Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Slapen op de wagenbak  (gelezen 4155 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #15 Gepost op: mei 27, 2021, 11:26:49 pm »

Kijk anders eens naar een 3dog, kleine maar groot genoeg voortentje, vorstelijk slapen op de bak, uitklapkeuken, met of zonder luifel.. bijzonder sterk en staan in 10min ..👍🏻
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2021, 07:30:50 am »

Super bedankt mensen! We gaan er eens rustig over nadenken. Ik dacht overigens alle merken wel zo'n beetje te kennen, maar Gordigear is nieuw voor me. Heeft wel wat weg van 3Dog. Ook Campooz heeft een beetje die Aussie stijl.
Voor wie overgestapt is van een Malawi 1.0 of 2.0 naar een andere vouwwagen, laat het vooral weten. En wat bevalt je beter in de nieuwe wagen en wat misschien minder? Ik merk dat de Malawi best een tevreden gebruikersgroep heeft en daar behoren wij zelf ook toe. Alleen de snelheid van opzetten (voortent) zou wat ons betreft beter mogen.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2021, 07:36:30 am door dickp »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2021, 10:29:20 pm »

De 1e 2 punten die jij opschrijft kun je ook met je huidige wagen. Grondzeil kun je vastritsen aan de tent, waarbij alleen de langste rits vastritsen het handigste werkt. Bij het inklappen kun je dan het grondzeil boven op de wagen trekken, en schoon op schoon doen en vies op vies. Deed ik ook en werkt uitstekend.
Voor het 2e punt hadden we het frame van de luifel enigszins aangepast:
De 3 voorste poten losmaken, en van de stang waarmee het bed omhoog gehouden kan worden 3 korte stukjes zagen van elk 10cm. (Het is een andere maat, dus je kunt geen buis kopen in de kampeerwinkel) In ieder een pen doen en vervolgens in het midden en een extra oog in de luifel. Dan kun je met 3 banden het geheel in 5 Minuten opzetten. (De luifel is dan wel mee ingeklapt op het dak) En als je toch het hele frame wilt gebruiken, omdat het dan toch strakker en steviger staat, dan kan dat nog gewoon.
Voor de keuken weet ik niet of je die los kunt kopen, maar houd er wel rekening mee dat de kogeldruk veranderd, wat zowel goed als niet goed kan zijn.
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #18 Gepost op: mei 30, 2021, 08:41:06 am »

Kijk, dat zijn nog eens leuke ideeën.
Bedoel je dat je de onderkant van het grondzeil op de bovenkant van het dak (wagentent) legt voordat je inklapt?

Het idee voor de luifel heb ik nog niet helemaal scherp eerlijk gezegd. Ik maak eruit op dat je alleen de drie verticale poten gebruikt (met spanbanden), waarmee je jezelf het opbouwen van de horizontale delen bespaart. Klopt dat?

Op deze manier klap je wel de hele rattaplan mee. Kan je dan ingeklapt nog wel bij je bagage, of zit het geheel zo vast door alle tentdoek en grondzeil dat de pack and go niet meer soepel werkt?
Wij hebben nu soms al dat we het bed lastig omhoog krijgen. Meestal hebben we dan te snel ingeklapt en niet eerst netjes alle tentdelen op het dak van de wagentent getrokken.


Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #19 Gepost op: mei 30, 2021, 11:26:57 pm »

Het lijkt erop dat hij iets anders inklapt als dat wat wij deden. Ik had de zijkanten los, liggend op de keuken of disselbak, maar niet op het dak. De luifel lag achterover bovenop het dak.

Ik klapte hem dan in, waarbij ik de zijkanten luchtig tussen de stokken legde /drukte. Het grondzeil als laatste op het geheel leggen, waarbij de rits die nog vastzit over de hele wagen wordt getrokken en het laatste losse deel dubbel daarop. Ik had overigens de oude uitvoering met klittenband en niet die (in mijn ogen onhandige) rail.
Als je nu het matras nu alvast rustig omhoog (en weer omlaag) doet, is het daarna geen probleem om hem omhoog te doen.

Het is inderdaad een pakket, maar met een stok onder het matras (die ik overigens semi-vast aan de rand van het matras had bevestigd.) houd je die gemakkelijk omhoog. Die heb je sowieso nodig als de tent erop ligt, dus dat maakt niet uit.

Voor de overnachtings-luifel (zoals wij hem noemde) wordt inderdaad het horizontale deel niet opgebouwd.

Ik kan nog wel in mijn archief kijken  welke (detail)foto's ik kan vinden. Ik had vrij veel aan de wagen aangepast, maar vorig jaar verkocht
Gelogd

dickp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 111
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #20 Gepost op: mei 31, 2021, 07:37:28 am »

Aan die rail had ik nog helemaal niet gedacht. Wij hebben inderdaad een rail en daarmee gaat het mee klappen van het grondzeil een lastig verhaal worden. Ik wist niet dat dit bij de eerste modellen met klittenband bevestigd was.

Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Slapen op de wagenbak
« Reactie #21 Gepost op: juni 01, 2021, 06:59:16 am »

Ook met de rail is het te doen, eventueel door er een rits in te (laten) zetten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal