Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: zoekende  (gelezen 4901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ewhuitema

  • Gast
zoekende
« Gepost op: juni 05, 2011, 10:24:49 pm »

Hallo,
Een paar maanden geleden hebben wij onze Holtkamper spacer voor een goede prijs kunnen verkopen. Het komt er op neer dat we twee jaar plezier gehad hebben voor 500 euro. We vonden de indeling van de spacer niet erg praktisch voor 5 personen. Wel fijn waren het bed en de disselkeuken. Deze zomer hebben we een mobile home gehuurd op een camping in Frankrijk. In de toekomst willen we wel graag weer een vouwwagen! Onze wensen: met 5 personen kunnen slapen, een bed met lattenbodem en matras, een berm/dissel keuken, kuipzeil in de voortent, geen model feesttent, eventuele ruimte onder het bed kunnen bereiken zonder uit te vouwen en dat alles voor een redelijke prijs!
De Smitveld vinden we erg mooi maar volgens mij zit daar geen lattenbodem matras in, bovendien geen keuken.
We hebben de tijd, tips zijn welkom!
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2011, 10:36:14 pm »

geen model feest-tent...dat wordt dan dus een holtkamper flyer! Of een holtkamper Feluka, zoals wij hebben, maar die heeft geen kuipgrondzeil. Kun je wel een grondzeil met opblaasbare rand voor kopen, dan heb je ook een kuip.... :O Wij zijn ook met zijn vijven en de Feluka is meer dan ruim genoeg. Er kunnen zelf vriendjes blijven slapen...8 slaapplaatsen ::). De onze heeft een froli bedysteem, zoiets als een lattenbodem, maar dan met schoteltjes. Slaapt heerlijk! Zo'n systeem kun je trouwens ook los kopen en op je vouwwagen monteren...maakt de keuzemogelijkheden weer wat groter... ;-)
Gelogd

ewhuitema

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2011, 02:46:53 pm »

We zijn, als gezin, begonnen met een Holtkamper stormtent. 4 persoons, met z'n vijfen .....
Mijn man vindt dit nog steeds het mooist maar ik wilde iets meer ruimte en comfort. Vandaar dat we nu neigen naar de Smitveld. Ik denk dat we eerst maar eens naar een showroom moeten. Bij Holtkamper zijn we wel bekend maar een ander merk hebben we nooit serieus bekeken. Wel op internet veel filmpjes gezien. De Feluka en Flyer vinden we weer te groot.
De ene is dus te groot, de ander niet praktisch en als ze perfect lijken dan zijn ze te duur! Ik hoop dat er na de zomer wat nieuwe modellen 2dehands te koop komen. De cocoon xl bijvoorbeeld of de aart kok kariba....
Heb met opzet nu iets gehuurd, zodat we niet overhaast een beslissing hoeven te nemen. In de Spacer sliepen alle drie kinderen op het deksel, met "hoogslaper" en luchtbedden, eronder en ernaast. Als ik er 's nachts uit moest, strompelde ik over hen heen en stond altijd net op een hand of zo. Moet toch beter kunnen!
Heb van jullie nog wat berichten terug gelezen en kwam zo ook de Wolder tegen. Heb je die in het echt gezien? Lijkt op de site wel mooi namelijk, had er eerder nog nooit van gehoord.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:zoekende
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2011, 03:07:34 pm »

Ook voor mij totaal onbekend. Mooie site, duidelijk een wagen met een eigen uitstraling!

Een aantal zaken vallen me op: het ontbreken van een keuken, de voortent is een extra (net als remmen, reservewiel en disselbak; kostenverhogend), alle ramen kan je alleen aan de buitenzijde bedienen, eenvoudige constructie wagenbak (pluspunt) en eerder genoemd: een eigen uitstraling.

Ik denk dat we komend jaar wel een keer in Schijndel gaan kijken!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

esentim

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #4 Gepost op: juni 06, 2011, 08:34:52 pm »

ik heb die wolder wel gezien bij de Wit, maar ik vond hem erg tegenvallen. Plastic kuip, weinig opbergruimte.
Maarre, vind je de flyer echt te groot? Valt toch nogal mee? De flyers zijn goed 2ehands te kopen en te verkopen, das waarschijnlijk goedkoper dan huren...
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:zoekende
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2011, 08:52:02 pm »

Hallo,
Een paar maanden geleden hebben wij onze  voor een goede prijs kunnen verkopen. Het komt er op neer dat we twee jaar plezier gehad hebben voor 500 euro. We vonden de indeling van de spacer niet erg praktisch voor 5 personen. Wel fijn waren het bed en de disselkeuken. Deze zomer hebben we een mobile home gehuurd op een camping in Frankrijk. In de toekomst willen we wel graag weer een vouwwagen! Onze wensen: met 5 personen kunnen slapen, een bed met lattenbodem en matras, een berm/dissel keuken, kuipzeil in de voortent, geen model feesttent, eventuele ruimte onder het bed kunnen bereiken zonder uit te vouwen en dat alles voor een redelijke prijs!
De Smitveld vinden we erg mooi maar volgens mij zit daar geen lattenbodem matras in, bovendien geen keuken.
We hebben de tijd, tips zijn welkom!

Is de Jamet Louisiana niks voor jullie? http://elviraschalken.nl/Jamet-Louisiana.html

- lattenbodem
- 6 persoons
- bermkeuken
- ruime & praktische indeling

Voor de voortent kun je een kuipgrondzeil kopen, of net als wij je grondzeil omhoog zetten d.m.v haringen/pennen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:zoekende
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2011, 09:19:50 pm »

Is de Jamet Louisiana niks voor jullie? http://elviraschalken.nl/Jamet-Louisiana.html


Cool, een link naar concurrent  :H

Let wel op bij de JAmet-dubbelklappers dat een persoon gedeeltelijk op de bankjes ligt en dus slechts gedeeltelijk op de lattenbodem.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2011, 09:24:58 pm »

Wij hebben de Wolder gezien op de kampeerbeurs in Utrecht. Wij vonden hem kwalitatief niet goed ogen maar misschien is dat persoonljk. Als je HK kwaliteit gewoon bent en iets van die slag wil dan is de Wolder echt niet te vergelijken.
De flyer zit echt wel qua ruimte tussen de Spacer en de Feluka in. Eigenlijk is een Flyer een spacer met een extra tussenruimte. De kids slapen apart en je valt er niet over als je even op staat 's nachts. De voortent is ruim te noemen maar niet zo super ruim als de Feluka
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:zoekende
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2011, 11:46:03 pm »

Cool, een link naar concurrent  :H

Let wel op bij de JAmet-dubbelklappers dat een persoon gedeeltelijk op de bankjes ligt en dus slechts gedeeltelijk op de lattenbodem.

Het gedeelte matras/lattenbodem is breed genoeg. Mocht het zo zijn dat je te weinig ruimte hebt, kun je als extra optie het bankgedeelte er aan te ritsen. Oh oh oh wat een luxe  :P

Ach ja concurrent... mochten ze willen  :H
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2011, 11:49:44 pm door _Jeroen_ »
Gelogd

ewhuitema

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2011, 10:01:27 pm »

Eindelijk was ik er uit: een combi camp! Praktisch, degelijk, geschikt voor 5 personen met gastencabine, grote luifel, als voortent te gebruiken, prima keuken, wat wil je nog meer. Wil echtgenoot een Aart Kok.....
Liefst de Kariba. Ervaringen? Kan je bagage onder het bed stoppen zonder de wagen uit te vouwen? (kon bij de spacer niet nl)
Is de zogenaamde bagage buidel onder het 2de bed als slaaptent te gebruiken? Past er onder het zeil nog wat bagage, stoelen of zo?
Maar goed dat we een mobile home gehuurd hebben deze vakantie, voordat wij het eens zijn.....
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:zoekende
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2011, 11:05:05 pm »

Geen ervaringen, maar ik snap je echtgenoot wel. De Aart Kok stond ook op mijn lijstje, maar dan niet de Kariba maar de Kampala, de tunneluitvoering. We hadden namelijk al een tunneltent omdat die ruimer is dan de schuine wanden van een stormtent. Die hadden we weer daarvoor. De Kampala is trouwens ook iets ruimer door de tunnelconstructie met dubbele boog, 30 cm langer dan de Kariba en Kavango.

Hij is het niet geworden omdat hij toch krap aandeed, ook al omdat de keuken in de voortent zit/staat.
Vrouwlief vond de doorloop keuken niks. Ook mijn argument dat die los kon staan veranderde daar niks aan. (Was op dat moment al einde verhaal :N)
Had geen 'laden zonder uitklappen', dat wat Holtkamper Pack 'N Go noemt. Dat zit op de Livingstone en die vind ik lelijk, nou ja, niet zo mooi.
De luifel vonden we maar zo-zo. Ik wil een luifel waar de zijwanden van dicht kunnen.

Voor 5 personen vindt ik de Kariba niet erg groot, en zou ik eerder gaan voor de Tundra, de dubbelklapper uit de familie die duidelijk ruimer is. Het is geen supersnelle opzetter maar dat is een Smitveld ook niet. Ik heb de grotere modellen Smitveld nooit in het echt gezien maar op foto zien ze er wel mooi uit. Meer tentgevoel is in een klapper moeilijk te vinden. Smitvelds zijn trouwens wel met lattenbodem te leveren en een lid op het forum vindt het bed prima slapen. De Smitveld heeft geen keuken, wel een keukenmeubel wat voor in de wagen gezet wordt. Dus niet als bermkeuken te gebruiken.

Op de ANWB dagen hebben we nog een Wolder bekeken. Alleen het kleinste model stond daar opgesteld. Kwalitatief vond ik dat niks.

De Combi-Camp heeft ook geen 'laden zonder uitklappen'. Aart Kok heeft op het voorjaarweekend wel een prototype getoond die dat had, maar daar moest je nog wel even bij nadenken als je het wou gebruiken. Niet zo makkelijk als de Livingstone en de Holtkampers.

Als de kinderen nog klein zijn zou ik voor de Flyer kiezen. Is ook ruim voorhanden in alle prijsklasses.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #11 Gepost op: juli 21, 2011, 10:11:21 am »

Of het inpaksysteem-zonder-uitklappen bij andere merken ook tot "extra" opzetwerk leidt weet ik niet, bij Combi-Camp moet je iig één deel steeds extra in- en uitritsen (en bij gebruik van de gastencabine is dat uitgerekend de gastencabine...). Ook moet het rek uitgeklapt worden waardoor je nog wel wat breedte nodig hebt.

Een CC met gastencabine geeft ruimte aan vier (normale) slaapplaatsen. Ik weet niet om welke leeftijden het gaat maar als de kinderen wat groter worden, wordt het ?f ook nog een achtertent met slaapcabine of een los bijzettentje.

Los daarvan is een CC een heerlijke wagen vanwege z'n opzetgemak, slaapcomfort (OK, dat is persoonlijk), opgemaakt bed en keuken. Wij hebben geen inpaksysteem maar het ook niet nodig. Alle kampeerspullen gaan onder het bed of in de keuken en disselkast en blijven daar het hele seizoen. We pakken allen kleren, toiletspullen en wat voer voor onderweg in en dat gaat in de auto.
Gelogd

ewhuitema

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2011, 07:48:35 pm »

De oudste is bijna 14, we hebben wel een bijzettentje. Voor 1 of 2 nachten kan er naar mijn idee ook 1 op het deksel slapen...
Bij de spacer sliepen ze alle 3 op het deksel, de jongste op een soort hoogslaper.
Gelogd

M90

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 10
    • Vouwwagenpunt
Re:zoekende
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2011, 11:11:59 am »

Als ik jullie was zou ik eens kijken bij de Smitveld Violist. Deze voldoet aan bijna alle eisen. alleen een bermkeuken en 5 personen slapen in de tent/vouwwagen is wat lastig.

De violist heeft natuurlijk een volledig kuipgrondzeil, staat binnen 10 tot 15 minuten en is absoluut geen feest tent maar een echte stormtent. Het laden van de 1500liter grote bagageruimte gaan nergens makkelijker dan bij smitveld. ook als de wagen ingeklapt is.

bekijk de site eens http://www.smitveld-vouwwagens.nl/violist/

Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:zoekende
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2011, 12:15:21 pm »

Cool, een link naar concurrent  :H

ff :off

is echt geen concurrent, site wordt niet/nauwelijks bijgehouden,  :ca
en de regel dat er een forum zal worden gestart, is niet echt een aanvulling.  I:
De geboden info is standaard, en hier vinden we tenminste meningen, ervaringen, en natuurlijk binding met de collega-forumleden :K
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal