Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle  (gelezen 12990 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Gepost op: augustus 29, 2011, 09:58:52 am »

Dit jaar gaat de reis naar Luxemburg.

We gaan op bezoek naar een camping waar je met je pas korting kunt krijgen dus lekker mee genomen.
Moest wel even wennen dat je vooruit een deel moet betalen maar dit went snel en als alles verder goed geregeld is dan vergeet je het gauw.
Je krijgt snel antwoord op je vragen die je per mail stelt.
Dus hou deze topic in de gaten als je hier heen wilt.


  • Vriendelijkheid/vakkundigheid personeel:1
  • Sanitair:7
  • Schoonheid van de camping zelf:8
  • Animatie team:7
  • Voorzieningen:7
  • Eet gelegenheden op de camping:5

De kleurenfolder.
Folder


Let op dit is mijn mening/belevenis en die kan dus voor iedereen anders zijn.

Nou we zijn weer terug en wat een teleurstelling zeg.
Bij aankomst leek het wel goed maar we zijn eerder vertrokken omdat de campingbaas vervelend deed en omdat er voor ons gewoon veel te veel herrie was.
We kwamen aan en het begon ineens met luide muziek en als ik hard zeg bedoel ik ook hard.
Dit was de bel om de kinderen te roepen dat de animatie begon. :(
En dit gebeurd een paar keer per dag dus hier word je niet vrolijk van.

De dames van de animatie deden hun best maar er was maar weinig variatie.
Maar gelukkig voelen de kinderen dit anders.

De 2de week geen animatie dus we hopen op rust.
Nou vergeet het maar want toen begonnen de overburen met erg veel geschreeuw en gelach en wel zo hard dat ze het boven aan de camping het gehoord hebben.
En denk je dat de campingbaas hier iets aan doet?
Met de klap op de vuurpijl denken die mensen ook nog hun deuren van de auto open te doen en de muziek hard aan te zetten.
Na een kwartier zelf maar wat gezegd want de campingbaas is nergens te vinden.

Die mensen gingen weg dus eindelijk rust nou niet dus. :(
We staan op een veld waar een soort van pension aan staat met luidruchtige bewoners. :(
En dit de hele dag door. :( geschreeuw,gescheld,en luide muziek het word leuker en leuker.

Maar de druppel voor ons was dat ik als onbeschoft ben uitgemaakt omdat ik gewoon een mening had tegen de campingbaas.
Ik zet altijd de auto op de grote parkeerplaats om ruimte te hebben bij de vouwwagen dus ook hier.
Maar omdat het toch rustig is lees : het veld is bijna leeg zet ik even om de boodschappen uit de auto te halen de auto op de plek naast mij.
Nog geen 2 min erna de campingbaas achter mij net de mededeling dat ik van die plaats af moet. :?
Dus hij loopt wel op de camping als het hem uitkomt.
Alleen jammer dat hij de hondenstront niet ziet van de gasten die al weg zijn. :(
Zeg tegen hem even de boodschappen er uit en ik zet de auto weer op de algemene parkeerplaats.
Dus denk dit is geregeld nou niet dus.
De volgende dag ben ik de auto weer naast de wagen om in te laden want we zijn het zat en we willen verder.
Komt hij weer naar mij toe dit is al de 2de keer dat ik waarschuw die auto moet weg.
Ik tegen hem dit meen je toch niet?
Zegt hij tegen mij dat ik niet onbeschoft moet zijn en loopt weg voordat ik weer wat kan zeggen.

Hmmmmmmm onbeschoft omdat je gewoon iets terug zegt. :?
En dan hard weglopen .


Dus zoek je een rustige camping ga dan met een grote boog om deze camping heen.
Zoek je een bouwvakker camping met wat simpele animatie dan kun je hier goed terecht zolang je je maar aan zijn regels houd.


Er komt nog een volledig verslag van de reis want het was niet allemaal prut maar die komt in het onderdeel reizen.

« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2011, 11:44:43 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.690
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #1 Gepost op: augustus 29, 2011, 10:29:35 am »

Even een paar verbeteringen
de herrie begon al na 1 dag van de over buren luid gelach en hoe later het werd hoe harder gelachen .
Nou hou ik wel van lachen hoor maar je kan overdrijven .
Helaas kwam de camping baas zelf niet even om de mensen er op te wijzen dat het al laat was en en of ze het misschien iets rustiger konden doen.
(was een gabbertje met kale kop tatoo en grote hond )
na drie dagen werd dus de kofferbak open gegooid met luid lawaai wat over de camping te horen was
Helaas weer geen campingbaas .
(van andere gasten had ik al gehoord dat bv mensen op motor met leren kleding en baarden niet terecht worden gewezen omdat de camping baas hier bang voor  zou zijn )
iets dergelijks zal het ook wel met het gabbertje zijn hij had namelijk ook de auto op een plaats staan waar hij helemaal niet stond en wel een hele etage lager met kofferbak open en muziek op tien .
Bonny 1.64 m is er dus maar heen gegaan en heeft er iets van gezegd daarna was het ook s`avonds rustig ( ik was net 1 seconden sneller dan Alex )
helaas toen begon het mens in het pension naast ons .
We konden helaas niet eerder vertrekken want eerst kreeg Annemiek buikgriep de volgende dag Jasper en weer een dag later Alex en ik
ze zijn er op de tijd zeg maar er kan niet van af geweken worden (tikkie autistische )
De halve camping was ziek geweest .
(persoonlijk den ik dat er iedere dag met dezelfde doek de wc`s werden schoon gemaakt )
ziet er dan wel netjes uit maar is niet echt schoon blheeeee.
was blij dat we daar weg konden met het verhaal van Alex erbij kunnen jullie je een goed beeld vormen denk ik
En dan hebben we het nog niet gehad over de openings tijden van de receptie winkel frituur en bistro
helemaal waardeloos alles maar 2 uurtjes open receptie en winkel zitten aast elkaar maar je kan alleen wat uit de winkel krijgen als die open is uit cheken kan niet eerder dan 9 uur ookal is de baas op de receptie aanwezig
NOOOOOOOOOIIIIIIITTTTTTTT meer deze camping .
Heb veel klachten van ander gasten gehoord
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2011, 10:41:18 am door Bonny »
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Mieke

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2011, 11:58:30 am »

Klinkt als een echte snertervaring.
Spijtig van al jullie vakantiedagen
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2011, 06:33:10 pm »

Hoi,

wat een verhaal zeg...echt een camping waar je niet wilt staan met zo'n campingeigenaar.
Hier moet eigenlijk een soort van geschillencommisie voor komen..ik voel hier een mogelijkheid voor de vouwwagenclub....
En btw heb je niks gezegd van de vwc? deed dat niks  rinkelen bij die gast?

Ach dan kom je nog maar 3 dagen naar Asten onder vrienden camperen...die zich wel weten te gedragen :O
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.690
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #4 Gepost op: augustus 29, 2011, 07:25:12 pm »

Alex had de eerste dag al met hem gepraat en over de vwc gehad maar het deed hem niks en dat is maar goed ook nu hebben we een goed beeld gekregen
overigens was de vakantie verder heel leuk hoor maar daaar later meer over vandaag eerst bijkomen .


Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

marcel.s

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #5 Gepost op: augustus 29, 2011, 07:37:04 pm »

ik heb wel eens slechte ervaringen gehoord, maar als dit een wedstrijd zou zijn, dan winnen jullie, ik zal nooit weer klagen als ik een uurtje geluidsoverlast geniet. ::)
Gelogd

mars

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2011, 07:49:09 pm »

Triest te horen.
Ik zag (folder-link) dat ze lid zijn van SVR.
Kun je daar geen klacht neerleggen?
De SVR gaat hier volgens mij zeer serieus mee om.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2011, 08:48:33 pm »

Ook voor niet svr leden?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Richard

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2011, 08:56:37 pm »

Ook voor niet svr leden?
Jij als VZ van de VWC nemen ze wel serieus hoor..zou ik zeker doen....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2011, 09:19:19 am »

Ik laat het hier bij.
Wens de camping succes.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcenjeannette

  • Gast
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2011, 10:38:03 am »

Dit is één van de redenen om nooit meer te reserveren. Zeker niet als je ook nog moet vooruitbetalen. Dan maar het risico dat er ergens geen plaats is!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2011, 10:55:39 pm »

Klopt hier ben ik nu ook achter maar tot nu toe is het altijd goed gegaan.
En ik dacht dat het eigenlijk normaal was en overal moest.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Fources

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #12 Gepost op: november 04, 2022, 10:30:35 pm »

Ik heb 4x op deze camping gestaan en heb verder niks te klagen gehad. 1 keer een hele week ,met de tent. Paar jaar later 2021 ook met de tent toen voor 2 nachten om de mullerthal trail te gaan lopen je bent vanaf deze camping zo in mullerthal.  In najaar paar nachten in een huisje gezeten en in voorjaar 2022 ook een paar nachten in huisje,  heb er geen nare ervaring. Sanitair was goed voor elkaar , en overdag ben ik niet op de  camping. Ga er graag op uit om dingen te zien
« Laatst bewerkt op: november 04, 2022, 10:34:16 pm door Fources »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #13 Gepost op: november 05, 2022, 09:38:25 pm »

Misschien is het goed om er een nieuwe recensie van te maken.  Al het voorgaande is van meer dan 10 jaar geleden  :J
Gelogd

markmutsaers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee (2022), Trigano Odyssee (2005/2004)
Re: L: Mullerthal: Ermsdorf: Camping Neumuhle
« Reactie #14 Gepost op: augustus 18, 2023, 10:35:25 pm »

Afgelopen zomer hebben we drie camping bezocht, waarbij de laatste stop bij camping Neumuhle in Ermsdorf / Luxemburg was.
Wat achtergrond; wij zijn een gezin met twee “jonge” kinderen van 4 en 7 jaar.

De camping is netjes opgezet met bovenin enkele straatjes / rijtjes waarin de caravans / vouwwagens volgens mij voornamelijk richting het uitzicht / bergen gericht stonden (dus niet de straatzijde). Zelf stonden wij op het “benedenplein”, wat een klein doodlopend straatje / veldje is, waarbij de meeste luifels / tenten naar elkaar toe staan. Zeker met kinderen is dat een stuk gezelliger (vind ik persoonlijk). Ook leken de meeste plekken op het “benedenplein” een stukje groter/ruimer, maar daar moet je een beetje geluk mee hebben. Persoonlijk zou ik aanraden om bij een bezoek aan de camping een plekje beneden te bemachtigen! Wij hadden al vrij vroeg geboekt, hadden aangegeven met een vouwwagen te komen, en kregen al direct een bevestiging met het plaats nummer waar we ook echt stonden.

De camping ligt aan een beekje wat (met nodige regenval) redelijk hard doorstroomt, echter er is een zijtak waarbij de kinderen lekker kunnen spelen (dammetjes bouwen e.d.). Vlak bij het beekje en receptie/restaurantje is een speeltuin met verschillende toestellen en een kasteel, waar onze kids zich prima vermaakt hebben! Niks mis mee in mijn ogen! Ook was daar het omheinde (dus voor jonge kids veilig) zwembad, wat voor de grootte van de camping prima van formaat was. In de dagen dat de zon een beetje scheen was het daar gezellig, echter het water was door de koude en regenachtige zomer aan de koude kant. Het zwembad lag er goed verzorgd en schoon bij. Ook prima dus!

De camping wordt gedraaid door enkel de eigenaar en eigenaresse van de camping; in mijn opzicht dus erg aanpoten om dat allemaal goed rond te krijgen. Over de vriendelijkheid van deze personen zijn wat mindere / wisselende reacties op internet, maar om eerlijk te zijn heb ik ze gewoon als vriendelijk ervaren! Bij aankomst gewoon een gezellig praatje met ze gemaakt bij de receptie, en als je ze tegen komt ook gewoon vriendelijk.

Wat misschien mee kan spelen in de negatieve reacties is het feit dat ze alles met z’n twee-en draaien, dus oplossen van problemen op de camping, receptie, en het restaurant (kom ik nog op terug). Ze kunnen dan niet alles direct a-la minute oplossen, en lopen soms echt op hun tenen. Ik zou zelf niet in hun schoenen willen staan, en zou echt een mannetje extra in dienst nemen om te ontlasten (… maar die moeten er natuurlijk maar net zijn!).

Terugkomend op het restaurant; we hebben daar zelf twee avonden gegeten en het eten is prima voor de bedragen die je betaald. Ook hebben we op de aankomst dat friet gehaald en dat was lekker. Ze hadden dit jaar twee avonden enkel afhaal van friet (slim in mijn ogen!), een dag rust, en de andere avonden was de bistro geopend. Het probleem met de bistro (en misschien ook met de friet) is dat het allemaal wat langer duurt, doordat ze alles met z’n twee-en doen. Zij staat in de keuken alles te bereiden, en hij is bestellingen aan het opnemen, uitserveren, en af en toe nog nieuwe aankomende gasten aan het helpen.

Het terras bij het restaurant is relatief groot, en doordat ze maar met beperkte kracht draaien moeten ze regelmatig zeggen dat ze “vol” zitten (en dan doorverwijzen naar het restaurant op de straat), terwijl er nog plekjes vrij zijn. Dat komt soms wellicht een beetje bot / direct over, wat volgens mij een van de redenen is van de slechtere recensies. We hebben gevraagd of een “reservering” systeem niet handiger zou zijn om dit te voorkomen, maar dat hebben ze ooit eens geprobeerd (en dan kwamen er bijna geen mensen op de “bonnefooi” eten). Ik denk echt dat ze ofwel een mannetje erbij moeten zetten, ofwel het concept om moeten gooien (wellicht enkel bar + afhalen van een klein aantal gerechten). De eigenaar leek voor zichzelf echt een vaste structuur te hebben in de bediening (... moet ook wel in je eentje), en als je daar net iets van af week (extra vraag, net iets anders dan standaard willen) reageerde hij daar wellicht was direct / norser op. Denk dat dit ook echt meespeelt voor de recensies...

Het sanitair gebouw ligt midden op de camping, dus een kleine wandeling omhoog vanuit het “benedenplein”. De douches en toiletten waren ruim genoeg; enkele puntjes van kritiek zijn het ophangen van een centrale rol voor wc papier in het gebouw ipv een rolletje per toilet (… dus wij liepen gewoon met onze eigen rol om te voorkomen dat hij leeg was, en dat we niet onnodig gebruiken). Wellicht is dat een bewuste overweging om minder “onderhoud” te hebben in het sanitair gebouw.

De douches waren prima, ruim genoeg en temperatuur van water was prima (niet aan te passen). Je krijgt per persoon / per dag een douche beurt van 4 minuten, wat wellicht kort lijkt. Die beurten vervallen niet, dus je kunt ze je hele verblijf gebruiken. Die 4 minuten klinkt wat kort, maar met ons gezin hadden we aan het eind van de week nog punten over! Dus op zich totaal geen probleem! Enig verbeterpunt zou zijn om de timer in de douchebeurt te kunnen pauzeren; zeker met kinderen met lange haren die gewassen moeten worden zou dat fijn zijn.

Persoonlijk vond ik de schoonmaak van de douches / sanitair een beetje “mwah”; dat zou beter en schoner kunnen. Volgens mij werd het 1 keer per dag gedaan, en was het al snel wat modderig en nat in het gehele gebouw. Komt misschien ook door het regenachtige weer en de grindweg die er voor het gebouw ligt, maar op de andere campings deze zomer hebben we dit soort dingen niet ervaren.
Voor het afwassen op de camping moet je betalen; zit niet in de prijs van de overnachtingen inbegrepen. Op zich hebben wij dat met ons gezin voor 3 euro gered in heel de week, dus dat zijn de kosten niet (… zeker omdat de sta-plaats prijs niet extreem hoog was). Maar als je dat niet goed weet en voor elk klein ding gaat afwassen kan dat wel oplopen. Persoonlijk zou ik dit systeem gewoon afschaffen en de sta-plaats prijs een euro verhogen om mogelijk gezeur / slechte recensies te voorkomen, maar dat terzijde.

Ook nog een klein puntje; er was volgens mij maar een wasmachine beschikbaar op de camping, en daar moest je op de bonnefooi naartoe gaan om te kijken of hij beschikbaar was. Hier zouden ze iets van een intekenlijst moeten maken om een tijdslot te reserveren; dat hebben we ook als tip terug gekoppeld aan de eigenaresse.

Vriendelijkheid personeel: 8/10
Sanitair: 7/10
Schoonheid van de camping zelf: 8/10
Animatie team: n.v.t.
(dit jaar was er geen animatie; wellicht ook te maken met het lastig vinden van personeel hiervoor)
Voorzieningen: 8/10
Eet gelegenheden op de camping: 7/10
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal