Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: bagageruimte  (gelezen 4836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #15 Gepost op: januari 07, 2010, 10:01:22 pm »

Welkom op het forum.

wij hebben een Trigano Oceane, en wij leggen de stokken en de voortent, luifel, en opstapkrukje overdwars achter in de vouwwagen. Dan is het middenstuk (tussen de bakken) vrij voor 4 afsluitbare boxen en de camping tafel (XXL). In de bakken zelf zit speelgoed, een deken en losse spullen. En de disselbak hebben we helemaal vol zitten met spullen die we altijd nodig hebben op de camping. Dat wil zeggen: hamer, haringen, campinglamp, kachel, waterkoker, afwasbak, chemisch toilet, etc etc....

Dan hebben we ook nog een skibox op de vouwwagen (met een imperiaal over het afdekzeil heen). Daarin zitten allerlei spullen, zoals schoenen, slaapzak, slaapmatje dochter. Oh ja, en de wandelwagen :D
Dus ruimte zat, maar als je een disselbak erop hebt dan kan je er al wel heel veel in kwijt. Die kan ik je dus echt aanraden.

Wil je echt weten waar we alles opbergen, kijk dan even in dit topic: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4154.msg31286.html#msg31286
Gelogd

ruub

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #16 Gepost op: januari 09, 2010, 10:46:48 pm »

THNX :W

Geeft me een goed beeld.
Ik had ook al bedacht dat kratjes oid erg gemakkelijkj zouden zijn, vooral voor het spul wat standaard in de VW blijft.
Scheelt weer een hoop zooi op zolder ;)

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bagageruimte
« Reactie #17 Gepost op: januari 09, 2010, 10:55:25 pm »

Heb alleen de gasflessen hier in de schuur omdat die niet in de stalling mogen blijven zitten.
Voor de rest zit alles in de wagen.
Zou nu de wagen achter de auto kunnen haken en dan heb ik alles bij me.




Alleen brrrrrrrrrrrr
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bagageruimte
« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2010, 02:44:27 pm »

Hallo,
Wij hebben in september een Jametic gekocht, juist omdat die snel is op te zetten omdat wij graag rond trekken, paar dagen ergens staan en weer verder . Jametic Heeft ook redelijk bagageruimte. We hebben voor de Jametic gekozen omdat deze meer ruimte heeft dan de Camplet die vergelijkbaar was. Wij zijn van plan om onze spullen in van die plastic kratten met deksels in de bak te plaatsen. De Jametic wordt pas in maart 2010 geleverd, dus kan ik nog geen ervaringen delen hierover. Je spullen in kratten kun je snel verladen, geen gedoe met koffers en kastjes opbouwen, want dat vonden we altijd veel te veel gedoe met onze tent. Je kleding kun je netjes opvouwen in kratten. Bovendien heeft de Jametic veel vaste bergruimte in bakken langs de zijkanten, waarop je ook kunt zitten. Smalle campingtafel erbij. Onze dochter van 10 wil slapen onder de wagen in een standaard bijgeleverde ondertent. De jametic voor 2010 is standaard uitgerust met een inritsbaar grondzeil, een leuke adventure luifel en vaste aansluitingen voor stormbanden die ook zijn bijgeleverd.
We kijken er al helemaal naar uit.
Jelle Jawa.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2010, 02:34:21 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

screech

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2010, 03:00:43 pm »

THNX :W

Geeft me een goed beeld.
Ik had ook al bedacht dat kratjes oid erg gemakkelijkj zouden zijn, vooral voor het spul wat standaard in de VW blijft.
Scheelt weer een hoop zooi op zolder ;)


Let wel op met van die vouwkratjes. Als je ze op de camping niet leegmaakt kan je ze ook niet afsluiten. Wij hebben boxen met deksels. Die zetten we gewoon onder één van de bedden en die met speelgoed staan in de voortent. Voordeel van boxen met deksels: er komt geen ongedierte of vuil in de boxen.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bagageruimte
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2010, 04:04:32 pm »

Wij gebruiken ook boxen met deksels. Wij hebben bedboxen gebruikt, die waren precies de goede maat om in de Tago in het "gangpad" onder het bed te staan.
Nu gaan we over op "curver" bakken met deksels omdat de hoogte van de bagageruimte nu geen probleem meer is. In de showroom stonden er natuurlijk van die mooie aluminium kisten in, maar die zijn zo verschrikkelijk duur, dat gaat nergens meer over.
Gelogd

ruub

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2010, 08:59:32 pm »

Goed idee, afsluitbare bakken!

Nog niet over gedacht maar is wel handig ja ivm ongedierte, troepjes etc.

ga eens kijken.
Heeft iemand ideeën waar ze goedkoop te krijgen zijn? (we blijven nederlanders h?) :H
Curver is wel leuk maar ook weer leuk aan de prijs.

Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bagageruimte
« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2010, 09:04:30 pm »

Blokker heeft altijd wel een aardige selectie van afsluitbare bakken zonder een dure naam :)
Ik noem het curver bakken omdat iedereen dan weet waar het over gaat, net zoals bij een
"Bahco" wat eigenlijk een merknaam is. De correcte benaming is een verstelbare steeksleutel :)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #23 Gepost op: januari 11, 2010, 07:13:28 am »

Wij hebben ze bij de Xenos vandaag. Met borging/sluiting bij de handgrepen. Goed en goedkoop.

Deze dus: maar dan gewoon transparant.



Mogelijk nog en tip.
Wij hebben juist bakken gekocht die niet de hele breedte van de wagenbak benutten. Voordeel daarvan is dat je nog wat naast de bakken kan leggen.
Eerst zochten we ook bakken die alles precies opvullen, maar nu hebben we naast de bakken nog een ruimte van ca. 15cm. breed. En hier kan dan onze Defa opvouwbare campingtafel naast. Maar je kan ook denken aan tentstokken, hengels, vliegers, etc...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bagageruimte
« Reactie #24 Gepost op: maart 25, 2010, 02:37:09 pm »

Action heeft ook leuke bakken voor 4,99 euro. 40x60x30 hoog. Met deksel. Hebben we 3 van gekocht en zien wel wat de kwaliteit is op den duur.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

waiter

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #25 Gepost op: maart 26, 2010, 01:29:15 am »

Ik kan in de vouwwagen zoveel meenemen dat ik 2 weken met 5 personen naar spanje kan en dan nog een halve kofferruimte in de auto overhou. Hierbij heb ik het  over een walker.
Ik gebruikte stapelkratten die pasten er perfect in. Kon er zowieo 7 kwijt en hield dan nog ruimte over voor wat kleinere dingen.

Nu heb ik een Alpen Kreuzer en zie dat ik nog meer ruimte heb.

Kortom je kan er een hoop in kwijt , maar het is wel heel verschillend per wagen. Heb je bijvoorbeeld een minder breed pad dan is het moeilijker stoelen in het midden te leggen etc etc .

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:bagageruimte
« Reactie #26 Gepost op: maart 26, 2010, 09:23:07 am »

er zijn ook nog kleinere. Wij zochten een snel opzetbaar model om te kunnen trekken. Uiteindelijke keuze gemaakt tussen de Jametic en de Camplet savanne. De Camplet had als voordeel het lagere eigen gewicht en de keuken die aan scharnieren hangt. Het grote nadeel echter was de bergruimte. Volgens de verkoper konden er 8 stapelkratjes in. Bij navraag echter bij gebruikers is de bergruimte amper interessant. Vandaar dat we hebben gekozen voor de Jametic. bijkomend voordeel daarvan was dat ze leuke acties hadden in het najaar van 2009. Inclusief luifel en inritsbaar grondzeil en een ondertentje. Iets wat bij de Camplet niet mogelijk was en die al meteen 2000 euro duurder uitpakte. Camplet is trouwens dusdanig laag dat er niet eens een ondertentje onder past en dus moest worden gekozen voor een dure lattenbodem in de wagenbak. De Camplet heeft trouwens helemaal geen lattenbodem, je slaapt op het deksel. Nadeel daarvan is vocht. Moet je weer met oplossing aankomen van speciale matjes onder het matras etc.
Maar voor ons was de royale bergruimte van doorslaggevend belang. Er past best veel rommel in onze Roomster, maar we willen eigenlijk zo'n beetje alles in de vw kunnen meenemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Steven

  • Gast
Re:bagageruimte
« Reactie #27 Gepost op: maart 28, 2010, 08:54:58 pm »

Wij hebben een tijdje geleden ervoor gekozen om onze Trigano Cheverny te verkopen en hebben nu een Gerjak Tago Settler van 2006. Voordeel van deze vouwwagen is dat hij zeer snel op te zetten is (vandaag opnieuw geoefend en we hadden hem inclusief tenttapijt en luifel in 30 minuten staan) en de bagageruimte. Omdat deze vouwwagen een automatisch uitvouwbare voortent heeft, zijn er geen losse stokken en losse voortent meer nodig. Tevens kan onze koelkast nu in de keuken blijven staan, zodat deze geen ruimte meer in de disselbak inneemt. De klapstoelen en tafel kunnen onder het dekzeil en nemen daar ook geen ruimte in beslag. Zoals al eerder geschreven is, is dit ook belangrijk mee rekening mee te houden.

Let op! Op eerdere foto´s zag ik een zak met tentstokken onder een bankje liggen. Zeer waarschijnlijk op de wielkast. Dit deden wij in het verleden ook, met als resultaat dat de wielkast uitscheurde! Niet handig als je onderweg bent. :N
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:bagageruimte
« Reactie #28 Gepost op: maart 28, 2010, 10:11:21 pm »

@steven

De koelkast zal onder het dekzeil niet echt lekker werken omdat deze de warmte dan totaal niet kwijt kan. Dus verwacht geen wonderen als je hem onderweg op 12 volt aan hebt staan.

Tafels en stoelen onder het dekzeil? Bedoel je boven op het bed? Dit zou ik bij een settler niet doen. Het bed steunt of via een los stokje op het hout van het bankje of het steunt met een steuntje op een framebuis (dit is de huidige constructie en die van ons was ook zo gemodificeerd).  Tijdens het rijden zit hier wel wat beweging in en met meer gewicht op het bed kan het alleen maar meer gaan bewegen. Het bed kan dan makkelijk van de steun af schieten en dan zit er wel wat tentdoek klem tussen het het bed en de rest van het frame. Als je dan een tafel en stoelen hier op hebt liggen dan kan er schade ontstaan aan het tentdoek.

Wij hebben een tafel die precies in het "gangpad" van de Settler paste. De stoelen pasten daar weer bovenop.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:bagageruimte
« Reactie #29 Gepost op: maart 28, 2010, 10:17:33 pm »


Let op! Op eerdere foto´s zag ik een zak met tentstokken onder een bankje liggen. Zeer waarschijnlijk op de wielkast. Dit deden wij in het verleden ook, met als resultaat dat de wielkast uitscheurde! Niet handig als je onderweg bent. :N
Bij ons liggen ze ook in de bank op de wielkast.
Maar voor de rest komt er geen gewicht in de zitten dus het misgaan op de snelweg zal we mee vallen.
Komt ook nog eens bij dat de wagenbak van metaal is dus kan wel wat hebben.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal