Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen met 6 vaste bedden  (gelezen 2542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Zoekend
Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Gepost op: juli 22, 2021, 08:51:00 am »

Goeiemorgen,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe/jong gebruikte vouwwagen. Via dit forum heb ik al veel informatie opgedaan over het maken van een keuze (budget/model/soort keuken/etc) en aan de hand daarvan hebben we verschillende merken bekeken.

Na het tent kamperen in regenachtige weken willen we vooral niet meer op de grond slapen. Met een groot gezin betekent dit dat we veel bedden nodig hebben. Nou kwam ik de trigano Olympe tegen met in het midden pad een derde dubbele slaapplek. Fantastisch, ik heb de goede wagen voor ons gevonden, dacht ik.



Echter na het bellen met verschillende verkopers van het merk Trigano kwam ik er achter dat dit model niet meer verkocht wordt. Een jonge tweedehands zou een optie zijn maar ik begreep van de dealers dat dit specifieke model gebruikt niet heel veel te vinden is, dus daar zouden we per toeval tegen aan moeten lopen.

Nou is mijn vraag, weten de kenners hier of er nog meer vouwwagens zijn met 6 verhoogde slaapplaatsen?

 
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2021, 08:56:17 am door MissM »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2021, 09:18:54 am »

Voor zover ik weet niet.

Voor wat betreft 2e hands Olympe wagens: er waren best wat klachten over hoe de wagen omging met regen, door de dak-constructie kwamen er tamelijk snel zgn waterzakken in.

Als eventueel alternatief: Er zijn plenty wagens waar een gastencabine aan kan, aldaar kunnen dan in bijvoorbeeld een stapelbedjeof op veldbedden, mensen liggen. Sommige wagens hebben een klep die boven de grond hangt waardoor je ook los van de grond kunt slapen.

Meer details over de samenstelling van het reisgezelschap en het waarom van het niet op de grond slapen (ook voor de jongere reizigers) kan helpen om de kennis van de leden hier te optimaliseren.

Ga ook bij dealers kijken, ieder merk heeft zo zijn eigen oplossingen.

Hoe dan ook, veel plezier en succes met jullie zoektocht!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2021, 10:51:44 am »

Wij hebben de kleinere broer/zus van de Olympe dus geen 6 bedden maar 4 en een zijtent waar een stretcher in staat voor de jongste zoon. Ondertent is er ook nog maar dan ligt er dus iemand op de grond (is bij ons opslagruimte). Als je de vouwwagen goed afspant zal het meevallen met de waterzakken maar door z'n vorm is de kans op waterzakken wel wat groter. Bedenk wel dat het niet de snelste 123 klapper is door z'n formaat en buizen.
Hiervoor de Raclet Safari gehad ook lekker ruim maar ook maar 4 slaapplekken van de grond (en 2 ondertenten als je wilt) alhoewel je in de treinzit een bed zou kunnen maken en dat zou dan voor veel soortgelijke modellen (roadmaster,Jamet) moeten kunnen. Je zit wel met in en uit stappen want vaak stap je het bed in via de treinzit en niet via het voeteneinde...
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2021, 04:53:23 pm »

Er zijn Roadmasters waarbij er meer slaapplaatsen gecreëerd waren door de bouwer maar ook die zijn zeldzaam.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2021, 11:22:37 pm »

Volgens mij zijn er Conway cruisers of pennines met 2 2pers bedden en de mogelijkheid om van de rondzit een 3e 2pers bed te maken
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2021, 08:33:11 am »

Er zijn Roadmasters waarbij er meer slaapplaatsen gecreëerd waren door de bouwer maar ook die zijn zeldzaam.
Je zou het in een Roadmaster zelf kunnen maken. Alleen uit bed stappen wordt dan een probleem

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2021, 10:07:35 pm »

Zoals MartijnMarleen zegt, moet met bijna elke dubbel klapper te maken zijn met het belangrijkste minpunt dat de twee zij bedden over het midden bed hem uit moeten stappen.

Beter is denk ik te bedenken dat je pech hebt gehad met de regen.... En een vouwwagen met een goed inritsbaar kuipzeil te kopen. Maar dat is mijn persoonlijke gedachte...
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #7 Gepost op: augustus 17, 2021, 09:51:06 pm »

Ik denk dat het inderdaad neerkomt op een dubbelklapper. Enig nadeel is dan inderdaad dat iedereen ( links en rechts) door het middelste bed naar buiten moet. Je kunt natuurlijk overwegen om dat alleen te doen als het regent. En anders zou je zelf creatief moeten zijn en ritsen te naaien in binnen- en buitentent en met twee laddertjes uit je slaapvertrek te kunnen komen.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Vouwwagen met 6 vaste bedden
« Reactie #8 Gepost op: augustus 17, 2021, 10:47:59 pm »

Dan kom je toch weer terug bij de Trigano Olympe, daar zit de opening van de slaapcabines aan de voorkant dus hoef je niet door t midden. En kan je in t middenstuk een bed maken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal