dat niet meer waterdicht? Hangt er natuurlijk vanaf hoe veel die gebruikt is. Ik verwacht dat een tent van 20j die maar 10j gebruikt is, beter is dan een tent van 15j die elk jaar gebruikt is. Of niet?
Waar moet ik op letten? Verkleuring?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2021, 04:34:11 pm »

Wat je schrijft is waar, veel hangt af van het gebruik. In de volle zon heeft doek ook meer te "lijden" als in de schaduw. Hoe is de vorige eigenaar met z'n wagen omgegaan, als er van alles kapot en beschadigd is zegt dat vaak veel over hoe mensen met spullen omgaan. Laat je niet afschrikken door vuil doek dit zegt niets over de kwaliteit en is vaak optisch.

Ik zou bij twijfel vragen de tuinslang er op te zetten dan zie je of alles waterdicht is. Daarna blijft een wagen van 20 jaar oud natuurlijk een risico maar dat snap je zelf denk ik ook. Garantie tot aan het tuinpad ......  :)
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2021, 01:18:05 pm »

Levensduur van doek gaat in weken: 30-60 even is normaal voor katoenen doek. Dus is hij 15 jaar voor 2 weken per jaar gebruikt in de regen, of juist in de zon? Of 10 jaar 5 weken per jaar? En  veel of weinig wind?
Vraag na, kijk goed naar het doek of Je dunne plekken en /of scheuren en /of vlekken /het weer ziet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal