Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen  (gelezen 4568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zebekeil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Gepost op: juni 07, 2021, 11:38:34 am »

We hebben nu een roadmaster family S

Echt een top wagen, staat als een huis en enorm veel ruimte met jongere kinderen.

Kinderen worden ouder, eigen tentje en we willen meer gaan rondtrekken door Europa in de zomers.
Weekje daar, paar dagen ergens anders. Kortom de RM is meer van het neerzetten en poos laten staan. We willen anders gaan kamperen komende jaren. Maarrrrrr....
Ik zie door de vele merken het bos niet meer.

We willen graag
- groot bed met latten of froli systeem.
- bed 210 lengte
- Vaste keuken die er niet af hoeft
- makkelijk op te zetten en in te klappen
- veel opbergruimte onder het bed
- pak en go systeem
- mogelijkheid voor zij of achtertent
- betaalbaar holtkamper en aart kok bv vallen af.

De campooz ff en lj gezien sprak ons aan maar zie nog veel verbeteringen ( moeten bukken om binnen te komen partner is 2mtr) en lees nog veel ongemakken zoals lekkage.

Wie wil/kan ons helpen hier met door de vele bomen het bos weer te zien?

« Laatst bewerkt op: juni 07, 2021, 11:41:05 am door Zebekeil »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2021, 11:44:21 am »

Het beste advies is en blijft toch om te gaan kijken bij verschillende dealers. Het zien/ruiken/voelen is de enige manier om een goede keuze te kunnen maken. Vindt de een een eindkeuken een fijn iets, vindt een ander het meer een onding, snel opzetten gaat weer ten koste van leefruimte, enz. enz.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2021, 11:46:15 am »

Ik denk dat ik voor de trigano Alpha zou gaan. Geen Voortent maar enkel de luifel, zou mijn voorkeur hebben .

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2021, 02:30:10 pm »

Ergens gaan kijken en de merken onderling vergelijken is een goede manier om de verschillen te zien. Wij zijn overgestapt van een Cabanon naar een CampooZ Lazy Jack, en we hebben nog geen moment spijt gehad. Wanneer je van plan bent om dagelijks 100x de wagentent in te gaan zal je misschien merken dat je iets moet bukken, maar voor die paar keer per dag dat je heen en weer loopt heb je dat echt niet door hoor! Ik ben 1,88m en ik heb het niet eens in de gaten.

De lekkages, tsja... Wij hebben er nooit last van gehad. Je leest ook alleen maar de verhalen van mensen die er last van gehad hebben. Het zijn de naden die bij een eerste buitje moeten "zetten".

Ga gewoon lekker kijken bij dealers die meerdere merken verkoopt. Dan loop je makkelijk van de één naar het ander merk, en dan heb je een mooi vergelijk.

Wij hebben uiteindelijk voor de CampooZ gekozen vanwege de uitstraling, het enorme bed, het opzetgemak, de grote opbergruimte van 1300 liter en het rijcomfort achter de auto.

Als je zaterdag in de buurt van Zeewolde bent? Daar staan ca. 100 CampooZ tenttrailers op Camping de Distel. Ik begreep dat alle types en uitvoeringen aanwezig zijn.

Succes met het maken van een keuze!
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2021, 03:48:54 pm »

Volgens mij ben je al gauw sneller uit met een andere wagen.
Ga eens kijken bij de vws of de wit. Heb je 2 dealers kort bij elkaar en je hebt heel veel verschillende merken die je kan bekijken.
Wij hebben zelf een campooz. Nooit lekkage gehad en dat is echt bij t grootste deel van de eigenaren zo. Ik ben nooit een ik-heb-geen-lekkage-topic gestart zien worden dus het vertekend nogal.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2021, 09:03:31 pm »

Ik zou lekker bij Roadmaster blijven. Wij trekken ook en eerlijk is eerlijk een fijnere heb ik nog nooit kunnen vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2021, 10:19:41 pm »

Als de pack-and-go een harde eis is, valt de Combi Camp Country (en Valley) af. Ook de Trigano Alpha heeft dat niet. Dat maakt je lijstje weer wat korter.

(Zelf nooit last gehad om geen pack-and-go te hebben, maar dat is persoonlijk. Slim inpakken doet wonderen: er hoeft bij ons niets de wagenbak in als we vertrekken.)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2021, 01:21:15 am »

Lekkage, ja. Hebben wij na de eerste regenbui gehad, daarna was de zaak waterdicht.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2021, 06:30:35 am »

Toen ik begon met lezen dacht ik ook meteen aan de Campooz Fat Freddy. Als lage deur opening echt een bezwaar is dan kan je ook de Lazy Jack kiezen maar die is wel net wat meer werk om op te zetten.
Campooz heeft geen vaste keuken dus als dat een harde eis is valt deze ook af.

Na de zware keuken van een Cabanon gehad te hebben vinden wij het lichtgewicht keukenkastje van Campooz juist erg fijn.

Er zijn inderdaad regelmatig meldingen van lekkende naden bij de eerste regenbui maar daar hebben wij geen last van gehad, ook in enorme hoosbuien bleef alles droog.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2021, 04:29:48 pm door Jeronimo »
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2021, 12:38:38 pm »

Ik zat (uiteraard) te denken aan een Aart Kok maar die sluit je uit. Is een Combi Camp Country een optie ?? Ook nog aardig aan de prijs maar voldoet volgens mij wel aan je uitgangspunten. Ik denk dat veel afhangt van je wens voor vaste keuken, dit maakt een wagen gelijk fors duurder maar geeft je ook veel gebruiksgemak. (dat vonden en vinden wij nog steeds belangrijk) De wens van zij en achter tenten vind je ook niet bij alle merken en is zeker qua flexibele inzet wel fijn.

Ik zou snel gaan kijken en voelen. Zeker omdat je lang bent moet het goed voelen. Als je steeds het idee heb dat je gebogen onder je luifel loopt is dat ook niet fijn. Ik weet dat Campwerk ook een lekkere hoge wagen heeft waar je nog eens naar kan kijken.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2021, 01:04:52 pm »

Je zou eventueel ook naar Campwerk-tenttrailer kunnen gaan kijken.
Deze heeft een bed van 220cm, en als optie een keuken voor aan de achterklep als mogelijkheid.
Ze hebben nog veel meer opties, alleen is dat beetje veel om dat allemaal hier te noteren.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2021, 03:17:16 pm »

Is een Raclet Panama Up niet een optie? Vaste keuken,  pack en go, groot bed ...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

SK_NL

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy 2 (camping versie)
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2021, 06:58:04 am »

We hebben nu een roadmaster family S

Echt een top wagen, staat als een huis en enorm veel ruimte met jongere kinderen.

Kinderen worden ouder, eigen tentje en we willen meer gaan rondtrekken door Europa in de zomers.
Weekje daar, paar dagen ergens anders. Kortom de RM is meer van het neerzetten en poos laten staan. We willen anders gaan kamperen komende jaren. Maarrrrrr....
Ik zie door de vele merken het bos niet meer.

We willen graag
- groot bed met latten of froli systeem.
- bed 210 lengte
- Vaste keuken die er niet af hoeft
- makkelijk op te zetten en in te klappen
- veel opbergruimte onder het bed
- pak en go systeem
- mogelijkheid voor zij of achtertent
- betaalbaar holtkamper en aart kok bv vallen af.

De campooz ff en lj gezien sprak ons aan maar zie nog veel verbeteringen ( moeten bukken om binnen te komen partner is 2mtr) en lees nog veel ongemakken zoals lekkage.

Wie wil/kan ons helpen hier met door de vele bomen het bos weer te zien?
Omdat Campooz je aanspreekt zou je ook naar een campwerk kunnen kijken. Lost alleen het buk issue niet op denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2021, 12:08:03 pm »

Omdat Campooz je aanspreekt zou je ook naar een campwerk kunnen kijken. Lost alleen het buk issue niet op denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Wij hebben beide wagens gezien en de ingang van de campooz is veel lager dan alle andere wagens waar we in hebben gestaan incl. die van campwerk. Mijn man (ook 2 meter) heeft bij de Campooz, als enige  wagen, het gevoel gehad dat hij zover moest bukken dat hij het irritant vond.

Waar je wel goed naar moet kijken is hoe compleet is de wagen voor de aangeboden prijs en hoeveel moet je nog bij plussen om de wagen zo te krijgen als je hem hebben wilt. Soms liggen de duurdere en goedkopere wagens in basisprijs dan uiteindelijk veel minder ver uit elkaar.

Gelogd

leonvh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 29
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family Offroad (11/2020)
Re: Kleinere, sneller opzetbare vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2021, 01:00:40 pm »

Wij hebben beide wagens gezien en de ingang van de campooz is veel lager dan alle andere wagens waar we in hebben gestaan incl. die van campwerk. Mijn man (ook 2 meter) heeft bij de Campooz, als enige  wagen, het gevoel gehad dat hij zover moest bukken dat hij het irritant vond.

Dat is ook een van de belangrijkste redenen geweest waarom wij voor Campwerk gekozen hebben: sta-hoogte en hoogte van de deuren. Zeker bij een verhoogde bak of de Offroad versie zal niemand moeten bukken. Staat natuurlijk een hoger prijskaartje tegenover...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal