Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagenkeuze en even voorstellen  (gelezen 9519 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #30 Gepost op: september 01, 2011, 08:00:14 am »

- Wij hadden op het laatst dunne inflateble matrasjes onder de matrassen gelegd; dat was een stuk comfortabeler (ook ivm het losse kussen van de zitbank)
Goeie tip. Zonder dat we erop geslapen hebben, waren we al op zoek naar een alternatief. Gelukkig is er dit forum, waar al meer oplossingen voor de matras aangedragen zijn.

- Met het inklappen moet je even opletten dat je 1 kussen tussen de 2 omhoogstekende buizen legt om te voorkomen dat deze door het zeil prikken
Bedoel je hiermee als laatste? Dus bovenop om het dekzeil te beschermen of welk zeil bedoel je?

Dan nog een andere vraag. Zowel mijn vrouw als ik zijn beiden wat te kort voor ons gewicht (ik mis wat meer lengte dan zij).  :X
Als ik dan naar de pootjes onder de deksels en scharnieren kijk waarmee de deksels vast zitten vraag ik me af wat het draagvermogen hiervan is. Het zou een beetje vervelend zijn als je op de camping tijdens een welverdiende slaap ineens onder het genot van luid gekraak door het deksel heen gaat of dat de pootjes ineens de helft korter zijn.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: september 01, 2011, 09:53:59 pm door mischa72 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #31 Gepost op: september 01, 2011, 09:19:03 am »

Hebben jullie een vaste deksel of een dekzeil?

Bij onze conway (mirage) hebben we een blauw dekzeil en na het inklappen van de tent moet je de kussens van de bank daar op leggen. Het kussen aan de rechter zijde (als je achter de wagen staat) moet dan zo liggen dat dit boven 2 uitstekende buizen uit komt, maar onder de dicht buis. Zo wordt het zeil beschermt voor de 2 uitstekende buizen.

Dit is ons bij de aanschaf uitgelegd en is me het beste bij gebleven; als je het 1 keer vergeet zouden de buizen zomaar het dekzeil kunnen beschadigen.

(Wegens de verkoop kan ik er helaas geen foto meer van maken)

NB: Met dat draagvermogen zit het wel goed; alleen zorgen dat de pootjes RECHT onder de plank staan. Anders zo je weleens een probleem kunnen hebben.
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #32 Gepost op: september 01, 2011, 06:30:56 pm »

Hebben jullie een vaste deksel of een dekzeil?

Bij onze conway (mirage) hebben we een blauw dekzeil en na het inklappen van de tent moet je de kussens van de bank daar op leggen. Het kussen aan de rechter zijde (als je achter de wagen staat) moet dan zo liggen dat dit boven 2 uitstekende buizen uit komt, maar onder de dicht buis. Zo wordt het zeil beschermt voor de 2 uitstekende buizen.

We hebben een dekzeil. Aha, ik snapte eerst niet wat je bedoelt, maar nu schnap ik het. Ik wist niet precies wat je met dekzeil bedoelde, maar dat is die vinyl hoes die je over de ingeklapte vouwwagen trekt. Het klopt wat je zegt. We hebben nu een tafeltje op de poten liggen, maar ik zie de buizen door het zeil heen. De kussens liggen in het middendeel. Nou ja, we hoeven zaterdag of zondag niet zo heel erg ver te rijden. Als we hem dan weer inpakken, leg ik de kussens weer OP de wagen in plaats van erin. Goeie tip.

De elastiek waarmee het dekzeil vastgetrokken wordt is door de jaren heen behoorlijk lam geworden en ik denk dat we ongeveer een meter over hebben. Ik zou hier graag nieuwe elastiek voor halen, maar ik heb geen idee hoeveel ik nodig heb. Zijn er gedefiniƫerde lengtes voor of wordt het meten en dan van een rol trekken?

Groeten,
Mischa
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #33 Gepost op: september 01, 2011, 07:32:55 pm »

Gewoon wat meer elastiek kopen (kost maar iets van ? 0,80/m1 bij 'De Wit') door de lussen doen en afmeten.

(NB: De kussens liggen op de wagen/tent aade buitenzijde (1 links en 1 rechts), daartussen leggen (legden) wij meestal de stoelen)
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #34 Gepost op: september 04, 2011, 12:46:39 am »

Zo, vandaag was het gelukkig goed weer zoals voorspeld. We zijn vanmorgen eerst lekker gaan zwemmen en toen met de klappert naar mijn ouders gereden. We hadden de vw met voortent en extension in een uurtje staan. Ik vond het nog meevallen, gezien dit voor ons de eerste keer was.

Zoals ons door de vorige eigenaar was medegedeeld zit er geen luifel aan de tent. We kijken dus ook even in hoeverre we een luifel of een tarp gaan aanschaffen. Ik zag op de site van de Wit dat deze ook een tarp hebben die behandeld is en in principe een volwaardige afdekking is. Het enige wat ik daar niet kan zien is het aantal stokken dat erbij zit. Het gaat dus om deze tarp.

Ik las ook ergens ober een setje waarmee je zelf extra ogen in een doek of zo kunt maken. Waar haal je die vandaan?

Groeten,
Mischa
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #35 Gepost op: september 04, 2011, 01:56:39 am »

Dat is een universele luifel, bij de Wit zullen ze die ook verkopen en verder bij elke, zichzelf respecterende, kampeerwinkel die ook vouwwagens en/of cara :ca 's verkoopt
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #36 Gepost op: september 04, 2011, 10:14:21 am »

Aha, dus dan nog maar eens bij De Wit langs.

Ik moet zeggen, de vw ziet er erg goed uit. Het enige wat even wennen was, was de paal midden in de tent vanwege de extensie. Deze zit op 1 meter van de bak, maar goed, dat is wennen. Voor de rest een prima vw die in mijn ogen nog jaren meekan. We hebben 2 kleine plekjes in het doek ontdekt waar een lek zou kunnen zitten, maar omdat het droog was, lastig in te schatten. Omdat we weinig tijd hadden om hem naderhand te laten drogen, heb ik er ook geen water overheen gegoten om te testen.

Wat ik wel zeker zal doen is een reparatiesetje kopen (ik neem aan dat dit ook gewoon bij De Wit mee te pakken zijn).

Ik heb goed opgelet bij het inpakken van de wagen. Daarbij hem ik ook gezien dat het niet zo moeilijk is om ondanks de riempjes het tentdoek tussen de scharnieren te krijgen. Dit is niet gebeurd, maar als je gaat invouwen, zie je de potentiƫle valkuilen. De kussens hebben we als getipt bovenop gelegd. Zo houden we meer ruimte in het middendeel van de vw en flappert het zeil minder tijdens het rijden omdat de ruimte eronder beter opgevuld is.

Het opbouwen en afbreken is mij echt meegevallen. Ik zie de vakanties zonnig tegemoet.

Bedankt in elk geval voor al jullie tips.

Groeten,
Mischa
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Vouwwagenkeuze en even voorstellen
« Reactie #37 Gepost op: september 04, 2011, 11:40:29 am »

Klinkt goed :J Heel veel plezier ermee

Dat van de bankkussens was voor ons ook nieuw, wij leggen altijd een oude handdoek op die delen en de kussens laten we ertussen. We leggen bv slaapzakken bovenop en de stoelen.
@ nunogconway, 550 euro is een heel klein prijsje voor een mirage.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal