Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelle klappers | Voor- en nadelen  (gelezen 13196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2022, 07:38:06 pm »

Het is en blijft een persoonlijke keuze. Kijk je niet blind op het snel opzetten. Gemakkelijk is belangrijker 10 minuten meer of minder, wanneer maakt dat uit op een vakantie?

Denk na waar je wil kamperen, ik zou in de holtkamper niet snel naar een koud land willen met 3 kinderen… want de binnenruimte lijkt mij beperkt!

Smitveld heeft veel haringen voor mijn gevoel, basic tja wat houdt dat in? Geen keuken… zou ik wel rot vinden, omdat ik heel blij ben dat die keuken geen tijd kost (zo zwaar ook vaak dat noem ik dus opzet gemak).

Over de Aart Kok weet je wat je kan verwachten, wat beviel je daar echt niet aan? De ondertent? Kan ik niet over oordelen…. Baggage is bij de nieuwe versies gewoon beschikbaar volgens mij dus dat punt kun je weg halen (dat zou voor mij een no go zijn, aangezien ik hem snel inpak voor de deur en geen oprit heb)
Heel persoonlijk idd.
Voor mij maken die 10 minuten wel uit.
Ik heb een snelklapper en wil een nog snellere, vandaag naar de ccc (en een aantal andere) gaan kijken. We trekken rond en gebruiken enkel de luifel. 6 campings, dan is elke keer 10 min extra bij opzetten en afbreken al 2 u.

Ik wil geen haringen moeten zetten, of, met luifel erbij, 3 of zo, en ik wil een vaste keuken die ik niet moet verplaatsen, geen gas en water moet aansluiten etc, en toch wil ik zeker geen caravan :)

Als ik lees dat er mensen 1,5u doen over opzetten en afbreken, is dat 3u per camping, X6 campings op een vakantie, dan haak ik af.

De ideale heb ik nog niet gevonden. Als de ccc easy pack had (toegang tot de bagageruimte), was die ideaal voor ons. Nog even nadenken dus, maar niet te lang, want de voorraden zijn beperkt en de prijzen stijgen.

Ook eens naar zo'n kleine kip shelter gekeken, en zo een klapdakcaravan (easy caravaning), maar dat is toch minder het tentgevoel, en in mijn beleving heeft het meer nadelen dan voordelen. (kip = péage betalen, easy caravaning= >750 kilo dus elk jaar keuren in België), Een gebrek aan veel opbergruimte en alsnog de nood aan een luifel want je leeft buiten etc. Elk wat Wils.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2022, 07:40:54 pm door metalpe »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 18, 2022, 08:54:18 pm »

Tja wat is snel, inmiddels bouw ik mijn cabanon Monaco in 45 minuten compleet op, in mijn eentje. Nou moet ik wel zeggen dat we ons kastje recentelijk op marktplaats hebben verpatst. De koelkast liet ik in de disselbak staan en de keuken hebben we helemaal ingericht. Feitelijk is het nu nog de bouw uitklappen, haringen in de grond schroeven en de kledingboxen van de kwantum rechtop zetten.

En wat ook scheelt, niet samen met je vrouw opzetten, scheelt ook nog een echtelijke ruzie 😜🫶
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 18, 2022, 09:33:31 pm »

Heel persoonlijk idd.
Voor mij maken die 10 minuten wel uit.
Ik heb een snelklapper en wil een nog snellere, vandaag naar de ccc (en een aantal andere) gaan kijken. We trekken rond en gebruiken enkel de luifel. 6 campings, dan is elke keer 10 min extra bij opzetten en afbreken al 2 u.

Tja, dat gevoel van 2 uur is een probleem heb ik dus helemaal niet op de vakantie zelfs niet in de file staan... Wij dit jaar 5 campings aangedaan. Ik wil graag opties hebben dus of snel, of uitgebreid. En dat gaat met onze wagen. Snel is bij ons, grondzeil erin ritsen, 6 haringen. Als het stormt meer haringen, als we langer blijven staan de luifel er aan, en meer haringen... anderhalf uur zou zomaar kunnen als we ALLES neer zetten, maar dat heb ik 1x gedaan toen we 2 weken op Terschelling stonden en er veel regen kwam.... Dit jaar geen grondzeil in de voortent gebruikt, wel voorwand op 1 camping want regen. Andere camping 1 zijkant zodat we uit de wind konden zitten en luifel.

Dit en de 2 bedden, kinderen gaan over 2 jaar toch in een tentje slapen gok ik zo, waren voor ons ook de reden om niet voor een 1,2,3 systeem (Kavango of Kariba in ons geval) te kiezen, want dan mis ik die flexibiliteit. Keuken sjouwen is ook drama vind ik. En ik ging niet voor onze wagen kijken was eigenlijk de enige wagen die absoluut geen optie was (op de 2 persoonswagens van Aart Kok na), we gingen voor een Combicamp flexi kijken en kwamen terug met de Livingstone. (na 2x kijken)

Geen haringen is wel heel beperkend volgens mij, voor een overnachting ok, maar als je regen en storm krijgt? ja de Caravan, maar dat is een heel andere manier van kamperen die mij niet aanstaat, dan komt er een camper. Maar dat is pas iets als de kinderen niet meer mee gaan. En dan ga ik ook naar andere oorden dan nu....
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2022, 10:20:44 pm »

Ik heb er geen ervaring mee, maar in mijn zoektocht kom je gauw bij de volgende opties uit:
- Combi camp country / Trigano Alpha
- Holtkamper Cocoon / Aero
- AK Livingstone

Volgens mij allemaal behoorlijk vlot op te zetten, degelijke kwaliteit en geschikt voor 2 personen.
Holtkamper Nano miste ik nog.

Wij met de aero als het moet compleet binnen 15m, maar meestal rustig aan en dus wat langer.
Goed kijken hoe je wilt staan kost de meeste tijd bij ons, daarna poten uitdraaien en uitklappen.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2022, 10:23:19 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2022, 06:47:56 am »

De snelheid van klappen wordt voor het grootste deel bepaald door de hoeveelheid spullen die je hebt op te ruimen. Als alles opgeruimd is / zijn plek heeft, is het klappen zo gebeurd.
Ik denk niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen de verschillende vouwwagens.
Het enige wat echt wat tijdswinst kan opleveren is een vouwwagen met een harde deksel en het vooral niet opzetten van o.a. een luifel en andere zaken. Hoe minimalistischer hoe sneller.

Wij doen het met de meiden lekker op ons gemak en zijn binnen de  twee uur vertrokken vanaf opstaan inclusief uitgebreid ontbijt, koffie, afwas, …


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 19, 2022, 02:54:34 pm »

De snelheid van klappen wordt voor het grootste deel bepaald door de hoeveelheid spullen die je hebt op te ruimen. Als alles opgeruimd is / zijn plek heeft, is het klappen zo gebeurd.

Met een snelklapper heb je niet zo veel op te ruimen. We laten alles gewoon onder het bed staan. Dat is het belangrijkste verschil tussen vlot en (veel) minder vlot 'klappen'.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 19, 2022, 03:13:10 pm »

De snelheid van klappen wordt voor het grootste deel bepaald door de hoeveelheid spullen die je hebt op te ruimen. Als alles opgeruimd is / zijn plek heeft, is het klappen zo gebeurd.
Ik denk niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen de verschillende vouwwagens.
Het enige wat echt wat tijdswinst kan opleveren is een vouwwagen met een harde deksel en het vooral niet opzetten van o.a. een luifel en andere zaken. Hoe minimalistischer hoe sneller.

Helemaal eens met bovenstaande  WW

Bij onze wagen is de keuze groot wat dat betreft en verschilt het per situatie. Op een overnachtingscamping alleen de basis en dat kunnen we inmiddels makkelijk in 20 minuten. Staan we langer dan komt eerst de boogluifel, eventueel de vario en windhoeken en bij slecht weer de voorwand. Als je dan slecht weer verwacht en ook alle haringen scheerlijnen er aan moet zetten dan duurt het wat langer. Jaren een grote boogtent gehad welke veel meer werk was dus ik geniet iedere keer nog van het gemak van onze wagen.

Vakantie begint als ik thuis in de auto stap dus ben ik ook niet zo kritisch op hoe lang het nu exact duurt al moet ik eerlijk zijn dat snel staan na een dag reizen wel erg fijn is.  :>
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 175
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #22 Gepost op: augustus 19, 2022, 03:28:08 pm »

Kom op mensen. Laten we nog een topic openen: langzame klappers, voor- en nadelen. En dan gaan we er ook bij vermelden wanneer de stopwatch aan gaat. Als de eerste wakker is of als de laatste wakker is of wanneer het ontbijt achter de kiezen zit of wanneer de eerste haring er uit getrokken wordt??? En wanneer gaat de stopwatch uit? Als het neuswiel opgedraaid is? Als de lichten gecontroleerd zijn? Als het dekzeil er over gaat of als de hardtop op slot zit? Ik druk geen stopwatch in, maar de eerste waslijn haal ik weg ongeveer 18 uur voor vertrek. Wij hebben vannacht in Italië behoorlijk zwaar weer gehad en nu is alles weer lekker droog geen persoonlijke en materiële schade. Dat vind ik belangrijk; zeker als ik lees dat het noodweer in Europa 10 mensenlevens geëist heeft.
Lekker bij alle leveranciers gaan kijken en zelf beoordelen of het een snelle of langzame klappers is. Maar dat betekent dus niet of je snel of niet snel van een camping af rijdt. Dat is van veel andere factoren afhankelijk.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 19, 2022, 03:31:25 pm »

Ik ben vast niet de enige die kan genieten van een strak opgezette tent en daar rustig een half uurtje extra voor uittrekt. Of de dag erna toch nog niet tevreden ben en er dan rustig wat haringen uit haal om ze te verzetten zodat de tent net dat beetje mooier staat.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #24 Gepost op: augustus 20, 2022, 08:45:55 am »

Haha die neiging heb ik ook, maar niet voor een overnachting. Bij rond trekken dus niet van belang.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #25 Gepost op: augustus 20, 2022, 04:37:25 pm »

Voor overnachten met de CCC pakweg 10 minuten, koken en slapen, luifel ligt er bovenop en maken we nooit los, 10 minuten extra als we die uitgevouwen willen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

l.holt

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte s
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #26 Gepost op: augustus 20, 2022, 04:56:24 pm »

Onze Kyte staat in 20 min.
Inclusief pootjes draaien alles.
7 haringen.

Onder het bed alles in kratjes.
Dit jaar veel campings gehad, 2-5 dagen per camping en weer verder.
Inklappen gaat zo mogelijk nog sneller.
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2022, 05:01:15 pm door l.holt »
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 21, 2022, 10:55:22 am »

Wat ik fijn vindt aan de snelklapper (CCV) is dat ik met mijn gammele lichaam en beperkte energie juist nog voor elkaar krijg ;)
En dan maakt 10 minuten met werk wel uit...  Het is heel persoonlijk of het voordelig of nadelig is.

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 21, 2022, 12:11:02 pm »

Wat mensen vaak vergeten; aanmelden camping, plek uitzoeken, naar plek rijden, afkoppelen, op de juiste plek duwen, waterpas zetten, pootjes uitdraaien, (voortent, luifel, grondzeil), inrichten, enz
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 21, 2022, 02:42:41 pm »

Als de plek het toelaat koppelen we voor een overnachting gewoon niet af.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal