Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen lange man  (gelezen 9914 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maneman

  • Gast
Vouwwagen lange man
« Gepost op: april 06, 2010, 07:20:28 pm »

Sinds enige tijd zijn wij aan het rondkijken voor een vouwwagen. Vorig jaar met een camper op pad geweest en dat beviel op zich prima, maar er waren toch een aantal minpunten; stahoogte niet optimaal, slapen niet geweldig (want geen echt matras) en toch beperkt in je mobiliteit. Vandaar dat we graag een vouwwagen willen aanschaffen.
Nu ben ik zelf 2 meter lang en dat betekent dat ik wat eisen stel aan het formaat van de vouwwagen. Nu heb ik al een aantal modellen bekeken, maar ben mijn ideale model nog niet tegengekomen. Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die ervaringen/adviezen hebben met hetzelfde 'probleem'. Aangezien we geen kinderen hebben zoeken we dus eigenlijk een ruime, luxe, comfortabele vouwwagen/tenttrailer waar we de komende jaren mee op pad kunnen  :)

We hebben al een aantal modellen 'gepast', met wisselende ervaringen. De grotere Cabanon vouwwagens (Columbia/Mercury) vind ik erg mooi en zijn ook erg ruim. De Aart Kok Zambezi vind ik dan weer aan de krappe kant (weinig stahoogte). Enfin, graag hoor ik dus van iemand dat ik het ideale model voor onze situatie over het hoofd heb gezien  :)

Daarom, onze 'eisen':
- bed met lattenbodem van minimaal 2.10 x 1.60
- stahoogte in leefgedeelte minimaal 2.10 meter
- weliswaar zijn we met zijn tweeën, maar een forse leefruimte is wel van belang (ongeveer 15m2, liefst meer)
- liefst 2e hands ook verkrijgbaar. Een Holtkamper Kyte voldoet aan veel eisen, maar is 2e hands niet te verkrijgen en nieuw is hij echt boven ons budget
- budget ligt tussen 5.000 en 8.000 euro. Voor de ultieme vouwwagen kan het nog iets meer zijn.


Graag hoor ik van de ervaren vouwwagengebruikers of ze adviezen hebben!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2010, 07:40:39 pm »

Hallo,
als ik zo je eisen hoor dan is een Roadmaster een goeide keuze.

Ga dan voor de Roadmaster Family S  en dan het bouwjaar vanfa 2007

kijk maar eens op hun site www.roadmaster.nl  voor alle info
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2010, 07:54:05 pm »

De Combi-Camp Country heeft een bed van 220x160.
Gelogd

Maneman

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2010, 08:03:33 pm »

@Roadmaster: dat lijkt inderdaad een goede optie. Bovendien zie ik dat er een dealer van Roadmaster hier in het dorp zit dus daar ga ik zeker even op bezoek!
@meeder: Naast het bed dat lekker groot is, lijkt het dat er ook een behoorlijke stahoogte is. Wel jammer dat ie (nog) niet 2e hands te krijgen is. Ik vind die CC's er ook erg mooi uitzien.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2010, 08:22:52 pm »

Bij Bravo in Ommen hebben ze elk jaar hun ex verhuur wagens in de verkoop, alleen is daar inderdaad op dit moment geen Combi-Camp bij.
In Ommen staat ook nog een Roadmaster Midi S te koop uit 2008, ik weet alleen niet hoe groot het bed daar van is.

www.bravovouwwagenwereld.nl

Bij Aart Kok in Heemstede hebben ze nog showmodellen van de Country en Savanne te koop staan, maar dat zal misschien net buiten jullie budget vallen, deze zijn tussen de 10.000 en 11.000 Euro.

De CC's hebben wel een goede sta hoogte, alleen bij het binnenstappen van de wagentent (op het deksel dus) moet je oppassen om je hoofd niet te stoten.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2010, 08:41:06 pm »

is dit iets http://www.kapaza.nl/Caravans_en_tenten/Vouwwagens/25839922/Roadmaster_Family_S_bouwjaar_2007.html
http://www.kapaza.nl/Caravans_en_tenten/Vouwwagens/23613952/COMBI_CAMP_VALLEY_COMFORT_bouwjaar_2009.html
ik zoek maar ff weet voor de rest niet of dit is wat bedoeld wordt maar ga kijken op de linkjes ik hoor het wel groet caspar
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #6 Gepost op: april 06, 2010, 08:59:40 pm »

dat wordt een uitdaging.

met het eerste klapweekend heb ik de flyer van marcel gezien,en qua hoogte in de tent is dat misschien ook wel wat, het bed was volgens mij een latten bodem,
maar verder weet ik het ook niet.

hij is iig lekker snel :)

oja er zit een deur in  :#

maar iig veel succes, want voor jou lengt lijkt een bed van 220 mij ook erg klein

de meeste vouwwagens zijn natuurlijk uitgerust met formaten voor een gemiddeld persoon en volgens mij is dat gemiddelde 1.80

misschien is het met de wat duurdere wagens van nederlandse makelij wat makelijker om aan te passen, b.v een holtkamper met een wat groter bed bestellen of zo.

2e hands lijkt me best moeilijk,aangezien de fabriekanten nog niet zo heel lang wat luxere bedden hebben gemaakt.

mijn oude vouwwagen uit '90 had bedden waar ik met m'n 1.80 alsnog met de voeten buiten boord sliep.

dus ik denk dat het redelijke jonge VW's zijn waar je naar op zoek moet.

en misschien zelfs nieuw. :)
Gelogd

Maneman

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2010, 09:02:42 pm »

Iedereen alvast bedankt voor de tips en ervaringen. Morgen ga ik naar de Roadmaster-dealer en zal dan mijn bevindingen laten weten.

Ik zag overigens dat het merk Camp-let ook bedden van 2.15x1.60 heeft. Daar ga ik me ook nog eens in verdiepen.

@marcel.s  een bed van 2.20 is voor mij ruim voldoende en op vakantie kan het nog wel met iets minder. Een beetje afzien vind ik ook niet erg dus 2.10 zou voldoende moeten zijn!
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #8 Gepost op: april 06, 2010, 09:04:25 pm »

ben benieuwd wat het worden gaat  :)
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #9 Gepost op: april 06, 2010, 09:20:03 pm »

Iedereen alvast bedankt voor de tips en ervaringen. Morgen ga ik naar de Roadmaster-dealer en zal dan mijn bevindingen laten weten.

Ik zag overigens dat het merk Camp-let ook bedden van 2.15x1.60 heeft. Daar ga ik me ook nog eens in verdiepen.

@marcel.s  een bed van 2.20 is voor mij ruim voldoende en op vakantie kan het nog wel met iets minder. Een beetje afzien vind ik ook niet erg dus 2.10 zou voldoende moeten zijn!

vermeld ff dat via dit forum bij roadmaster tercht bent gekomen..levert zeker een mooi gesprek op..en wie weet wat meer of minder...
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #10 Gepost op: april 06, 2010, 09:52:45 pm »

Even ter info Maneman, onze leden zijn een dag naar de Roadmaster-dealer geweest. Speciaal een hele dag voor onze club.  ;)
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #11 Gepost op: april 06, 2010, 10:38:06 pm »

Even ter info Maneman, onze leden zijn een dag naar de Roadmaster-dealer geweest. Speciaal een hele dag voor onze club.  ;)

Even een aanvulling, we zijn bij Roadmaster zelf geweest. Als je de mogelijkheid hebt zou je daar een bezoek moeten (kunnen ;) ) brengen. Alle ervaring van Roadmaster  in 1 man, nl Ad van der Zande. Hier vind je een fotoimpressie van de meeting bij Roadmaster  http://klapweekend.mijnalbums.nl/

Gelogd

Maneman

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2010, 12:23:08 pm »

Inmiddels hebben we de plaatselijke Roadmaster-dealer bezocht. Helaas had hij geen RM uitgeklapt/opgebouwd staan maar wel een Jamet. Die had wel genoeg stahoogte maar we zijn er inmiddels wel achter dat het beter zou zijn een vw aan te schaffen waarbij we in/op de bak slapen (naast lang ben ik ook nog redelijk zwaar en kreeg niet de indruk dat de Jamet op mij is 'berekend'). Een symetrische vw laten we nu dus buiten beschouwing. Afgezien van de vouwwagens die echt buiten ons budget vallen (Kyte/River Lodge) hebben we een lijst gemaakt met alternatieven. Deze hebben wel allemaal één of meerdere compromissen maar daar ontkomen we niet aan, denk ik.

Mogelijk dat we eerst een vw gaan huren om het uit te proberen. We denken dat het voor ons een ideale vakantie zal zijn maar voordat we een sloot geld uitgeven willen we zeker zijn van een vw.
Als dat goed gaat staat een CC (Country) bovenaan onze verlanglijst!



Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2010, 12:46:01 pm »

Nog even een opmerking over de Country. In tegenstelling tot wat hier eerder werd vermeld, heeft de Country "maar" een bed van 140 x 200 cm.
Ik heb hierover ook een vraag lopen op het CC forum, de onze (pas gekocht) staat nog in de winterstalling. Mij is het ook nog niet duidelijk waarom een wagen van 170 x 240 cm resulteert in een bed van 140 x 200 cm.
Ook de brochure laat uitschijnen dat het over een groot bed gaat.
De grote bedmaten zitten blijkbaar in de CC Venezia en andere types, omdat daar het bed in de andere richting ligt.
Toch maar eens even goed nakijken vooraleer iets te huren.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Vouwwagen lange man
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2010, 04:03:05 pm »

Nog even een opmerking over de Country. In tegenstelling tot wat hier eerder werd vermeld, heeft de Country "maar" een bed van 140 x 200 cm.
Ik heb hierover ook een vraag lopen op het CC forum, de onze (pas gekocht) staat nog in de winterstalling. Mij is het ook nog niet duidelijk waarom een wagen van 170 x 240 cm resulteert in een bed van 140 x 200 cm.
Ook de brochure laat uitschijnen dat het over een groot bed gaat.
De grote bedmaten zitten blijkbaar in de CC Venezia en andere types, omdat daar het bed in de andere richting ligt.
Toch maar eens even goed nakijken vooraleer iets te huren.

Dat is vreemd, als je de tekeningen bekijkt dan zou je inderdaad verwachten dat het bed langer dan 2 meter is.  140x200 is de bedmaat die wij in onze River Lodge ook hebben en de wagenbak is een stukje korter dan 240cm, de hele wagen is 365cm lang.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal